  • Data: 2009-03-28 15:18:14
    Temat: Re: jaki program do retuszu starych zdjęć ??
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz wrote:

    > Że się tak wtrancę... To co nazywasz "prymitywnym retuszem stempelkiem"
    > jest podstawową i za razem bardzo często najskuteczniejszą techniką przy
    > trochę bardziej zaawansowanych robotach, niż "mam stare zdjęcie".

    Stempelek tylko do rys. Jest jeszcze coś takiego jak przywrócenie
    kolorów zdjęciom (levels lub autolevels). Jeśli zaś kolory są bardzo
    wyblakłe, to niestety ręczne malowanie na warstwie, albo fragmentów,
    albo całego obrazka. Wtedy oryginalny trzeba by przerobić na czarnobiały
    kanał luminancji, a warstwę kolorów potraktować jako warstwę z
    chrominancją. Jeszcze tego nie robiłem, więc nie wiem, czy czegoś nie
    pokręciłem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.
    --
    Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((