  • 11. Data: 2015-01-24 19:14:24
    Temat: Re: jakie kondziory do płyty głównej PC
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl> wrote in message
    news:m9r8vh$ppl$1@node1.news.atman.pl...
    > coś na temat PROSZĘ...

    Kup po prostu kondensatory o tych samych parametrach pojemności, napięcia i
    rozmiarów (a te się różnią znacznie!) i uważaj abyś kupił kondensator
    przeznaczony do pracy w temperaturze 105'C, bo takie się montuje w
    zasilaczach i płytach głównych. Nawet najgorsze nowe będą lepsze od starych,
    wyschniętych, wybrzuszonych.

    I uważaj przy wylutowywaniu: - dobrze ogrzej płytkę dookoła wentylatorem
    zanim zabierzesz się do lutowania bo to są 6 warstwowe płytki, czasem więcej
    mają warstw, i wyśmienicie odprowadzają ciepło jeśli dookoła kondensatora
    płytka jest zimna.

  • 12. Data: 2015-01-28 03:13:42
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał:

    > Kup po prostu kondensatory o tych samych parametrach pojemności, napięcia i
    > rozmiarów

    To nie wystarczy. Są kondensatory przeznaczone specjalnie do płyt głównych
    komputerów.

    Pzdr

  • 13. Data: 2015-01-28 14:13:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kamil" <n...@t...pl> wrote in message

    > To nie wystarczy. Są kondensatory przeznaczone specjalnie do płyt głównych
    > komputerów.

    Podaj przykład takiego kondensatora.
    Przeznaczone są przez kogo? Przez sklepikarza czy producenta (np.
    Panasonic)?

  • 14. Data: 2015-01-28 14:24:57
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    "Kamil" <n...@t...pl> wrote in message

    >Podaj przykład takiego kondensatora.

    Sprawdź jakie montuje asus.

  • 15. Data: 2015-01-28 17:38:42
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    jak niby mam to sprawdzic? moze Ktos po prostu napisac?

  • 16. Data: 2015-01-28 18:22:28
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 28.01.2015 14:24, Ghost wrote:

    > Sprawdź jakie montuje asus.

    Naprawdę wierzysz w to, że to są "specjalne kondensatory do płyt
    głównych", tylko dlatego, że producent taki kit wciska w dataszicie? Do
    mnie do roboty od czasu do czasu wpadają różni nagabywacze próbując
    wcisnąć wspaniałe "dedykowane" podzespoły, oczywiście z odpowiednią
    wysoką ceną. Surowe spojrzenie na dane katalogowe pokazuje jednak, że na
    rynku jest dostępnych 5 takich samych elementów, połowę tańszych, ale
    bez napisu "designed especially for ...".
    Wracając do tematu: jakiekolwiek 105C, low esr będą się nadawać, byle
    tylko pasowały mechanicznie, napięciowo i pojemnościowo. W mojej płycie
    są jakieś tajwańskie z serii RLX, a przy złączu ATX kilka sztuk z serii
    KZE (według dataszitu są "ideal for automotive battery systems").

    Jakub Rakus

  • 17. Data: 2015-01-28 18:43:27
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości grup

    >Naprawdę wierzysz w to

    Naprawdę wierze w to, ze od kilkunastu lat, nie miałem żadnego problemu z
    płytami asusa, a było ich dziesiątki.

  • 18. Data: 2015-01-28 19:29:43
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-01-28 o 14:13, Pszemol pisze:

    > Podaj przykład takiego kondensatora.
    > Przeznaczone są przez kogo? Przez sklepikarza czy producenta (np.
    > Panasonic)?
    tia wszystkie low esr sprzedają jako do płyt głównych i takie urban
    legend powstają.
    Niejeden wymieni na takie co producent wsadził, a drugiemu trzeba
    napisać, że to kondzior do płyty.
    Jak widać po tym poście nawet "inżynierowie niedoszli" po polibudach?
    muszą mieć od sprzedawcy powiedziane
    "Panie inżynierze, ten kondensator nadaje się do MB komputera" :)

  • 19. Data: 2015-01-28 19:32:55
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-01-28 o 14:24, Ghost pisze:

    > Sprawdź jakie montuje asus.
    he he he
    Mówisz, że asus montuje u siebie inne kondensatory niż inni w
    przetwornicach? :)
    A swoją drogą pamiętam nieszczęsną serię płyt asusa, w których
    kondensatory puchły po 3 latach użytkowania.
    To już wolę kupić porządnego producenta low esr, odpowiedniej pojemności
    i sobie wmontować, niż brać przykład z innej płyty.

    Wymieniałem kondensatory na płycie, hmm.. całe 2-3 miesiące temu.

  • 20. Data: 2015-01-28 19:54:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-01-28 o 17:38, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > jak niby mam to sprawdzic? moze Ktos po prostu napisac?
    Weź Panasonic FR series i będzie git.

    --
    Irokez