  • 1. Data: 2010-04-21 23:43:20
    Temat: jaki akumulator?
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    witam
    poszukuję odpowiedniego akumulatora do auta - obecnie siedzi tam 70ah 480a i
    obecnie dogorywa. Wg katalogu odpowiednie wartosci to 70ah 630a i wymiary
    261x175x220. Pacjent to hyundai coupe z 2003 2.0. Jak szukam na róznych
    porownywarkach to mam do wyboru tylko bosch za 350zł (wartosci katalogowe). Co
    innego i o jakich parametrach - kompletnie nie wiem co znaczą ah lub a - czy
    moga byc to wartosci inne niz katalogowe wlasnie?

  • 2. Data: 2010-04-21 23:59:20
    Temat: Re: jaki akumulator?
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > katalogowe). Co innego i o jakich parametrach - kompletnie nie wiem co
    > znaczą ah lub a - czy moga byc to wartosci inne niz katalogowe wlasnie?

    Bierz cokolwiek co ma takie wymiary zewnetrzne i plusową klemę po właściwej
    stronie, pojemność przy takich wymiarach też będzie raczej zbliożona u
    wszystkich producentów, prąd rozruchowy również.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 3. Data: 2010-04-22 00:02:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Kwi, 23:43, "karkow" <k...@o...pl> wrote:
    > kompletnie nie wiem co znacz ah lub a - czy
    > moga byc to wartosci inne niz katalogowe wlasnie?

    ah pojemnosc w Ampero godzinach
    a to zapewne prad rozruchowy w A - ale jest kilka norm...

    tabelka z "przelicznikami" norm: http://www.jakkupowac.pl/artykul/124/jak-kupowac-aku
    mulator.html/strona2

    a w praktyce to szukaj o podobnej pojemnosci, wymiary takie, zeby sie
    zmiescil, prad rozruchowy im wyzszy to zazwyczaj lepiej, no i wazne z
    ktorej strony ma plus i minus (zeby sie dalo zamontowac w samochodzie)

    wiekszosc firm ma jakies wyszukiwarki w necie np.
    http://www.sklepcentra.pl/centra/osobowe.html

    WS