  • 1. Data: 2009-01-26 21:35:39
    Temat: jakie ogniwa do pakietu o I max 6A, moze bat. z laptopa z elektronika?
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    Witam,
    może ktoś doradzi - potrzebuje zmontować / zamówić pakiet aku o max prądzie
    ( chwilowy , rozruch hida ) ok 6A. Chodzi mi po głowie, żeby kupić jakąś
    gotową baterię do laptopa z lijon, którą możnaby ładować pojedynczą
    ładowarka do pakietów modelarskich ( np graupner) , ze względu na wbudowany
    balancer.
    Jakie inne ogniwa pociągną taki prąd? nimh?
    Napięcie ok 14V, pojemność ok 4Ah.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2009-01-26 23:04:27
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Jakie inne ogniwa pociągną taki prąd? nimh?
    > Napięcie ok 14V, pojemność ok 4Ah.

    NiMH spokojnie taki prąd pociągnie, to jest tylko 1,5C. Dla nich to
    raczej nie problem ;)... . 12x NiMH = 14,4, rozladowane schodzą do
    12V... Pasuje?? ;)...

  • 3. Data: 2009-01-26 23:33:00
    Od: Padre <P...@n...net>

    Michał pisze:
> [...]
    > balancer.
    > Jakie inne ogniwa pociągną taki prąd? nimh?

    Może być na przykład gotowy pakiet do wiertarek akumulatorowych choć tam
    chyba pojemności są raczej ok. 2,5Ah max. Do taniej chińszczyzny ok.
    1,5Ah NiCd ale za to 2 akumulatory plus wiertarka i ładowarka gratis
    kosztuje 99zł :)

  • 4. Data: 2009-01-27 11:48:29
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    > NiMH spokojnie taki prąd pociągnie, to jest tylko 1,5C. Dla nich to raczej
    > nie problem ;)... . 12x NiMH = 14,4, rozladowane schodzą do 12V...
    > Pasuje?? ;)

    Pasuje:) tylko mam taki z ogniw panasonica, i przy ciągnięciu 3A dość mocno
    się grzeje. Ogniwa niby wysokoprądowe, zresztą robione przez wamtechnik, a
    jakoś z nimi nie miałem problemu. Myslałem o Lijonach, ale tu jest lekki
    kłopot z łądowaniem,

    JAk się zachowa NiMh przy rozładowaniu go do zera? Lijony padną a Nimh?
    Zakładam scenariusz, że latarka świeci dopóki świeci, czyli pod koniec
    prawie na zwarciu. Prąd 6A to oczywiśćie chwilowy, ale to pytanie tyczy się
    innego rozwiązania:)
    Pozdrawiam
    Michał