  • Data: 2013-12-28 19:16:02
    Temat: Re: jakie ?arówki/lampy na klatk? schodow??
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan A.L napisał:

    > Mozna tez uzyc tej zarowki ktora mam w domu, swieci dalej, i podobno
    > nie zmieniana od 1950 ktoregos tam roku :)\

    Ale ona jest na 110V, więc mu się tam na klatkę nie nada. Zresztą potrzeba
    mu nie jednej, lecz dziesięciu. Poza tym długo używana żarówka może nie
    przeżyć transportu.

    O ile programowanie przez producentów czsu życia produktów jest faktem,
    to określanie tego hasłem "spisek żarówkowy" nie jest najszczęśliwszym
    pomysłem. Jak najbardziej producenci mogą sobie powiedzieć, że robimy
    żarówki o trwałości tysiąca godzin -- i nie będzie to zbrodnicze knowanie.
    Żywotność żarówki maleje dość ostro, gdy zwiększamy temperaturę włókna
    (przy ustalonym napięciu skracamy je). Jednocześnie również ostro rośnie
    sprawność. I tu trzeba przyjąć jakiś kompromis. Jak się popatrzy na tę
    żarówę, co to od przeszło stu lat nieprzerwanie świeci w jakiejś remizie
    strażackiej, to dobrze widać na czym rzecz polega. Ona świeci takim
    światłem, jakby była wykonana (wegług dzisiejszych kryteriów) na napięcie
    ze dwa razy wyższe niż to, którym jest zasilana.

    --
    Jarek