  • 11. Data: 2013-11-18 12:37:27
    Temat: Re: jazda bez prawka - jakie kary?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-18, t? <t?> wrote:

    > Chore.

    Czemu jestes nietolerancyjny? Niektorzy lubia miec bat nad wlasna dupa, wtedy
    czuja sie spelnieni jako obywatele.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2013-11-18 16:32:47
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-17 22:40, ToMasz pisze:
    > Witam
    >
    > jest gentelmen, któremu zabrano prawo jazdy na pół roku, bo miał za
    > dużo promili. Nie wiem jak to działa (czy rzeczywiście na pół roku),
    > ale facet dalej jeździ autem. Ma swoje auto, więc przecież jeździć
    > musi - co nie? :)
    >
    > Co mu grozi jak go ponownie złapią?
    > Realnie - nie "wydaje mi sie"
    > ToMasz

    No i niech sobie jeździ. Wolę kierowcę bez prawka na jezdni niż pirata
    który ma dokument z ' zielonym paskiem" i dyplomem wyróżnienia z egzaminu.

  • 13. Data: 2013-11-18 18:02:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Nov 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Po pierwsze było o tym, jak bedzie pijany prowadził.
    > Ale czy możesz podać konkretny przepis ze nie można udostepnić pojazdu
    > komuś bez uprawnien?

    96KW:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,238,7063
    9,20131109,wykroczenia-przeciwko-bezpieczenstwu-i-po
    rzadkowi-w.html

    (cała lista, nie tylko 'bez uprawnień')

    > Czasami. Ale jak wina jednak bedzie bezspornie po stronie trzeźwego?

    To jest po winie trzeźwego :)
    Mam za złe statystykom, że nie ma w nich np. udziału nietrzeźwych
    sprawców wypadków w wypadkach z udziałem nietrzeźwych (trudno
    losować korelację).
    Ściślej, jestem przekonany że "kiedyś widziałem".
    Jeszcze ściślej, podejrzewam że komuś niechcący się celowo wycięła ;)

    > Co masz na mysli?

    Pewnie 437 KC odsyłający do 436 KC.
    Tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6578
    ,20120428,czyny-niedozwolone.html

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-11-18 21:27:10
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    chłopak jest młody, mieszka z rodzicami, samochód jest jego własnością,
    ale to stary rupieć.

    ToMasz

  • 15. Data: 2013-11-21 08:21:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 18:02:28 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > 96KW:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,238,7063
    9,20131109,wykroczenia-przeciwko-bezpieczenstwu-i-po
    rzadkowi-w.html
    > (cała lista, nie tylko 'bez uprawnień')

    Gwoli scislosci - czy jak ktos ma zakaz prowadzenia ... to czy nie
    posiada uprawnien ? :-)

> [...]
    > Ściślej, jestem przekonany że "kiedyś widziałem".
    > Jeszcze ściślej, podejrzewam że komuś niechcący się celowo wycięła ;)

    Ciagle sa. Strona 64 raportu 2012 - wypadki spowodowane przez
    nietrzezwych kierujacych. Tylko 1742 wypadki spowodowane przez
    kierowcow samochodow osobowych, w tym 242 zabitych.

    > Pewnie 437 KC odsyłający do 436 KC.
    > Tu:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6578
    ,20120428,czyny-niedozwolone.html

    Zdaje sie ze to chodzilo tez o 426.
    A skoro maloletni nie moze byc winny, to kierowca placi.

    Taka interpretacje kiedys przeczytalem - dziecko wybiegnie na jezdnie,
    ubezpieczyciel samochodu placi z OC. Cos sie zmuenilo ?

    J.

  • 16. Data: 2013-11-21 08:37:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Nov 2013 08:21:49 +0100, J.F. napisał(a):
    > Taka interpretacje kiedys przeczytalem - dziecko wybiegnie na jezdnie,
    > ubezpieczyciel samochodu placi z OC. Cos sie zmuenilo ?

    Wiecej danych
    http://rzu.gov.pl/czesto-zadawane-pytania/ubezpiecze
    nia-komunikacyjne-odpowiedzialnosci-cywilnej-oc-szko
    dy-osobowe/Czy_maloletniemu_dziecku_do_lat_13_-_tu_p
    oszkodowanemu_w_wypadku_mozna_przypisac_wylaczna_win
    e_za_powstala_szkode_a_tym___1585

    Dziwne to troche i nieco sprzeczne ze soba, ale pijakowi nikt nie
    pomoze :-)

    Czyli dziecko wyskoczy na droge, a kierowca bez pj, bez PJ na dany typ
    pojazdu, pijany ... i chyba z orzeczonym zakazem prowadzenia tez -
    zaplaci regresem, chocby jechal calkiem poprawnie.
    I taki co nie ma OC tez zaplaci.

    J.