  • 1. Data: 2011-11-21 20:04:02
    Temat: Przesunięcie obiektu [opengl]
    Od: Dsue <d...@w...pl>

    Poszukuję materiałów związanych z takim problemem:

    Narysowałem sobie obiekt (opengl), scenę itp. i teraz chciałbym zająć
    się ruchem, stworzyłem sobie klasę przechowującą takie informacje o
    obiekcie jak pozycja (x,y,z) tekstura itp oraz metody rysujące i
    wymyśliłem sobie że ruch obiektu będę opisywał za pomocą punktów
    kontrolnych np. (0.0, 0.0 ,0.0), (1.0, 0.3, 0.0), (3.0, 1.4, 0.0).
    Tylko jak wyznaczyć składowe przesunięcia np z punktu (0.0, 0.0 ,0.0)
    w kierunku (1.0, 0.3, 0.0) biorąc pod uwagę prędkość obiektu i inne
    zapewne (np. "współczynnik niezależności sprzętowej" - jak go nazywam)?
    Wykoncypowałem sobie że wyjdę z równania prostej i przesuwać będę o
    wektor, ale nie mogę pierwszego kroku zrobić - potrzebuję doczytać,
    tylko patrząc na googlowe śmietnisko czasem lepiej spytać tutaj.

    A może można inaczej?
    Czeka mnie jeszcze sprawdzanie kolizji ale na ten temat materiały
    znajdę raczej.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-11-23 15:38:47
    Temat: Re: Przesunięcie obiektu [opengl]
    Od: Dsue <d...@w...pl>

    On 2011-11-21 20:04:02 +0000, Dsue <d...@w...pl> said:

    > A może można inaczej?
    > Czeka mnie jeszcze sprawdzanie kolizji ale na ten temat materiały
    > znajdę raczej.

    Odpowiem sobie sam - krzywe beziera. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi -
    zwłaszcza co po niektórym którzy wszem i wobec ogłaszają że daną
    tematyką się zajmują - kali prosić o pomoc, kali dostawać pomoc - inni
    proszą o pomoc, kali ma to w dupie.

    Pozdr

  • 3. Data: 2011-11-23 22:35:29
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Wed, 23 Nov 2011 16:38:47 +0100 Dsue <d...@w...pl> wrote:

    > Dziękuję wszystkim za odpowiedzi - zwłaszcza co po niektórym którzy
    > wszem i wobec ogłaszają że daną tematyką się zajmują - kali prosić
    > o pomoc, kali dostawać pomoc - inni proszą o pomoc, kali ma to w dupie.

    To jakieś skandaliczne wręcz przeoczenie. Jutro wyciągnę surowe
    konsekwencje i przypiszę winnemu dodatkowe dwa weekendy dyżuru.
    Będzie pan zadowolony.

    z poważaniem,
    p.o. Kierownika Zmiany

  • 4. Data: 2011-11-23 23:07:24
    Od: Dsue <d...@w...pl>

    On 2011-11-23 22:35:29 +0000, Wojciech Muła
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> said:

    > konsekwencje i przypiszę winnemu dodatkowe dwa weekendy dyżuru.
    > Będzie pan zadowolony.

    Już kiedyś ten tekst trafił na p.r.h.n. A poważnie - wiem że mało ludzi
    już zagląda, ale niektórzy częściej a motto grup zawsze brzmiało
    "pomogli ci, pomóż". Zwłaszcza że nie szukałem konkretów, tylko
    naprowadzenia.

    Ale ok, za ostro, psztyczek mi się należał.

    Pozdr

  • 5. Data: 2011-11-23 23:20:18
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Thu, 24 Nov 2011 00:07:24 +0100 Dsue <d...@w...pl> wrote:

> [...]
    > tylko naprowadzenia.
    >
    > Ale ok, za ostro, psztyczek mi się należał.

    Poszukaj jeszcze krzywych Catmull-Roma, wzory banalne, a całkiem
    niezłe efekty AFAIR.

    I w ogóle uważaj na krzywe Beziera, bo jak zaczniesz animować ze stałym
    krokiem parametru, to obiekt w zależności od krzywizny będzie
    przemieszczać się w przestrzeni z różną prędkością. Można uzyskać jednak
    stałą prędkość, pogooglaj za "bezier constant speed", czy jakoś
    podobnie, to powszechny problem.

    w.

  • 6. Data: 2011-11-24 10:26:44
    Od: " " <f...@g...pl>

    Dsue <d...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > zwłaszcza co po niektórym którzy wszem i wobec ogłaszają że daną
    > tematyką się zajmują - kali prosić o pomoc, kali dostawać pomoc - inni

    bardzo sluszna krytyka, i jesli o mnie nawet pomyslalem czy cos
    nie ospowiedziec ale byloby to cos w stylu

    "w sumie ruch w 3d to bardziej matematyka-geometria w 3d,
    (3 parametry na translacje i 3 na rotacje)
    mozna to zrobic na wiele roznych sposobow (np w ujeciu
    lokalnych poprawek do pozycji i kierunku albo w ujeciu bardziej
    globalnym - sciezek) , sam bynajmniej nie rozcykalem tego tematu
    a ostatnio bardziej interesuje sie 2d"

    ale unalem to za niezbyt ciekawa odpowiedz i postanowilem tego nie
    wklepywac

    ((((((((
    -> pozatym -> (jesli o mnie chodzi) - wyjasnienie

    - czesto mam zajecia w realu, np bola mnie kosci albo musze umowic sie do
    dentysty itp i czesto wogole "nie jestem w formie" :-/

    - troche interesuje sie opengl'em ale specjalnie bynajmniej nie znam sie na
    ogl - tylko podstawy - wiele tematow nie mam bynajmniej rozcykanych
    (ogl znam gdzies tak na 3 w skali do 10)

    - ostatnio zajmuje sie czyms innym (postanowliem bardziej potrenowac
    proste 2d) i (mimo ze temat lezy w gestii moich centralnych zainteresowan)
    *przelaczyć* sie na myslenie o ogl gdy zajmuje sie czyms innym
    jest 'kosztowne' to spore przedsiewziecie - bo jakas ciekawsze
    odpowiedz moze czasem wymagac jednak glebszego pomyslenia

    [* acz wlasnie twoj post troche mnie przelaczyl nie na tyle by interesowac]
    [sie geometria w 3d ale podrzucil mi pomysl by oblooknac z grubsza]
    [o co chodzi z tymi wielokroc wspominanymi shaderami (bo uznalem ze]
    [moze mi sie to bardzo przydac) - mialem nawet chec zapodac posta z pytaniem]
    [nt modeli oswietlenia ale tez mam troche malo tresci do niego bo malo wiem]

    - czesto zebym mial chec zaangazowac sie w jakas gadke powinna byc
    dla mnie w pewien sposob ciekawa, niekoniecznie rozmowcy musza miec cos
    ciekawego do powiedzenia ale przynajmniej sam chcialbym troche pomyslec
    nim odpowiem i zastanowic sie a nie wszystkie rozmowy rokuja na ciekawe,
    nie zawsze mam cos ciekawego do powedzenia - twoje pytanie bylo mz na pol
    dosyc ciekawe ale uznalem ze jednak nie mam nic ciekawego do powiedzenia
    w tym temacie,

    czyli podsumowywywujac:

    - nie jestem w formie
    - ostatnio nie zajmuje sie ogl i koszt przelaczenia sie by o tym gadac
    jest dosyc duzy
    - mimo ze pytanie nie jest calkiem nieciekawe (jest nawet dosyc
    ciekawe), nie mam za duzo w danym momencie do powiedzenia w tym
    temacie

  • 7. Data: 2011-11-24 11:12:12
    Od: Dsue <d...@w...pl>

    On 2011-11-24 10:26:44 +0000, " " <f...@g...pl> said:

    > - mimo ze pytanie nie jest calkiem nieciekawe (jest nawet dosyc
    > ciekawe), nie mam za duzo w danym momencie do powiedzenia w tym
    > temacie

    Zacząłem już coś tam skrobać (dzięki p. Wojciechu), jak coś z tego
    wyjdzie to wrzucę tu na grupę. Znalazłem jeszcze algorytm Verleta.

    Pozdr

  • 8. Data: 2011-11-24 12:19:00
    Od: " " <f...@g...pl>

    Dsue <d...@w...pl> napisał(a):

    > Zacząłem już coś tam skrobać (dzięki p. Wojciechu), jak coś z tego
    > wyjdzie to wrzucę tu na grupę. Znalazłem jeszcze algorytm Verleta.

    tez powinienem sie przyuczyc, odpadam na prostej fizyce jak w podstawowce

  • 9. Data: 2011-11-24 18:28:45
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2011-11-24 00:20, Wojciech Muła pisze:
> [...]
    > przemieszczać się w przestrzeni z różną prędkością. Można uzyskać jednak
    > stałą prędkość, pogooglaj za "bezier constant speed", czy jakoś

    Do interpolacji keyframe-ów używałem kiedyś Hermite'a. Zrzynałem z
    Lightwave, przyznaję się :-)

    artur