  • 31. Data: 2011-03-21 10:15:26
    Temat: Re: jaki komp dla informatyka w urzedzie?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.03.2011 11:42, jg pisze:

    > calosc ok. 4500zl.

    Sporo.

    > w tym windows 7 i office pro.

    A po co? Jesteście podmiotem zależnym Microsoft Corporation?
    [ciach]

    > co sadzicie o wzieciu dysku ssd (+ dysk wiekszy zwykly)? ja bym sie chyba
    > przychylal. bedzie chyba jakis wzrost szybkosci mielenia bazy, jakby
    > posadzic system, baze i serwer sql na takim dysku ssd?

    Jeśli baza tylko do odczytu - to może mieć to sens. Jeśli "mielenie"
    oznacza ustawiczne zmiany - zapomnij o SSD, chyba że oparte na DRAMach.
    Flaszki szybko zdechną.

  • 32. Data: 2011-03-21 12:59:54
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20110321110547.49b69cc2@babcia-workstation...
    Dnia 2011-03-21, o godz. 09:56:28
    "Artur\(m\)" <m...@i...pl> napisał(a):

    > Artur(m)
    > ps. ostatnio, ze źródeł dobrze poinformowanych dowiedziałem się,
    > że trzyletni budżet działu informatyki, średniej wielkości miasta,
    > wojewódzkiego wyniósł 200 000(!) plnów.

    Tzn. Urzędu Wojewódzkiego? Oni mają tam to często rozbite na
    departamenty i jednostki i zwykle dużą część kosztów w innych
    budżetach. Czyli np. geodeci mają własny budżet na sprzęt i soft -
    informatyka tylko pomaga określić potrzeby. Tak jest np. w mazowieckiem.
    Np. często w firmach prywatnych tak jest że budżet na materiały
    eksploatacyjne (tonery, płytki, papier itd.) jest przypisany do
    informatyki a w UW w Warszawie jest to oddzielny budżet powielarni.
    Trza prześledzić wszystkie tabelki nie tylko działu IT. No i raczej
    pensje w to nie wchodzą bo 200 tysięcy to po ~5500 brutto miesięcznie
    dla jednego kierownika przez 3 lata. ;-)

    Oczywiście wyraziłem się nieprecyzyjnie
    - chodzi o pieniądze na sprzęt.

    Artur(m)