  • 1. Data: 2009-03-28 13:10:11
    Temat: jaki program do retuszu starych zdjęć ??
    Od: "Alina" <a...@i...pl>

    Witam

    Jaki program do retuszu starych zdjęć?

    Niedawno znalazłam stare, lekko podniszczone zdjęcie ( pogięte - potworzyły
    sie białe linie zasłaniające obraz ) poszukuję programu. który pomógł by mi
    usunąć te niedoskonałości. Czy ktoś ma informacje o programie, który mi to
    umożliwi??

    Z góry dziękuje
    Pozdrawiam Alina

  • 2. Data: 2009-03-28 13:17:30
    Temat: Re: jaki program do retuszu starych zdjeae ??
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    Alina wrote:
    > Witam
    >
    > Jaki program do retuszu starych zdjeae?
    >
    > Niedawno znalaz?am stare, lekko podniszczone zdjecie ( pogiete - potworzy?y
    > sie bia?e linie zas?aniaj?ce obraz ) poszukuje programu. który pomóg? by mi
    > usun?ae te niedoskona?o?ci. Czy kto? ma informacje o programie, który mi to
    > umo?liwi??

    GIMP.
    Jeśli autolevels nie pomoże, to masz możliwość pracy na warstwach i
    podkładania koloru. Bardziej zaawansowane prace robił Janko Muzykant.
    Może da linka, bo ja nie pamiętam.
    Możesz całkiem zaawansowany retusz tym zrobić, tylko musisz nauczyć się
    pracować na warstwach i kanale alfa(może niekoniecznie), inaczej to
    tylko prymitywny retusz stempelkiem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.
    --
    Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

  • 3. Data: 2009-03-28 13:37:56
    Temat: Re: jaki program do retuszu starych zdjęć ??
    Od: FD <f...@o...pl>

    Alina pisze:
> [...]
    > usunąć te niedoskonałości. Czy ktoś ma informacje o programie, który mi to

    każdy do obróbki bitmap....

  • 4. Data: 2009-03-28 14:41:04
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 28 of Mar 2009 14:37, FD wrote:

    > każdy do obróbki bitmap....

    Oj, nie każdy. Większość *praktycznie* się nie nadaje.
    Chyba, że chodzi o każdy z czołowej trójki, czwórki liderów.
    Ja bym polecił darmowego GIMPa.

    --
    nb

  • 5. Data: 2009-03-28 14:53:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-28 14:17:30 +0100, "Pawel W." <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > Możesz całkiem zaawansowany retusz tym zrobić, tylko musisz nauczyć się
    > pracować na warstwach i kanale alfa(może niekoniecznie), inaczej to

    Że się tak wtrancę... To co nazywasz "prymitywnym retuszem stempelkiem"
    jest podstawową i za razem bardzo często najskuteczniejszą techniką
    przy trochę bardziej zaawansowanych robotach, niż "mam stare zdjęcie".
    Bardzo chętnie się też dowiem, do czego byś chciał wykorzyatć przy
    pozbywaniu się rys autoleweli i kanałów alpha. Warstwy też nie są
    zupełnie niezbędne, choć akurat ja z tych, co twierdzą, że przy niemal
    każdej manipulacji obrazem warto ich używać.

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-03-28 15:18:14
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    de Fresz wrote:

    > Że się tak wtrancę... To co nazywasz "prymitywnym retuszem stempelkiem"
    > jest podstawową i za razem bardzo często najskuteczniejszą techniką przy
    > trochę bardziej zaawansowanych robotach, niż "mam stare zdjęcie".

    Stempelek tylko do rys. Jest jeszcze coś takiego jak przywrócenie
    kolorów zdjęciom (levels lub autolevels). Jeśli zaś kolory są bardzo
    wyblakłe, to niestety ręczne malowanie na warstwie, albo fragmentów,
    albo całego obrazka. Wtedy oryginalny trzeba by przerobić na czarnobiały
    kanał luminancji, a warstwę kolorów potraktować jako warstwę z
    chrominancją. Jeszcze tego nie robiłem, więc nie wiem, czy czegoś nie
    pokręciłem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.
    --
    Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

  • 7. Data: 2009-03-28 15:44:30
    Od: FD <f...@o...pl>

    nb pisze:

    > Oj, nie każdy. Większość *praktycznie* się nie nadaje.
    > Chyba, że chodzi o każdy z czołowej trójki, czwórki liderów.
    > Ja bym polecił darmowego GIMPa.

    ok - to byl sktót myslowy - zapomnialem o MS Paint ;)

  • 8. Data: 2009-03-28 16:30:08
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 28 Mar, 16:18, "Pawel W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > kanał luminancji, a warstwę kolorów potraktować jako warstwę z
    > chrominancją. Jeszcze tego nie robiłem, więc nie wiem, czy czegoś nie

    Przecież autorka wątku pisze że zdjęcie jest połamane..
    Więc podstawą są stempelek i plasterek.. A poziomy to dopiero na końcu
    ewentualnie.
    Choć jeżeli zdjęcie jest monochromatyczne to jasność/kontrast
    wygodniejszy.
    Pozdro Marcin
    PS jeżeli zdjęcie jest poważnie uszkodzone to wycinanie i wklejanie
    plus skraplanie też się przyda , choć to już niekoszerne jest.

  • 9. Data: 2009-03-28 18:03:57
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alina" napisał w wiadomości
> [...]
    > mi
    > usunąć te niedoskonałości. Czy ktoś ma informacje o programie, który mi to

    Myśle, że dobry będzie Retouch Pilot
    http://www.colorpilot.com/retouch.html

    pozdr.
    T.

  • 10. Data: 2009-03-28 18:38:01
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-28 16:18:14 +0100, "Pawel W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Stempelek tylko do rys.

    Tylko? Łeeee tam.

    > Jest jeszcze coś takiego jak przywrócenie kolorów zdjęciom (levels lub
    > autolevels).

    To ja czytałem jakiegoś innego posta ;-)
    Lewelsy to aukrat taka se metoda, w niewprawnych rękach dość łatwo
    psująca zdjęcia. O autolewelsach szkoda gadać. Zdecydowanie lepsze są
    krzywe - można osiągnąć to samo i dużo więcej.

    > Jeśli zaś kolory są bardzo wyblakłe, to niestety ręczne malowanie na
    > warstwie, albo fragmentów, albo całego obrazka.

    No jak ktoś ma aspiracje malarskie to w sumie czemu nie, ale to raczej NTG.

    > Wtedy oryginalny trzeba by przerobić na czarnobiały kanał luminancji, a
    > warstwę kolorów potraktować jako warstwę z chrominancją.

    Trzeba? Nie wiedziałem że jest taki obowiązek.

    de Fresz