  • 1. Data: 2011-11-20 19:07:22
    Temat: jaką technologię wybrać?
    Od: " Mike" <g...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Problem: Raporty spływające automatycznie do katalogu na serwerze plików. Do
    raportów dołączony jest w osobnym pliku spis treści. Potrzebny jest interfejs
    pozwalający kilku osobom (maks. trzem) przeglądać raporty na podstawie
    zaimportowanych spisów treści, przeanalizować, wygenerować statystyki.
    Dodatkowo mile widziane automatyczne powiadomienie na ekranie o pojawieniu się
    nowej grupy raportów.

    Pytanie: Jaką technologię wybrać?
    Nie ma tutaj wielkiej filozofii, ale jednocześnie chciałbym zrobić to w miarę
    estetycznie na wypadek, gdyby ten "system" miał ewoluować.
    Najprostszy dla mnie sposób to:
    - baza sql do przechowywania spisów treści z linkami do plików- raportów +
    przechowywanie danych do statystyk + uwagi,
    - skrypt perlowy lub jakikolwiek uruchamiany cronem lub task schedulerem
    oczekujący na nowy spis treści w folderze i następnie konwertujący dane do
    bazy,
    - Interfejs użytkownika w php + mały Ajax do sprawdzenia nowych pozycji w
    bazie pochodzących z kolejnych spisów treści.

    Na wszystko mam trochę czasu i przy okazji chciałoby się liznąć czegoś nowego.
    Może warto poszukać lekkiego silnika javy do aplikacji webowych i o to oprzeć?

    --
    pozdrawiam
    Mike

  • 2. Data: 2011-11-20 21:33:08
    Temat: Re: jaką technologię wybrać?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-11-20 20:07, Mike pisze:
> [...]
    > raportów dołączony jest w osobnym pliku spis treści.
    > Może warto poszukać lekkiego silnika javy do aplikacji webowych i o to oprzeć?
    Z pozostałych języków ten jest najbardziej uniwersalny, łapiesz
    doświadczenia nie tylko pod jeden rodzaj projektów.

    ALE

    aby java Cię nie "skrzywdziła" to trzeba dobrze zaprojektować,
    warstwowo, modułowo, obiektowo itd. jest to najgorszy język do szycia na
    kolanie.

    Tzn Java 5 i nowsze fajnie wspierają szybki i nawet przy zmiennych
    założeniach rozwój projektu (w sensie sporo sprawdza podczas kompilacji
    czy na IDE, ważne przy refaktoringu), ale w przypadku już uformowanego
    obiektowego, stosującego wzorce, uzywającego bibliotek i standardów itd
    programisty.

    Jesli byś miał zaczynać, nie wiem co ci doradzić.

  • 3. Data: 2011-11-21 01:15:55
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 20/11/2011 21:33, Jacek Czerwinski wrote:

> [...]
    > programisty.
    >
    > Jesli byś miał zaczynać, nie wiem co ci doradzić.

    Haskell :P

    Poważnie jednak, co jest takiego w Javie, że jest "najgorszym" językiem
    w tym wypadku? Pewnie, jak się chce coś krótkiego napisać "na kolanie"
    to jest gorsza niż rzeczy typu Groovy, Perl czy Python. Z drugiej strony
    przy większym projekcie i tak trzeba zaprojketować warstwowo, modułowo i
    tak dalej, i jeśli się tego nie zrobi, to wyżej wymienione języki
    potrafią kopnąć w zadek równie boleśnie, co Java, jak nie bardziej.

    Z trzeciej strony jeśli program jest prosty, to w Javie nadal może (a
    nawet powinien) być prosty - nie zawsze trzeba nie wiadomo ilu warstw
    abstrakcji, package'ów, klas, interfejsów i czego tam jeszcze. Jak jest
    potrzeba, to łatwo można rozbudować.

    Java nie jest językiem, który szczególnie lubię, ale do takich rzeczy
    powinien akurat nadawać się nieźle, moim skromnym zdaniem jest lepszym
    wyborem od takiego np. PHP a może nawet Perla.

  • 4. Data: 2011-11-21 06:01:54
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Mike <g...@n...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > Dodatkowo mile widziane automatyczne powiadomienie na ekranie o pojawieniu się

    ... django;-) Naucz sie przez miesiac dwa jak taki projekt robic
    potem w jeden dzien;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 5. Data: 2011-11-21 07:12:22
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-11-21 07:01, Adam Przybyla pisze:
> [...]
    ..

    > ... django;-) Naucz sie przez miesiac dwa jak taki projekt robic
    > potem w jeden dzien;-)

    Krytyczne zdanie tylko jedno: czasem zbyt silne zorientowanie na
    algorytm czysto webowy jest nienaturalne dla problemu. Inaczej mówiąc
    ustawia projekt dookoła request-response, a niedowartościowany jest, lub
    zupełny brak np z przyczyn językowych części 'rezydentnej'. Przykład:
    typowa męka projektów PHP z wysłaniem większej ilości maili, zanim
    timeouty wszystko zabiją - coby się bardzo naturalnie programowało w
    długotrwałym wątku.

  • 6. Data: 2011-11-21 07:34:06
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

> [...]
    > typowa męka projektów PHP z wysłaniem większej ilości maili, zanim
    > timeouty wszystko zabiją - coby się bardzo naturalnie programowało w
    ... py ladnie integruje sie z innymi rozwiazaniami np ...
    cron'em - nie wszystko musi sie wykonywac podczas wywolania request'a;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 7. Data: 2011-11-21 07:40:21
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-11-21 08:34, Adam Przybyla pisze:
    > Jacek Czerwinski<...@...z.pl> wrote:

    > ... py ladnie integruje sie z innymi rozwiazaniami np ...
    > cron'em - nie wszystko musi sie wykonywac podczas wywolania request'a;-)

    Wierzę, tak jak język Python jest w pełni dojrzałym kompletnym i
    uniwersalnym językiem, versus 'inny język na P' do jednych zastosowań.

  • 8. Data: 2011-11-21 10:33:41
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Nov 21, 7:40 am, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Wierzę, tak jak język Python jest w pełni dojrzałym kompletnym i
    > uniwersalnym językiem, versus 'inny język na P' do jednych zastosowań.

    [Sheldon Cooper Mode on]
    Czy to był sarkazm?
    [Sheldon Cooper Mode off]

  • 9. Data: 2011-11-21 11:06:25
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 21.11.2011 08:40, Jacek Czerwinski wrote:

    > Wierzę, tak jak język Python jest w pełni dojrzałym kompletnym i
    > uniwersalnym językiem, versus 'inny język na P' do jednych zastosowań.

    Ale o który język na P Ci chodzi? Prolog? :P

    --
    http://szumofob.eu

  • 10. Data: 2011-11-21 11:30:50
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-11-21 12:06, b...@n...pl pisze:
    > On 21.11.2011 08:40, Jacek Czerwinski wrote:

    > Ale o który język na P Ci chodzi? Prolog? :P

    Ten, który jest jako jedyny znany przez 50% "programistów".