  • 11. Data: 2009-10-26 09:16:46
    Temat: Re: jakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    październik roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 26. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www,pl.comp.lang.php spłynęła, gdy tako rzekł(a)
    pakalk:

    > To to wiem - ale czemu klient ma byc projektem, a nie userem?

    Tam było założenie że klienci nie mogą wiedzieć o sobie nawzajem.
    Prawdopodobnie (nie wiem, nigdy Mantisa na oczy nie widziałem) jeżeli
    każdy klient będzie userem i projektem, to user B będzie widział
    projekt B, ale nie będzie wiedział o istnieniu projektów A, C, D i E.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 12. Data: 2009-10-26 11:20:07
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

> [...]
    >każdy klient będzie userem i projektem, to user B będzie widział
    >projekt B, ale nie będzie wiedział o istnieniu projektów A, C, D i E.

    Dobrze się domyślasz. Użytkownik "programista_Tomek" będzie miał rolę
    wykonawcy we wszystkich projektach. Uzytkownik
    "Jan_Kowalski_reprezentujący_firmę_X" będzie zaś "zgłaszającym" dla projektu
    "witryny firmy X".

  • 13. Data: 2009-10-26 20:58:45
    Od: pakalk <p...@g...com>

    On Oct 26, 12:20 pm, "William Bonawentura" <n...@i...pl> wrote:

> [...]
    > wykonawcy we wszystkich projektach. Uzytkownik
    > "Jan_Kowalski_reprezentujący_firmę_X" będzie zaś "zgłaszającym" dla projektu

    No ok, ale to sa userzy z uprawnieniami do projektow, a nie
    projekty :P Ok - tak to rozumiem ;)

  • 14. Data: 2009-10-26 22:55:27
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** fv <f...@c...com> wrote:

    > I tutaj zmierzamy w ważnym kierunku, mianowicie zwiększania opłat za obsługę
    > i trzeźwej eliminacji klientów, z którymi nie opłaca się pracować ;>

    Oczywiście tak. Tzn. może nie tak drastycznie - należy podejść w sposób "my
    wszystko zrobimy bo dla nas nie ma problemów ALE to będzie kosztowało
    dodatkowo". Tak czy inaczej (no bo przecież skoro klient jest skłonny zapłacić
    za komfort, w którym nie musi wypełniać formatek to czemu mamy się go pozbywać)
    należy sobie zorganizować tzw. linie wsparcia, tzn. kogoś kto będzie różne
    zamiary korygował, ukracał bez angażowania nas samych w te pierdoły. :)

    W końcu programista nie jest od tego aby się zajmował obsługą klienta.

    > Mając system bugtrackingowy (ja uwielbiam Jirę, ale ten Flyspray wygląda
    > bardzo ciekawie jak na darmowy)

    Jira jest faktycznie OK. Jak w ogóle produkty Atlassiana.

    > można próbować umawiać się z klientem na ryczałtową opłatę miesięczną za
    > załatwianie spraw. Opłata zależna od czasu reakcji ;-)

    No typowa sensowna umowa dla nietrywialnego projektu definiuje zasady
    współpracy, ale obawiam się, że kolega pytający nie ma jeszcze wypracowanych
    takich nawyków pracowania zgodnie z umową. To raczej jest spotykane w większych
    projektach gdzie pracuje więcej podmiotów (i każdemu z nich należy zapłacić za
    byle pierdnięcie).

    > Z moich doświadczeń wynika, że jeśli klient nie potrafi napisać o co mu
    > chodzi, to ma jeszcze większy kłopot z zapłaceniem za wykonaną pracę.

    99% ludzi zamawiających stronki nie ma pojęcia czego chce. Niestety. :)

    > Co innego jeśli klient zmieni zdanie w czasie projektu

    Wtedy się spisuje protokół różnic i dodatkowo wykonaną pracę wycenia dodatkowo.
    To jest oczywiste niestety nie dla wszystkich.

    (...)

    > Pozwalając aby klienci traktowali nas jak niewolników a nie partnerów,
    > dostajemy też niewolnicze stawki i warunki pracy. Pomyślcie o tym ;-)

    Ta, ale aby sobie na to nie pozwolić to trzeba spisać stosowną umowę.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 15. Data: 2009-10-27 07:37:30
    Od: Peter <p...@p...fm>

    Konrad Kosmowski pisze:

> [...]
    > zamiary korygował, ukracał bez angażowania nas samych w te pierdoły. :)

    > W końcu programista nie jest od tego aby się zajmował obsługą klienta.

    IMHO to zależy od wielkości firmy. W większych firmach są do tego
    odpowiednie działy, w mniejszych z reguły nie ma. W każdym razie
    programista nie jest tym, który jest na "pierwszej linii ognia", ale
    IMHO powinien znać, mimo wszystko, co najmniej podstawowe zasady obsługi
    klienta. Na pewno mu to nie zaszkodzi.

> [...]
    > projektach gdzie pracuje więcej podmiotów (i każdemu z nich należy zapłacić za

    Umowy tego typu dotyczyć powinny każdego projektu, bez względu na
    wielkość projektu. Spotykałem się z takimi umowami, w których był punkt
    mówiący o tym, że jeśli nakład pracy jest znaczny, to klient będzie miał
    to zgłaszane, po czym następuje wycena i ewentualna akceptacja, bądź nie
    akceptacja prac do wykonania.

    Rzecz jasna, nakład pracy oceniany jest przez wykonawcę. To daje pewien
    "wentyl bezpieczeństwa", aby nie robić w nieskończoność projektu.

    > 99% ludzi zamawiających stronki nie ma pojęcia czego chce. Niestety. :)

    Ale wie, czego nie chce :-)

    --
    Peter

  • 16. Data: 2009-10-27 10:47:10
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Peter wrote:
> [...]
    > programista nie jest tym, który jest na "pierwszej linii ognia", ale
    > IMHO powinien znać, mimo wszystko, co najmniej podstawowe zasady obsługi

    Sama wiedza mu nie zaszkodzi, ale kontakt z klientem już na pewno :P

  • 17. Data: 2009-10-27 14:22:27
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Paweł Piskorz pisze:

    > Sama wiedza mu nie zaszkodzi, ale kontakt z klientem już na pewno :P

    Kontakt z klientem jest czasem jednak potrzebny. Dlatego uważam, że
    powinien jednak szkolić się z co najmniej podstawowego zakresu obsługi
    klienta. Może się okazać, że przez wysłanie "głupiego majla" zepsuje
    kontrakt :-( :P

    --
    Peter