-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jaki olej?
Date: Fri, 06 Jan 2012 21:09:03 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 34
Message-ID: <je7kdi$kv$1@inews.gazeta.pl>
References: <jdvng6$c37$1@inews.gazeta.pl> <je1b7a$p18$1@inews.gazeta.pl>
<4f048df2$1@news.home.net.pl> <je28gp$445$1@inews.gazeta.pl>
<je3qj1$au8$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 89-72-202-194.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1325880562 671 89.72.202.194 (6 Jan 2012 20:09:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Jan 2012 20:09:22 +0000 (UTC)
X-User: yansvanhorn
In-Reply-To: <1...@4...net>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.25)
Gecko/20111213 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.17
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2425391
[ ukryj nagłówki ]On 2012-01-06 14:30, J.F. wrote:
> Dnia Thu, 05 Jan 2012 10:19:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
>> On 2012-01-04 20:15, Pete wrote:
>>>> A jaki ma związek liczba przed literką W na zachowywanie się oleju
>>>> wielosezonowego w wysokich temperaturach?
>>> Zwiazek zaden, ale "specjalistow" tu nie brakuje. :)
>>
>> Obie wartości wyznaczają punkty (cSt@40C i cSt@100C) na krzywej lepkości
>> na podstawie których można wyznaczyć przebieg tej krzywej (są dostępne
>> algorytmy).
>
> W "zwyklym oleju" chyba. A tu przeciez caly wic w tym zeby bylo lepiej,
> czyli inaczej.
Rozwiń, bo nie wiem o czym piszesz.
>> Zatem oba parametry mają wpływ na wartości lepkości w
>> wysokich temperaturach.
>
> Z tym ze normalnie w silniku to olej ma wlasnie blisko tych 100C, wiec
> drugi parametr ma znacznie wieksze znaczenie niz pierwszy.
Co to znaczy normalnie ? Na krótkich dystansach, pewnie do ok. 10-15km
nie osiąga nawet tyle. Czyli np. wszystkie moje dojazdy do pracy. Przy
dłuższej jeździe z większym obciążeniem (większa prędkość, więcej
dynamicznego przyśpieszania, jazda pod górę) temperatura może rosnąć
znacząco powyżej 100C.
A wszędzie gdzie znajdujesz się poza tymi 100C gdzie dokonano pomiaru
wartości zależą od obu punktów.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=