  • 51. Data: 2009-04-06 12:02:03
    Temat: Re: jaki tv?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie widziałem jak odbiera ten telewizor

    No to poczytaj co ludzie o tym piszą, ja właśnie na podstawie takich opinii
    go kupiłem.

    >ale widzę jak odbiera SD mój sony. Wygląda to nie najlepiej.

    Ano właśnie.
    Ja właśnie tego chciałem uniknąć.

  • 52. Data: 2009-04-06 12:38:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2009-04-06 13:45, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

> [...]
    > była taka sama jak za hd ready) - dwa poprzednie lcd miały dużo większe
    > kłopoty z wyświetlaniem SD, o divx-ach nie wspominając.

    To z doświadczenia Ci powiem, że teraz weź coś FullHD :) - ta matryca
    Sharpa to dokładnie 1/4 FullHD a dobry obraz zawdzięcza skalerom, które
    właśnie w Sharpach są jedne z lepszych.
    Obraz SD z dobrego źródła zarówno kablówki, jaka miałem wcześniej i
    teraz Jamboxa (IPTv) jest świetny.
    HD jest jeszcze lepszy oczywiście - zarówno BR (natywne 1920x1080) jak i
    720p.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 53. Data: 2009-04-06 12:41:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2009-04-06 13:45, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > To z doświadczenia Ci powiem, że teraz weź coś FullHD :)

    Jak będę zmieniał to pewnie tak zrobię.
    Może jak wszystko będzie w HD, to będzie sens to zmienić.
    Jak na razie nie widzę potrzeby, P55 wystarcza mi w zupełności.
    Siateczka powodowana niższą rozdzielczością matrycy jest niewidoczna powyżej
    1 m.
    A oglądam z ok. 3 m

  • 54. Data: 2009-04-06 12:52:13
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 06.04.2009 Jingiel <x...@x...xx> napisał/a:

    > I o to chodzi. Jeden woli jezdzic rowerem, drugi motorem, a trzeci
    > wypasionym autem. Ale niech mi nikt nie wciska , ze pomiedzy motorem i
    > autem nie ma roznicy. Jak on nie widzi, to nie znaczy, ze inni tak maja.
    > Tym bardziej ze mu wystarcza obraz z projektora o cienkiej rozdzialce na
    > obrazie o wielkosci 2,5m. Toz po powiekszeniu piksel tam ma pare cm Amen.

    Ta rozdziałka wystarcza mi na bezstratne odpalenie dvd. A pixel ma 3x3mm.

    Na tym wykresie nie ma pal, ale biegnie on między 480p a 720p:
    http://www.hdtv.com.pl/upload/rte/rozdzielczosc_char
    t.jpg

    Jak jesteś w stanie widzieć różnicę między pal a 720p z 3m na 32" to
    gratuluję autosugestii.

    Aha nie piszę o porównaniu halfpal-a z tvsat, mam na myśli anamorficzny
    pal z dobrego dvd.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 55. Data: 2009-04-06 12:58:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > Jak jesteś w stanie widzieć różnicę między pal a 720p z 3m na 32" to
    > gratuluję autosugestii.
    >
    > Aha nie piszę o porównaniu halfpal-a z tvsat, mam na myśli anamorficzny
    > pal z dobrego dvd.

    Cały czas nie mówicie o tym samym.
    Nie chodzi o źródło, chodzi o wyświetlacz.
    Różnice w źródle WIDAĆ z 3 m, różnic w wyświetlaczu NIE WIDAĆ.
    Chyba że ma skopane algorytmy skalowania.

  • 56. Data: 2009-04-06 16:28:17
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Na tym wykresie nie ma pal, ale biegnie on między 480p a 720p:
    > http://www.hdtv.com.pl/upload/rte/rozdzielczosc_char
    t.jpg

    Widziałem takie wykresy nie raz i nawet wierzyłem w nie zanim nie
    obejrzałem filmu HD i sam się nie przekonałem. Te wykresy to taka sama
    bzdura jak wpływ ceny metrowego kabla HDMI na jakość obrazu :D

    > Jak jesteś w stanie widzieć różnicę między pal a 720p z 3m na 32" to
    > gratuluję autosugestii.
    >
    > Aha nie piszę o porównaniu halfpal-a z tvsat, mam na myśli anamorficzny
    > pal z dobrego dvd.

    I co ci ten amorficzny obraz daje. Dalej jedna klatka SD ma ponad dwa
    razy mniej pikseli niż 720p i pięć razy mniej pikseli niż 1080p nie
    wspominając o tym, że film na DVD jest skompresowany MPEG2 co też
    pogarsza jakość choć moim zdaniem jest to mniej zauważalne.
    Zresztą nie tylko na telewizorze 32" widać różnicę. Różnicę między SD a
    HD widzę na monitorze komputerowym 21,6" z odległości pracy czyli około
    60cm.

  • 57. Data: 2009-04-06 17:25:08
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2009-04-06 07:31, Jingiel napisal (a):

    > Jak ty ikony na pulpicie nazywasz kontrolkami, to nie mamy o czym gadac.

    Po pierwsze to czepiasz się. Po drugie to kto mówi o ikonach? W tej
    chwili patrząc na okienko Thunderbirda widzę ok. 20 elementów, które
    można nazwać kontrolkami i mało tego jest o to najlepsze określenie. A
    jeśli nawet zakładasz (nie wiem na jakiej podstawie), że mowa jest o
    pustym pulpicie - tylko ikony - to skąd wiesz, że gość nie ma tapety z
    cockpitem samolotu. Tam też nie ma kontrolek?

    > Smiem twierdzic, ze nigdy nie widziales obrazu full hd chocby z blu-raya
    > na porzadnym TV 40 cali. Wszystko opierasz na swoich teoriach. Jak dla
    > ciebie 150 linii w obrazie nie robi roznicy to ja wymiekam

    Ja wymiękam jak czytam takie wypowiedzi jak ta. Weź sobie poprzełączaj
    720P na 576P i z powrotem, na dowolnej płycie blu-ray, stań 4 metry od
    TV i sprawdź jak to wygląda. Kalkulator odłóż na półkę.

    KFC

  • 58. Data: 2009-04-06 18:15:02
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > Ja wymiękam jak czytam takie wypowiedzi jak ta. Weź sobie poprzełączaj
    > 720P na 576P i z powrotem, na dowolnej płycie blu-ray, stań 4 metry od
    > TV i sprawdź jak to wygląda. Kalkulator odłóż na półkę.

    A od kiedy ful hd ma 720p? Czytales watek od poczatku, czy tylko sie
    wciales w polowie?
    Spor jest nie o 578p, a o 720p przeciw 1080p, a to chyba roznica. Gosc
    wypisuje cuda, ze nie widzi roznicy, a ja widze. I na tym zakonczmy
    smieszna dyskusje.

    Jingiel

  • 59. Data: 2009-04-06 18:27:21
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2009-04-06 20:15, Jingiel napisal (a):

> [...]
    > Spor jest nie o 578p, a o 720p przeciw 1080p, a to chyba roznica. Gosc
    > wypisuje cuda, ze nie widzi roznicy, a ja widze. I na tym zakonczmy

    Odnosiłam się do tej wypowiedzi:
    Cytat: "Filmu? Z metra może 2 - owszem widzę, z 3-4 już nie. Z 4 to na
    40" nie widzę różnicy między dvd a 1080p."
    Faktycznie mowa jest o 1080p. Rzeczywiście różnica - 720p a 1080p, tyle
    że 1080p tym bardziej nie widać z 4m.

  • 60. Data: 2009-04-06 20:56:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    t.jpg

    > Widziałem takie wykresy nie raz i nawet wierzyłem w nie zanim nie
    > obejrzałem filmu HD i sam się nie przekonałem.

    Obejrzałeś film HD na telewizorze HD i SD?