    From: nb <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jaki program do retuszu starych zdjęć ??
    Date: Sun, 29 Mar 2009 00:02:43 +0100

    at Sat 28 of Mar 2009 19:38, de Fresz wrote:

    > Tylko? Łeeee tam.

    > To ja czytałem jakiegoś innego posta ;-)
    > Lewelsy to aukrat taka se metoda, w niewprawnych rękach dość łatwo
    > psująca zdjęcia. O autolewelsach szkoda gadać. Zdecydowanie lepsze są
    > krzywe - można osiągnąć to samo i dużo więcej.

    Kiedyś zrobiłem eksperyment, polegający na ręcznej korekcji
    krzywymi i porównywaniu jak zrobiłby to autolevel. W zdecydowanej
    większości autolevel robił kanciasto to samo co ja robiłem gładko.
    Ale przy wstępnej podpowiedzi autolevela manipulowanie
    krzywymi trwa parę razy krócej (w GIMPie po zaaplikowaniu
    autolevela widnieje propozycja skorygowania zmian krzywymi).

    Jakby kto narzekał, że nie ma na czym potrenować
    to w "naszej-klasie" znajdzie mnóstwo zdjęć z lat 70,
    z których niemal każde jest materiałem do retuszu.

    nb