eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto › Re: jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
  • Data: 2010-04-08 18:32:26
    Temat: Re: jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Michał Gut pisze:
    >>> dokrecalem 30Nm, 90st 90st
    >>> a chce ja docisnac mocniej, tylko nie wiem do jakiego momentu moge
    >>> maksymalnie:)
    >>>
    >>
    >> dlaczego chcesz mocniej? Ja bym się trzymał zaleceń producenta.
    >
    > bo na bloku mialem wglebienia lekkie po paprakach co mi robili glowice
    > wczesniej (jako ze to bylo kilka razy - nie wiem ktory spapral) i
    > prawdopodobnie tamtedy delikatnie mi wyciekaja spaliny do ukladu
    > chlodzenia (nowa uszczelka, planowana glowica nowsza(inna), nowe sruby i
    > uszczelka). Chce ja dociagnac zeby miec pewnosc ze wszystko bedzie cacy
    > - zanim wypale uszczelke.
    >
    > na opakowaniu uszczelki i srub nie bylo napisane jakie ma maksymalne
    > momenty dokrecania

    Na pewno nie dokręcaj bardziej niż zaleca producent, bo coś popsujesz.
    Zwłaszcza że w tych silnikach, gwinty są bardzo delikatne i skoro już
    kilka razy było robione, bo niewykluczone że któryś z gwintów już
    popłynął - przy dokręcaniu poczujesz że któraś śruba dokręca się lżej
    niż pozostałe.

    Naprawa gwintów w tych silnikach to akurat standard, więc jak dokręcisz
    mocniej to raczej coś urwiesz.

    Krzywizna powierzchni bloku zdarza się jak najbardziej i dokładnie w ten
    sam sposób się to planuje jak głowicę.
    Bo raczej cienko to widzę żeby udało Ci się dogiąć głowicę do krzywego
    silnika - szybciej ta głowica albo blok Ci pęknie.

    A jeżeli chcesz zmierzyć moment dokręcania, to dokręć tak jak mówi
    producent (30Nm+90st+90st) i wtedy kluczem dynamometrycznym przy coraz
    większych nastawach zobacz kiedy będziesz w stanie ruszyć śrubę bez
    cykania klucza i to będzie właśnie ten moment.

    Z partyzanckich metod jakie stosuje się w takim przypadku jak Twój, to
    np. założenie dwóch uszczelek niemetalowych, tylko tych takich
    elastycznych - wtedy skręcasz to na "mniej więcej 2x mocniej", czyli w
    tym przypadku 30Nm+90st+90st+90st+90st - chodzi o to żeby uszczelki
    zgniotły się tyle ile mają się zgnieść. Grubą uszczelką łatwiej zapchać
    krzywą szczelinę.
    Ale to są metody które stosuje się po godzinie 22, jak następnego dnia
    nie ma że boli, trzeba jechać.
    W pozostałych przypadkach należy to zrobić jak należy :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: