    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: jaki wybrac jezyk?
    Date: Mon, 15 Aug 2011 13:22:39 -0500

    On Mon, 15 Aug 2011 20:11:52 +0200, "Wojciech \"Spook\" Sura"
    <spook"mad@hatter"op.pl> wrote:

    >To nie jest prawda. Jest możliwe, że taki program w C nie tyle wywali się
    >nieładnie, co w ogóle się nie wywali - ba, w niektórych okolicznościach
    >będzie nawet działał poprawnie. Zdecydowanie wolę, żeby program z marszu
    >rzucił wyjątkiem niż żeby działał dalej w niezdefiniowany sposób. *W tym
    >kontekście* absolutnie zgadzam się ze stwierdzeniem, że w Javie robi się
    >mniej błędów.
    >
    >Poza tym chodzi tu o cały pakiet tego typu wymogów językowych - m.in.
    >jawne deklarowanie rzucanych wyjątków, silniejsza kontrola typów i tak
    >dalej.

    Jednak na koncu lancucha jest programista. Typowe jest deklarowanie
    wyjatkow jako podklas RuntimeException. Dlaczego?... No, jak mi
    tlumaczyl pewnien mlody "miszcz" bo jak sie zadeklaruje jako Exception
    to potem ciagle trzeba pisac "throws".

    Neistety, sztuka pisania programow odpornych jest sztuka i jest w
    rekach programisty.

    Otwarty pozostaje problem bledow ktore mozna wykryc podczas
    kompilacji. I tu z Kolega Sobczakiem sie zgadzam - z jezykow
    "popularnych" Ada jest pod tym wzgledem bezkonkurencyjna. Co nei
    znaczy ze w Adzie tez nie mozna pisac byle jak.

    A.L.