  • 11. Data: 2009-05-05 21:26:39
    Temat: Re: jaki program?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zbych wrote:
    > To takie dziwne, że człowiek potrafi poprowadzić lepiej ścieżki niż
    > autorouter?

    W ogolnym przypadku autorouter potrafi lepiej. Bo np. szybciej i taniej.
    To czesto kluczowy argument. Chyba ze chodzi o inna lepszość. Jeśli
    chodzi o zakłucenia (tzn trzyliterowe skróty), to myślę, ze nikt się tym
    nie przejmuje na poważnie masowo, podobnie jak znaczkami China Export.

    > Skąd router ma wiedzieć jak rozmieścić prawidłowo elementy,

    Zdefiniuj "prawidłowo". W wielu projektach sam je rozmieszczasz z
    grubsza dbając o grupowanie bliskich elementów obok siebie. To nie w.cz.
    gdzie trzeba robic to precyzyjnie.

    > podzielić plane'y. Regułkami nie załatwisz wszystkich możliwości.

    To że większość autorouterow o kant dupy potluc to inna sprawa. W
    zasadzie nie znam zadnego dobrego. Co w niczym nie przeszkadza mi
    twierdzić że łatwiej mi pstryknąc w "auto" i iść na kawę niż dziobać 2
    dni i dostać _dokładnie_ to samo - bo też działa. A że ściezki brzydkie?
    Że elementy nie wzorowo poukładane? No i co z tego?

    > A na pewno zapomnij o porządnych autoroutingu na 2 warstwach.

    Celem jest dzialanie. Jesli działa to po co robić to samo ręcznie?

    Dla autoroutera wsadzenie paru nowych elementów do prototypu to żaden
    dramat. Dla pokemona przez tydzień prowadzacego ściezki czasem jeden
    rezystor dodatkowo powoduje że można zaczynać od nowa. Wiem, bo sam
    czasami meczyłem się w KiCADdzie z prototypami. Jedna zmiana, a tyle
    radosci z ponownego routowania polowy pcb ...

  • 12. Data: 2009-05-06 18:06:07
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > chodzi o zakłucenia (tzn trzyliterowe skróty), to myślę, ze nikt się tym
    > nie przejmuje na poważnie masowo, podobnie jak znaczkami China Export.

    Gdyby tak było jak piszesz, to elektronika masowo by się sypała po
    zwykłym strzale iskrą z palca. Kumple kiedyś w firmie sprawdzali ile
    wytrzyma telefon przy wyładowaniu kontaktowym w gniazdo sim. Okazało
    się, że skończył się zakres napięć w pistolecie a telefon nadal działał.

    > Zdefiniuj "prawidłowo".

    Taki, który spełnia normy dotyczące odporności i "siania" w eterze.
    Plątanina ścieżek z autoroutera na 2 warstwach na pewno nie ułatwia
    osiągnięcia tego celu.

  • 13. Data: 2009-05-06 19:28:17
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > A działa ? Bo obawiam się ze gdyby to zaprojektował człowiek kosztowało by
    > to 7x więcej, trwalo by 100x dłużej i też by dzialalo ...

    https://gkasprow.web.cern.ch/gkasprow/temp/ARMPUTER/
    No to popatrz jak człowiek projektuje :) Czterowarstwowe PCB projektowane na
    piechotę w czasie przerwy śniadaniowej :) Może trochę przesadziłem, ale
    Autor się tu pojawia i sam sprostuje :)
    Wojtek
    --
    Nie każde piwo to Żywiec!