  • 1. Data: 2011-05-25 12:52:11
    Temat: jaki termistor ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Pytanie lamerskie, ale nie zajmam się tym, a zanim posprawdzam dataszity to
    na pewno któryś z kolegów
    będzie wiedział "z głowy". Mam niewiadomy termistor - w temperaturze 20c ma
    około 13kohm.
    To jaki to będzie "nominalnie" ?

  • 2. Data: 2011-05-25 15:54:03
    Temat: Re: jaki termistor ?
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości sundayman napisał:
> [...]
    > dataszity to na pewno któryś z kolegów
    > będzie wiedział "z głowy". Mam niewiadomy termistor - w temperaturze
    Podgrzej do 25st C i zmierz. Prawdopodobnie 12kohm.
    http://www.selie.pl/79844063/termistory_ntc,p7870036
    20

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2011-05-25 17:00:54
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    j.r. <j...@g...pl> napisał(a):

    > Podgrzej do 25st C i zmierz. Prawdopodobnie 12kohm.
    > http://www.selie.pl/79844063/termistory_ntc,p7870036
    20

    Charakterystyka termistora ma większe nachylenie.
    Ja obstawiałbym 10 kohm w 25 st.

  • 4. Data: 2011-05-25 17:25:58
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Wmak <w...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Charakterystyka termistora ma większe nachylenie.
    > Ja obstawiałbym 10 kohm w 25 st.

    Napisałem to "z wyczucia" na podstawie własnych doświadczeń.
    W podanym wcześniej pdf'ie Vishay'a, na str 84 są dane
    termistora 10kohm /25* - przy 20* ma 12.448 kohm.

    Tak więc dalej obstawiam nominalną wartość poszukiwanego
    termistora na 10 kiloomów.

  • 5. Data: 2011-05-25 19:53:36
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    No ja powiedziałem, że to 20c, bo tak mi pokazywał termometr w samochodzie :)
    Ale niekoniecznie tak dokładnie musiało być...

    Ok, sprawdzę 10K.

  • 6. Data: 2011-05-29 15:56:37
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Ok, sprawdzę 10K.

    Gwoli jasności, 10K jest ok , dzięki za poradę :)