-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
order1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newsh
osting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neo
strada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
Date: Thu, 08 Apr 2010 18:32:26 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 46
Message-ID: <hpl0jp$ine$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hpkaqo$jn3$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<hpkbch$q3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpkbhe$jsg$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: ccz135.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1270744505 19182 83.30.149.135 (8 Apr 2010
16:35:05 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Apr 2010 16:35:05 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <hpkbhe$jsg$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271550
[ ukryj nagłówki ]Michał Gut pisze:
>>> dokrecalem 30Nm, 90st 90st
>>> a chce ja docisnac mocniej, tylko nie wiem do jakiego momentu moge
>>> maksymalnie:)
>>>
>>
>> dlaczego chcesz mocniej? Ja bym się trzymał zaleceń producenta.
>
> bo na bloku mialem wglebienia lekkie po paprakach co mi robili glowice
> wczesniej (jako ze to bylo kilka razy - nie wiem ktory spapral) i
> prawdopodobnie tamtedy delikatnie mi wyciekaja spaliny do ukladu
> chlodzenia (nowa uszczelka, planowana glowica nowsza(inna), nowe sruby i
> uszczelka). Chce ja dociagnac zeby miec pewnosc ze wszystko bedzie cacy
> - zanim wypale uszczelke.
>
> na opakowaniu uszczelki i srub nie bylo napisane jakie ma maksymalne
> momenty dokrecania
Na pewno nie dokręcaj bardziej niż zaleca producent, bo coś popsujesz.
Zwłaszcza że w tych silnikach, gwinty są bardzo delikatne i skoro już
kilka razy było robione, bo niewykluczone że któryś z gwintów już
popłynął - przy dokręcaniu poczujesz że któraś śruba dokręca się lżej
niż pozostałe.
Naprawa gwintów w tych silnikach to akurat standard, więc jak dokręcisz
mocniej to raczej coś urwiesz.
Krzywizna powierzchni bloku zdarza się jak najbardziej i dokładnie w ten
sam sposób się to planuje jak głowicę.
Bo raczej cienko to widzę żeby udało Ci się dogiąć głowicę do krzywego
silnika - szybciej ta głowica albo blok Ci pęknie.
A jeżeli chcesz zmierzyć moment dokręcania, to dokręć tak jak mówi
producent (30Nm+90st+90st) i wtedy kluczem dynamometrycznym przy coraz
większych nastawach zobacz kiedy będziesz w stanie ruszyć śrubę bez
cykania klucza i to będzie właśnie ten moment.
Z partyzanckich metod jakie stosuje się w takim przypadku jak Twój, to
np. założenie dwóch uszczelek niemetalowych, tylko tych takich
elastycznych - wtedy skręcasz to na "mniej więcej 2x mocniej", czyli w
tym przypadku 30Nm+90st+90st+90st+90st - chodzi o to żeby uszczelki
zgniotły się tyle ile mają się zgnieść. Grubą uszczelką łatwiej zapchać
krzywą szczelinę.
Ale to są metody które stosuje się po godzinie 22, jak następnego dnia
nie ma że boli, trzeba jechać.
W pozostałych przypadkach należy to zrobić jak należy :)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.10 08:43 MarcinJM
- 09.04.10 11:07 Michał Gut
- 11.04.10 20:15 Michał Gut
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe