  • Data: 2015-09-04 03:34:28
    Temat: Re: jaki aparat :)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m3lhcnffya.fsf@pm.waw.pl...

    > Dziwna procedura. Nie lepiej ustawić po prostu odpowiedni czas
    > naświetlania ("S"), a tryb "A" zostawić do sterowania głębią ostrości?

    A jak ustawisz ten "odpowiedni czas naświetlania"?

    Nie wiem ile masz doświadczenia z robieniem fotek pod wodą,
    zwłaszcza z łódki podwodnej przez okienka :-)
    Zwykle fotki pod wodą robi się z lampą, z bliska aby farfocli
    z wody było jak najmniej między obiektywem a obiektem
    no i ręcznym ostrzeniem... Ale w przypadku łodzi i okienek
    obiekty fotografowane są na tyle daleko od obiektywu że głębia
    ostrości jest małoistotna (mało które zwierze podpłynie 50cm
    do okienka aby pozować do zdjęcia..) a zależy Ci głównie na:
    wyłączeniu lampy (aby nie mieć odblasków od szkła okienka)
    a w konsekwencji potem maksymalizację małych ilości światła
    wpadającego do obiektywu przy maksymalnie krótkim czasie
    migawki aby nie robić fotek poruszonych w słabym oświetleniu.

    Jak najpierw ustawisz z góry czas otwarcia migawki to albo
    zrobisz zbyt ciemne, zaszumione zdjęcia gdy braknie otworu
    przesłony aby dobrze naświetlić i aparat pojedzie z ISO w niebo
    albo przesadzisz w drugą stronę i będziesz cykał
    zdjęcia z przesłoną w pół-zamkniętą i za długim czasem,
    dostaniesz zdjęcia poruszone, niedoostrzone - marnie to widzę.