-
Date: Sat, 03 Jul 2010 18:47:04 +0200
From: Shrek <l...@p...pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jakie ?a ?
References: <i0f1ms$bjm$1@opal.futuro.pl> <i0fd72$ce8$1@news.onet.pl>
<i0fegn$3l0$1@inews.gazeta.pl> <i0fkc1$2gf$1@news.onet.pl>
<i0gctb$g07$1@news.onet.pl> <s...@d...wkurw.org>
<4c2bbeff$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
<4c2cca2c$1@news.home.net.pl> <i0j2hk$9o0$2@cougar.axelspringer.pl>
<i0j2qe$k7n$26@inews.gazeta.pl> <i0j8po$im8$1@cougar.axelspringer.pl>
<4c2d69df$1@news.home.net.pl> <i0kjmb$jpd$1@cougar.axelspringer.pl>
<4c2e0e2e$1@news.home.net.pl> <i0ndka$puj$1@inews.gazeta.pl>
<4c2f3cba$1@news.home.net.pl> <i0noag$475$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <i0noag$475$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.134
Message-ID: <4c2f698e$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1278175630 83.142.196.134 (3 Jul 2010 18:47:10 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 83
X-Authenticated-User: l...@p...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2294340
[ ukryj nagłówki ]Bydlę pisze:
>> IMHO "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
>> krawędzi jezdni" jest dokładnie tożsame z "jest obowiązany zjechać jak
>> najbardziej na prawo". Przy czym ten obowiązek dotycz wszystkich;)
>
> Jechanie możliwie blisko prawej, to w ruchu drogowym coś innego
> niż polecenie zjechania jak najbardziej na prawo. (stąd moja krawędź)
W sumie czemu? I tak masz obowiązek jazdy "możliwie blisko".
Teoretycznie bardziej blisko niż "możliwie blisko" się nie da.
> I dlatego potem już jest ściana - czyli polecenie zatrzymania, gdyby
> zjechanie jak najbardziej na prawo nie pomogło.
Jeśli to nie pomoże, to w czym ma pomóc zatrzymanie (na jezdni przecież)?
> (pamiętaj, by rozważać
> tego inaczej niż zgodnie z treścią przepisu - nie rozmawiamy o sekowaniu
> rowerzystów!)
No to miło, że akurat ty to rozumiesz. Inni uważają, że oznacza to
zjazd==wypad z jezdni, jak tylko wrzucą kierunek;)
>> Ale dopiero jak są wyprzedzani. A rozpocząć wyprzedzania w takich
>> warunkach nie wolno.
>
> No i by umożliwić wyprzedznie, wymienieni w przepisie mają zjechać jak
> najbardziej na prawo, a jeśłi trzeba, to zatrzymać się. Inaczej się nie
> da - bo blokują możliwość wyprzedzenia. Więc ustawodawca robiąc laskę
> szybszym pojazdom nakazał tym wolniejszym jak w przepisie.
Ale jak przeczytasz, to w tym przepisie nie ma nic o ułatwieniu
wyprzedzania _zanim_ zacznie się manewr. Ogólnie to ten przepis jest
takim knotem prawnym i logicznym, że nie widzę możliwości (skutecznego)
ukarania kogokolwiek myślącego za niestosowanie się.
w kolejności:
"w razie potrzeby" - kto to określa?
"jak najbardziej w prawo" - do linii studzienek, po studzienkach, do
krawężnika, za krawężnik?
"zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania" - awykonalne.
na końcu, to i tak w razie kolizji wina będzie kierowcy - 1m, warunki
niezbędne do rozpoczęcia manewru itd.
> Z tym, że tobie nie podoba się to umożliwianie/wienie wyprzedzania/enia,
> bo drażni cię "wyprzedzać" i "zatrzymać" użyte przwidwo do opisania
> sytuacji.
Nieprawidłowo - z definicji nie da się wyprzedzić _zatrzymanego_ pojazdu.
>>> Czyli:
>>> 1. bezwględny nakaza zatrzymania się takiego pojazdu by umożliwić
>>> ominięcie
>>
>> Niby dalaczego?
>
> By ominąć.
Chodziło mi o to dlaczego bezwzględny?
>> No to w takim razie nie ma problemu - to że ktoś musi pojechać z
>> prędkością 25km/h prze minute nie jest tamowaniem ruchu.
>
>
> Jest. To znowu inny przepis, którego większość ludzi nie rozumie -
> porusznie się z prędkością utrudniającą i tak dalej.
Cytując klasyka "głodówka to nie niezjedzenie kolacji".
> Sugerowałem, byś poprosił kogoś, komu ufasz, a kto naprawdę dobrze zna
> język polski, by objaśnił ci, iż ta konstrukcja zdania użyta w przepisie
> jest prawidłowa.
Konstrukcja gramatycznie tak. Ale logicznie nie. Tak jak woda nie może
być sucha, tak nie można wyprzedzić stojącego pojazdu.
Proponuje EOT. Niezależnie od tego przepisu należy ułatwić innym jazdę.
NIezależnie czy jest się aktualnie puszkarzem, czy dwupedłaem;)
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.07.10 19:19 Cavallino
- 03.07.10 20:32 Bydlę
- 03.07.10 20:58 Shrek
- 03.07.10 20:59 Shrek
- 03.07.10 21:20 Bydlę
- 04.07.10 10:03 Cavallino
- 04.07.10 10:24 MadMan
- 04.07.10 10:33 Shrek
- 04.07.10 11:28 RoMan Mandziejewicz
- 04.07.10 16:24 Cavallino
- 04.07.10 16:31 Shrek
- 04.07.10 16:32 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=