-
1. Data: 2011-11-21 20:04:02
Temat: Przesunięcie obiektu [opengl]
Od: Dsue <d...@w...pl>
Poszukuję materiałów związanych z takim problemem:
Narysowałem sobie obiekt (opengl), scenę itp. i teraz chciałbym zająć
się ruchem, stworzyłem sobie klasę przechowującą takie informacje o
obiekcie jak pozycja (x,y,z) tekstura itp oraz metody rysujące i
wymyśliłem sobie że ruch obiektu będę opisywał za pomocą punktów
kontrolnych np. (0.0, 0.0 ,0.0), (1.0, 0.3, 0.0), (3.0, 1.4, 0.0).
Tylko jak wyznaczyć składowe przesunięcia np z punktu (0.0, 0.0 ,0.0)
w kierunku (1.0, 0.3, 0.0) biorąc pod uwagę prędkość obiektu i inne
zapewne (np. "współczynnik niezależności sprzętowej" - jak go nazywam)?
Wykoncypowałem sobie że wyjdę z równania prostej i przesuwać będę o
wektor, ale nie mogę pierwszego kroku zrobić - potrzebuję doczytać,
tylko patrząc na googlowe śmietnisko czasem lepiej spytać tutaj.
A może można inaczej?
Czeka mnie jeszcze sprawdzanie kolizji ale na ten temat materiały
znajdę raczej.
Pozdrawiam
-
2. Data: 2011-11-23 15:38:47
Temat: Re: Przesunięcie obiektu [opengl]
Od: Dsue <d...@w...pl>
On 2011-11-21 20:04:02 +0000, Dsue <d...@w...pl> said:
>
> A może można inaczej?
> Czeka mnie jeszcze sprawdzanie kolizji ale na ten temat materiały
> znajdę raczej.
Odpowiem sobie sam - krzywe beziera. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi -
zwłaszcza co po niektórym którzy wszem i wobec ogłaszają że daną
tematyką się zajmują - kali prosić o pomoc, kali dostawać pomoc - inni
proszą o pomoc, kali ma to w dupie.
Pozdr
-
3. Data: 2011-11-23 22:35:29
Temat: Re: Przesunięcie obiektu [opengl]
Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>
On Wed, 23 Nov 2011 16:38:47 +0100 Dsue <d...@w...pl> wrote:
> Dziękuję wszystkim za odpowiedzi - zwłaszcza co po niektórym którzy
> wszem i wobec ogłaszają że daną tematyką się zajmują - kali prosić
> o pomoc, kali dostawać pomoc - inni proszą o pomoc, kali ma to w dupie.
To jakieś skandaliczne wręcz przeoczenie. Jutro wyciągnę surowe
konsekwencje i przypiszę winnemu dodatkowe dwa weekendy dyżuru.
Będzie pan zadowolony.
z poważaniem,
p.o. Kierownika Zmiany
-
4. Data: 2011-11-23 23:07:24
Temat: Re: Przesunięcie obiektu [opengl]
Od: Dsue <d...@w...pl>
On 2011-11-23 22:35:29 +0000, Wojciech Muła
<w...@p...null.onet.pl.invalid> said:
>
> konsekwencje i przypiszę winnemu dodatkowe dwa weekendy dyżuru.
> Będzie pan zadowolony.
Już kiedyś ten tekst trafił na p.r.h.n. A poważnie - wiem że mało ludzi
już zagląda, ale niektórzy częściej a motto grup zawsze brzmiało
"pomogli ci, pomóż". Zwłaszcza że nie szukałem konkretów, tylko
naprowadzenia.
Ale ok, za ostro, psztyczek mi się należał.
Pozdr
-
5. Data: 2011-11-23 23:20:18
Temat: Re: Przesunięcie obiektu [opengl]
Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>
On Thu, 24 Nov 2011 00:07:24 +0100 Dsue <d...@w...pl> wrote:
> On 2011-11-23 22:35:29 +0000, Wojciech Muła
> <w...@p...null.onet.pl.invalid> said:
>
> >
> > konsekwencje i przypiszę winnemu dodatkowe dwa weekendy dyżuru.
> > Będzie pan zadowolony.
>
> Już kiedyś ten tekst trafił na p.r.h.n. A poważnie - wiem że mało
> ludzi już zagląda, ale niektórzy częściej a motto grup zawsze
> brzmiało "pomogli ci, pomóż". Zwłaszcza że nie szukałem konkretów,
> tylko naprowadzenia.
>
> Ale ok, za ostro, psztyczek mi się należał.
Poszukaj jeszcze krzywych Catmull-Roma, wzory banalne, a całkiem
niezłe efekty AFAIR.
I w ogóle uważaj na krzywe Beziera, bo jak zaczniesz animować ze stałym
krokiem parametru, to obiekt w zależności od krzywizny będzie
przemieszczać się w przestrzeni z różną prędkością. Można uzyskać jednak
stałą prędkość, pogooglaj za "bezier constant speed", czy jakoś
podobnie, to powszechny problem.
w.
-
6. Data: 2011-11-24 10:26:44
Temat: Re: Przesunięcie obiektu [opengl]
Od: " " <f...@g...pl>
Dsue <d...@w...pl> napisał(a):
> On 2011-11-21 20:04:02 +0000, Dsue <d...@w...pl> said:
> >
> > A może można inaczej?
> > Czeka mnie jeszcze sprawdzanie kolizji ale na ten temat materiały
> > znajdę raczej.
>
> Odpowiem sobie sam - krzywe beziera. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi -
> zwłaszcza co po niektórym którzy wszem i wobec ogłaszają że daną
> tematyką się zajmują - kali prosić o pomoc, kali dostawać pomoc - inni
> proszą o pomoc, kali ma to w dupie.
>
bardzo sluszna krytyka, i jesli o mnie nawet pomyslalem czy cos
nie ospowiedziec ale byloby to cos w stylu
"w sumie ruch w 3d to bardziej matematyka-geometria w 3d,
(3 parametry na translacje i 3 na rotacje)
mozna to zrobic na wiele roznych sposobow (np w ujeciu
lokalnych poprawek do pozycji i kierunku albo w ujeciu bardziej
globalnym - sciezek) , sam bynajmniej nie rozcykalem tego tematu
a ostatnio bardziej interesuje sie 2d"
ale unalem to za niezbyt ciekawa odpowiedz i postanowilem tego nie
wklepywac
((((((((
-> pozatym -> (jesli o mnie chodzi) - wyjasnienie
- czesto mam zajecia w realu, np bola mnie kosci albo musze umowic sie do
dentysty itp i czesto wogole "nie jestem w formie" :-/
- troche interesuje sie opengl'em ale specjalnie bynajmniej nie znam sie na
ogl - tylko podstawy - wiele tematow nie mam bynajmniej rozcykanych
(ogl znam gdzies tak na 3 w skali do 10)
- ostatnio zajmuje sie czyms innym (postanowliem bardziej potrenowac
proste 2d) i (mimo ze temat lezy w gestii moich centralnych zainteresowan)
*przelaczyć* sie na myslenie o ogl gdy zajmuje sie czyms innym
jest 'kosztowne' to spore przedsiewziecie - bo jakas ciekawsze
odpowiedz moze czasem wymagac jednak glebszego pomyslenia
[* acz wlasnie twoj post troche mnie przelaczyl nie na tyle by interesowac]
[sie geometria w 3d ale podrzucil mi pomysl by oblooknac z grubsza]
[o co chodzi z tymi wielokroc wspominanymi shaderami (bo uznalem ze]
[moze mi sie to bardzo przydac) - mialem nawet chec zapodac posta z pytaniem]
[nt modeli oswietlenia ale tez mam troche malo tresci do niego bo malo wiem]
- czesto zebym mial chec zaangazowac sie w jakas gadke powinna byc
dla mnie w pewien sposob ciekawa, niekoniecznie rozmowcy musza miec cos
ciekawego do powiedzenia ale przynajmniej sam chcialbym troche pomyslec
nim odpowiem i zastanowic sie a nie wszystkie rozmowy rokuja na ciekawe,
nie zawsze mam cos ciekawego do powedzenia - twoje pytanie bylo mz na pol
dosyc ciekawe ale uznalem ze jednak nie mam nic ciekawego do powiedzenia
w tym temacie,
czyli podsumowywywujac:
- nie jestem w formie
- ostatnio nie zajmuje sie ogl i koszt przelaczenia sie by o tym gadac
jest dosyc duzy
- mimo ze pytanie nie jest calkiem nieciekawe (jest nawet dosyc
ciekawe), nie mam za duzo w danym momencie do powiedzenia w tym
temacie
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2011-11-24 11:12:12
Temat: Re: Przesunięcie obiektu [opengl]
Od: Dsue <d...@w...pl>
On 2011-11-24 10:26:44 +0000, " " <f...@g...pl> said:
>
> - mimo ze pytanie nie jest calkiem nieciekawe (jest nawet dosyc
> ciekawe), nie mam za duzo w danym momencie do powiedzenia w tym
> temacie
Zacząłem już coś tam skrobać (dzięki p. Wojciechu), jak coś z tego
wyjdzie to wrzucę tu na grupę. Znalazłem jeszcze algorytm Verleta.
Pozdr
-
8. Data: 2011-11-24 12:19:00
Temat: Re: Przesunięcie obiektu [opengl]
Od: " " <f...@g...pl>
Dsue <d...@w...pl> napisał(a):
> On 2011-11-24 10:26:44 +0000, " " <f...@g...pl> said:
> >
> > - mimo ze pytanie nie jest calkiem nieciekawe (jest nawet dosyc
> > ciekawe), nie mam za duzo w danym momencie do powiedzenia w tym
> > temacie
>
> Zacząłem już coś tam skrobać (dzięki p. Wojciechu), jak coś z tego
> wyjdzie to wrzucę tu na grupę. Znalazłem jeszcze algorytm Verleta.
>
tez powinienem sie przyuczyc, odpadam na prostej fizyce jak w podstawowce
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
9. Data: 2011-11-24 18:28:45
Temat: Re: Przesunięcie obiektu [opengl]
Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>
W dniu 2011-11-24 00:20, Wojciech Muła pisze:
> I w ogóle uważaj na krzywe Beziera, bo jak zaczniesz animować ze stałym
> krokiem parametru, to obiekt w zależności od krzywizny będzie
> przemieszczać się w przestrzeni z różną prędkością. Można uzyskać jednak
> stałą prędkość, pogooglaj za "bezier constant speed", czy jakoś
> podobnie, to powszechny problem.
Do interpolacji keyframe-ów używałem kiedyś Hermite'a. Zrzynałem z
Lightwave, przyznaję się :-)
artur