eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjakie amortyzatory wybrać?Re: jakie amortyzatory wybrać?
  • Data: 2012-08-10 10:13:37
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-08-09 23:45, Tomasz Pyra wrote:
    > On Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >
    >> On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
    >>> On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>>
    >>>> On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
    >>>>> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
    >>>>>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
    >>>>>>>>>>>> albo
    >>>>>>>>>>>> wymienić :)
    >>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
    >>>>>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
    >>>>>>>>>>> usłyszę :)
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
    >>>>>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^
    >>>>>>
    >>>>>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
    >>>>>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
    >>>>>> potrafi się spieprzyć.
    >>>>>
    >>>>> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
    >>>>> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
    >>>>> w dupowozie.
    >>>>
    >>>> Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
    >>>>
    >>>>>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
    >>>>>> uznał i wymienił -
    >>>>>
    >>>>> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
    >>>>
    >>>> No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
    >>>> wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
    >>>> kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
    >>>>
    >>>>>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
    >>>>>> uszkodzenia przez użytkownika.
    >>>>>
    >>>>> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
    >>>>> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
    >>>>> świadczy tylko tym, że ją uznał.
    >>>>
    >>>> Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
    >>>> kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?
    >>>
    >>> A co to za samochód?
    >>
    >> E46
    >>
    >>> I jak tam wygląda ta kolumna.
    >>>
    >>> Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie
    >>> zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym
    >>> samochodzie.
    >>
    >> Tutaj wachacz jest w tej samej płaszczyźnie co drązek kierowniczy. Oba
    >> swożnie na tej samej wysokości - od spodu zwrotnicy. Skok maglownicy to
    >> ZTCP 50mm w jedna i drugą stronę.
    >>
    >>> Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie
    >>> wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie
    >>> kolumny.
    >>> Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę).
    >>>
    >>> No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na
    >>> to.
    >>
    >> Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze
    >> tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być
    >> sztywniejszy.
    >>
    >>> Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej
    >>> zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są.
    >>> Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości
    >>> to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp.
    >>> W cięższych autach szału nie ma.
    >>
    >> Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich
    >> bezproblemowo...
    >>
    >>> A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
    >>> Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
    >>> jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.
    >>
    >> O dokładnie tak.
    >>
    >>> Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
    >>> się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.
    >>
    >> Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają
    >> krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny
    >> o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-)
    >>
    >>> A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w
    >>> obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać.
    >>
    >> Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz....
    >
    > Jak B6 ma dłuższy skok i musi mieć dłuższą lagę żeby móc się bardziej
    > rozciągnąć.

    Zgoda. Ale również musi się móc równie głęboko schować co B8 zatem
    pozostała na dole częśc lagi nie może być zbyt długa, ponieważ wtedy
    obijałaby się o dno :-) B8 który wysuwa się mniej, wbrew pozorom może
    mieć w środku większy rozstaw tulei - ponieważ zakres jego ruchu jest
    mniejszy. Zwłaszcza, że dolne golenie są tych samych wymiarów.

    > W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga
    > jest głębiej w obudowie.

    To ma drugorzędne znaczenie - liczy się rozstaw podparć czyli tulei
    ślizgowych, które w B6 z racji większego skoku moga się okazać ciaśniej
    rozstawione - nie sądze aby były "lite" na całej długości dolnych goleni.

    Zobacz "u mnie" na szkic :-) Skoro rozbierałeś, to ciekaw jestem czy
    ślizgi są tak jak na rysunku..

    > Tak mi się przynajmniej wydaje - bezpośredniego porównania nie mam, bo B6
    > miałem do CC, a B8 kupiłem z Civicem.
    > Ale w Civicu widzę że nawet jak koła są podniesione to skok B8 jest
    > beznadziejnie krótki, a jak rozebrałem ten amor to w tej pozycji laga
    >> wchodzi w obudowę naprawdę płytko.

    > Zresztą przy podniesionych kołach i maksymalnym wysunięciu mam wyczuwalny
    > luz na amortyzatorze. W Zerkopolu coś tam grzebali, trochę poprawili, ale
    > mówili że ten amortyzator w tym samochodzie to zawsze tak kończy przy
    > ostrzejszej jeździe.

    Mi właśnie o ten luz chodzi - MZ to wada konstrukcyjna.

    > Trzeba dozbierać do Proflexa :)

    Tein, Ohlins... znalazło by się kilka ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: