  • 1. Data: 2012-03-12 13:13:25
    Temat: jaki font do kodu?
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    Przeglądam blog Xiona (ponad pięćset świetnych artykułow!)
    i zaczerpuję pomysły z niektórych notatek. Chyba ten temat byl
    juz kiedys poruszony a dotyczy pytania jaki font jest najbardziej
    odpowiedni do kodu (na ekranie czy wydruku) ( i ew jaki rozmiar).
    Sam uzywam lucidy console i jest to dosyć dobry font ale niektore
    inne tez sa chyba dobre, (np calkiem dobry font przy wyswiatlaniu
    kawalków kodu miewa nawet usenetowa bramka gazety ktorej uzywam).
    VS czy XCode uzywaja chyba couriera ale nie pamietam

    ??

  • 2. Data: 2012-03-12 13:17:14
    Temat: Re: jaki font do kodu?
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Quandoque bonus dormitat fir...
> [...]
    > kawalków kodu miewa nawet usenetowa bramka gazety ktorej uzywam).
    > VS czy XCode uzywaja chyba couriera ale nie pamietam

    Znasz?
    y-42-of-the-Best-Monospaced-Programming

    Sławek
    --
    ________ Life would be so much easier
    _/ __/ __/ if we could just look at the source code.

  • 3. Data: 2012-03-12 14:52:35
    Od: " " <f...@g...pl>

    Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night> napisał(a):

    > Quandoque bonus dormitat fir...
    > >
    > Znasz?
    y-42-of-the-Best-
    Monospa
    > ced-Programming

    to jest ciekawa rzecz ale przyklady nie wygladaja tam jakos za
    dobrze, ( chyba tresc przykladow i kolorowanie jest chyba raczej
    kiepskie )

    cięzka rzecz z tymi fontami ale ustalilem jedna rzecz
    w szeregu tycia te fonty sa niezle

    ms line draw -> courier new -> lucida console

    ten ms line draw jest b ciekawym fontem

  • 4. Data: 2012-03-17 21:41:32
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > ms line draw -> courier new -> lucida console

    Lucida Console z MS nie trzyma stałej szerokości znaku.

  • 5. Data: 2012-03-18 07:55:22
    Od: " " <f...@g...pl>

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Lucida Console z MS nie trzyma stałej szerokości znaku.

    ja uzywam lucida console w edytorze (nie wiem czy to jest z MS
    czy nie) i jest o stalej szerokosci znaku
    ms line draw mi sie podoba ale wybor fonta zalezy jak widze
    w wielkim stopniu od uzywanych kolorow, trzeba dobierac fonta
    pod kolorowanie czy kolorowanie pod fonta

  • 6. Data: 2012-03-18 08:11:22
    Od: " " <f...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > w wielkim stopniu od uzywanych kolorow, trzeba dobierac fonta
    > pod kolorowanie czy kolorowanie pod fonta

    przy tym nie podoba mi sie jedna rzecz, prawie kazdy
    edytor pozwala zmienic fonta czesc kolor ale malo ktory
    pozwala zmienic kolor tla obszaru roboczego - a chcialbym
    moc to ustawiac niezaleznie w oknach programow

  • 7. Data: 2012-03-18 17:19:57
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Dnia 12-03-2012 o 14:13:25 fir <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > kawalków kodu miewa nawet usenetowa bramka gazety ktorej uzywam).
    > VS czy XCode uzywaja chyba couriera ale nie pamietam

    Consolas

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 8. Data: 2012-03-19 12:22:57
    Od: Tomasz D <t...@g...com>

    A ja od wielu lat używam Fixedsys Excelsior 3.01-L2 Jest to nieco usprawniona i
    rozszerzona wersja systemowego Fixedsys'a zawierająca m. in. polskie znaki. Polecam
    wypróbować :)

  • 9. Data: 2012-03-19 14:14:26
    Od: " " <f...@g...pl>

    Tomasz D <t...@g...com> napisał(a):

    > A ja od wielu lat u=BFywam Fixedsys Excelsior 3.01-L2 Jest to nieco usprawn=
    > iona i rozszerzona wersja systemowego Fixedsys'a zawieraj=B1ca m. in. polsk=
    > ie znaki. Polecam wypr=F3bowa=E6 :)

    pobadalem troche sprawe na nizszym poziomie tj per-pixelowym
    (na bazie 6 fontow) i widze ze te monospacowe fonty za specjalnie
    sie od siebie nie roznia - litery sa mw takie same, jedyna co
    wieksza roznica to ze o ile w malym g wiekszosc fontow jest ogonek
    w lewo to konsolas ma petelke w prawo i sa male roznice co do ogonkow
    np w duzym Q - moglbym sobie trzasnac wlasnego fonta bo i tak bede
    musiec narysowac jednego bitmapowego (kiedys juz jednego stworzylem
    ale nie jest za ladny - powzorowawszy sie na tych 6ciu naraz zrobie
    cos podobnego)

    druga roznica - ms line draw od couriera rozni sie tylko pod
    clear type, w ostrym renderowaniu jest to chyba co do pixela
    dokladnie to samo :O

  • 10. Data: 2012-03-22 17:47:23
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > ja uzywam lucida console w edytorze (nie wiem czy to jest z MS
    > czy nie) i jest o stalej szerokosci znaku

    Teoretycznie Lucida Console /powinna/ być o stałej szerokości znaku.

    W praktyce ten krój pisma (np. w Notepad++) ma /niemal/ wszystkie znaki
    jednakowej szerokości - tzn. gubi się "tylko" na niektórych znakach i
    kolumny się chwieją.

    Właśnie przez to "tylko" - jajeczko częściowo nieświeże - Lucida Console nie
    nadaje się.

    Sprawdziłem też Andale Mono - niestety i dla tego kroju nie jest zbyt
    dobrze - litery i cyfry mają dobre szerokości... ale przy znakach
    interpunkcyjnych... zaczyna być gorzej.

    Idealnie trzyma pion (jedynie?) Courier New.