  • 1. Data: 2010-06-30 11:10:50
    Temat: jakie obowiązki powinien spełniać rowerzysta ?
    Od: "kluber" <k...@w...pl>

    jedzie taki bez światełek i ze słuchawkami w uszach,
    jak jadę za nim to aż drżę co gość za chwilę zrobi,
    bo na pewno mnie nie słyszy ...
    ale wyszczekani są najbardziej prawdziwi znawcy prawa

    czy możecie mi podpowiedzieć jakie obowiązki powinien spełniać
    rowerzysta oraz w co obowiazkowo powinien być wyposażony jego pojazd,
    bo chciałbym powiedzieć kilku, żeby nie pyszczyli jak sami mają prawo
    gdzieś.

  • 2. Data: 2010-06-30 11:14:57
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

> [...]
    > rowerzysta oraz w co obowiazkowo powinien być wyposażony jego pojazd,
    > bo chciałbym powiedzieć kilku, żeby nie pyszczyli jak sami mają prawo

    http://www.rowery.org.pl/prawo.html

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 3. Data: 2010-06-30 11:57:04
    Od: Publius Enigma <p...@U...pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 11:10:50 +0200, kluber napisał(a):

> [...]
    > rowerzysta oraz w co obowiazkowo powinien być wyposażony jego pojazd,
    > bo chciałbym powiedzieć kilku, żeby nie pyszczyli jak sami mają prawo

    Kierowca nie zna PoRD? :)

    Karol (p...@T...pl)

  • 4. Data: 2010-06-30 12:48:36
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 30 Jun 2010 11:10:50 +0200, kluber napisał(a):

    > jedzie taki bez światełek i ze słuchawkami w uszach,
    > jak jadę za nim to aż drżę co gość za chwilę zrobi,
    > bo na pewno mnie nie słyszy ...

    Co do świateł - oczywiście mieć powinien. Zakładam jednak, że skoro
    widziałeś słuchawki w uszach, to sytuacja nie działa się w środku nocy,
    więc ten brak świateł nie uczynił go mniej widocznym. Zgodnie z przepisami
    oczywiście to błąd, ale czepianie się o to - w środku dnia - jest bez
    sensu.

    Co do słuchawek - zakazu nie ma. Sensu też nie. Większość słuchawek
    dousznych ma system otwarty, więc w normalnej sytuacji słyszysz co się
    dzieje dookoła. Klakson usłyszysz nawet w słuchawkach zamkniętych.
    Poza tym - co mu po słyszeniu? Żeby wykonać manewr musi się rozejrzeć,
    dźwięk silnika z tyłu do niczego mu niepotrzebny. Ty też z otwartymi
    szybami jeździsz? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2010-06-30 13:08:37
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Kapsel pisze:

> [...]
    > więc ten brak świateł nie uczynił go mniej widocznym. Zgodnie z przepisami
    > oczywiście to błąd, ale czepianie się o to - w środku dnia - jest bez

    światła mieć ma na wyposażeniu, ale w dzień używać nie musi.

> [...]
    > Poza tym - co mu po słyszeniu? Żeby wykonać manewr musi się rozejrzeć,
    > dźwięk silnika z tyłu do niczego mu niepotrzebny. Ty też z otwartymi

    Słuch na rowerze w pewnym stopniu zastępuje lusterka wsteczne.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2010-06-30 13:27:42
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 30 Jun 2010 13:08:37 +0200, LEPEK napisał(a):

    > światła mieć ma na wyposażeniu, ale w dzień używać nie musi.

    Z tym nie dywaguję, prawo jest w tym zakresie jasne.
    Niemniej znam parę osób, co światełek nie mają, ale w nocy nie jeżdżą (albo
    wskakują na chodnik - wiem, znów dyskusyjne). Ogólnie więc czepiać braku
    świateł w dzień powinna się policja, a nie kierowcy.

    > Słuch na rowerze w pewnym stopniu zastępuje lusterka wsteczne.

    W praktyce, w mieście cały czas ktoś mnie mija. Dopóki nie wykonuję
    manewrów, nie potrzebuję nawet tej wiedzy, teoretycznie bowiem kierowca
    powinien zachować 1 metr odstępu i tyle. Co mi po tym, czy go usłyszę, czy
    nie? Jeśli we mnie wjedzie, nic mi nie pomoże...

    Zaś wszelkie zmiany pasa ruchu muszą być poprzedzone rozejrzeniem się,
    inaczej to jest samobójstwo. Nie tylko samochody są na drodze, może być np.
    inny rowerzysta (szybszy), cichy skuter jakiś, dres w Golfie z 180 na
    blacie, cokolwiek. Brak dźwięku nie oznacza, że nic za mną nie jedzie.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2010-06-30 14:26:57
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-06-30 11:10, kluber wrote:

    > jak jadę za nim to aż drżę co gość za chwilę zrobi,
    > bo na pewno mnie nie słyszy ...

    Przesiadz sie na komunikacje miejska. Grunt to byc zdrowym, a widac ze
    prowadzenie samochodu, powoduje u ciebie stres.
    Na widok rowerzysty drzysz, to co dopiero sie dzieje na widok autobusu?
    Kierowca takiego pojazdu tez ciebie nie slyszy.

    Skad sie biora takie pytania? Przeciez to jest codziennosc, wiec albo
    watkotworca musial zdjac plandeke, odkurzyc samochd i wjechac do miasta
    po min 5 latach przerwy, albo jest jedna z tych osob, ktore nigdy nie
    powinny jezdzic samochodem.

  • 8. Data: 2010-06-30 14:49:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "mleko" <m...@m...ml> wrote in message news:i0fd72$ce8$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Na widok rowerzysty drzysz, to co dopiero sie dzieje na widok autobusu?
    > Kierowca takiego pojazdu tez ciebie nie slyszy.

    Jest tylko jedna, drobna roznica. Jadac za autobusem jedziesz za autobusem.
    Rowerzystow wymija sie regularnie i nigdy nie wiesz, czy baran akurat nie
    zechce studzienki ominac bez chocby spojrzenia do tylu. Nagminne skracanie
    sobie drogi po przekatnej skrzyzowania na czerwonym to tez raczej zabawa
    rowerzystow, niz autobusiarzy.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2010-06-30 14:54:35
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2010-06-30 14:49, kamil pisze:

> [...]
    > Nagminne skracanie sobie drogi po przekatnej skrzyzowania na czerwonym
    > to tez raczej zabawa rowerzystow, niz autobusiarzy.

    jak ma spojzec do tylu, pomyslales troche ?

    gregor

  • 10. Data: 2010-06-30 15:02:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "gregor" <c...@g...pl> wrote in message

    > jak ma spojzec do tylu, pomyslales troche ?

    Dokladnie tak samo, jak ja patrze kiedy jade na rowerze.

    Pozdrawiam
    Kamil