  • Data: 2009-04-22 08:48:54
    Temat: Re: jaka sta????????????
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    syriusz wrote:

    > Dla obu przypadków powyżej dostaniesz tę samą GO dla ścisłości.
    > Użyj tego swojego kalkulatorka GO (który sam zareklamowałeś), to się
    > przekonasz... ;)

    Nie zareklamowałem żadnego kalkulatorka. Pisząc o "teoretykach-hobbystach"
    miałem na myśli laików którzy nie rozumiejąc podstawowych zależności w
    fotografii wklepują jak małpy liczby do tego kalkulatorka nie potrafiąc w ogóle
    zrozumieć co robią i jak zinterpretować wynik.

    > O! Widzę, że zaczynasz "kumać" ;-P
    > A kto powiedział, że aby zachować tę samą GO zmiana ogniskowej musi być
    > wprost proporcjonalna (funkcja liniowa) do zmiany odległości? :)
    > A no nie jest wprost proporcjonalna.

    Śmieszny gościu, skończ się wić i nie zmieniaj tematu. Nigdzie nie było mowy o
    uzyskiwaniu GO kosztem kadru, była mowa o uzyskiwaniu tego samego kadru i
    porównywaniu GO. Na początku w 50mm vs 85mm, następnie dla uproszczenia 50mm vs
    75mm.