    From: EM <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaki bezpiecznik..?
    Date: Thu, 10 Jun 2010 17:31:30 +0200

    > Tańsze i powszechniejsze konstrukcje oczywiście ładują _pojemność_ za
    > PFC. Nowsze kontrolery nie używają dużej pojemności po stronie
    > pierwotnej i pracują w trybie prądowym. Dzięki temu spokojnie ładują
    > pojemnosci po stronie wtórnej. Niestety, oznacza to powrót do pulsacji
    > 100Hz i sporych pojemności na wyjściu.

    PFC to ogólnie przecież step-up, więc droga prądu przy ładowaniu
    kondensatora wyjściowego jest od zasilania przez diodę do kondensatora
    wyjściowego. Te kondensatory też są spore, więc impuls prądu też mały
    nie jest. Dopiero potem PFC może zadbać, by prąd z wejścia był
    sinusoidalny i zgodny z przebiegiem napięcia.

    Dziwiły mnie zawsze zasilacze o nieco większej mocy, np. ATX 200W, gdzie
    nie było wcale rezystora zmniejszającego udar, za to był solidny
    prostownik na wejściu.

    Inna kwestia to wszędobylskie zasilacze szerokozakresowe od 90V. Z
    natury rzeczy musi być tam większa pojemność wejściowa i nie za duża
    rezystancja.
    --
    Pozdr
    EM