  • 51. Data: 2012-08-01 16:04:10
    Temat: Re: jaka płyta z 360W?
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jva49r$d9q$1@news.icm.edu.pl...
    > Mój to HPC-360-202, kupiony w 2003r.
    > Wydaje się że ten, ale jeśli "3-pin pomiar prędkości wentylatora w
    > zasilaczu" jest błędne (bo mam 2 piny, nad czym ubolewam)

    3-pin ma 202 DF, a ty masz zwykłego 202.

    > to ATX 2.0 też może być nieprawdą.

    Jest. Ale to w niczym nie przeszkadza.

    > Ale jaka jest definicja tego ATX 2? Bo znalazłem jakiś obecnie sprzedawany
    > zasilacz chyba 450W i przy +12V miał 18W, mniej więcej tyle co mój stary!

    Eng wiki dobrze opisuje kolejne wersje standardu ATX.

  • 52. Data: 2012-08-02 12:49:30
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-07-31 09:21, Chris pisze:
    > Marcin Szumilas nabazgrał(a):

    > Wszystko ci będzie bez problemu na nim działać .... to były dobre
    > zasilacze, już takich nie robią :(
    >

    > ps.
    > Swego czasu miałem zasilacz Chefteca 250W i ciągnął bez problemu
    > wypasioną płytę GB-975-DQ6 + PIV 3.0HT + VGA 8800GTX 4 x HDD + DVD-RW
    > i nie było z tym żadnych problemów ...

    a świstak napierd...ł w kółeczku i dynamko.

  • 53. Data: 2012-08-02 13:15:04
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Dawid nabazgrał(a):

    > a świstak napierd...ł w kółeczku i dynamko.

    Ważne że chodziło :)

  • 54. Data: 2012-08-02 13:56:57
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    maX (a...@i...pl)
    in news:jvbcsh$142$1@atena.e-wro.net

    > 202-ek były dwa rodzaje. Zwykła oraz DF. DF jest 2.0, ale ty masz
    > zwykłą. Porównaj sam:
    > http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc360202.
    htm
    > http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc360202d
    f.htm

    No tak.
    Przy obu jest napisane "3-pin Fan Speed Monitor", a na obrazku wtyczka z
    dwoma kablami.
    A jak są wtyki 20+4+4, to dwie ostatnie są takie same?

    > Starczy ta 202.

    Jak kupię to zdam raport.
    Dzięki.

    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.

  • 55. Data: 2012-08-02 14:06:02
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    maX (a...@i...pl)
    in news:jvbd03$2og$1@atena.e-wro.net

    > Eng wiki dobrze opisuje kolejne wersje standardu ATX.

    No tak. Napisane tam, że standard wymaga dwóch linii 12V, z których jedna
    służy wyłącznie do P4, a druga do reszty. :)

    MSz

  • 56. Data: 2012-08-02 20:39:34
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    f.htm

    > No tak.
    > Przy obu jest napisane "3-pin Fan Speed Monitor"

    A faktycznie. W DF te lepsze featuresy były wyróżnione, a w zwykłej 202-ce
    nie, nawet nie zauważłyem że ona też ma 3 pin.

    > a na obrazku wtyczka z dwoma kablami.

    Ano.

    > A jak są wtyki 20+4+4, to dwie ostatnie są takie same?

    Nie, i bezwzględnie nie mozna ich pomylić (a jak już wybrałes właściwy to
    też nie można go wsadzić odwrotnie lub przekręconego o 90 stopni). Ale ty
    masz 20+4, więc ciebie to nie dotyczy. A w nowym zasilaczu albo będzie on
    miał 24 w jednym monobloku, albo będą one blisko związane ze sobą (a ta
    druga 4-ka będzie latać całkiem oddzielnie). Ale one są i tak wyprofilowane,
    że nie powinno się dać źle włożyć (ale jak ktos sie mocno uprze to da radę,
    histora zna takie przypadki)

    > Jak kupię to zdam raport.
    > Dzięki.

    Jak uzywasz integry to napewno wystarczy. Jeśli zdecydujesz się na oddzielną
    kartę grafiki, to wtedy ewentualnie mozesz kupić nowy zasilacz. Ale
    najnowsza generacja kart Ati i nVidii jest bardzo energooszczędna i taki
    HD7750 lub GF640 (pułap cenowy 400 zł) biorą tyle prądu co karty poprzedniej
    generacji za 250 zł (czyli ok. 60W).

  • 57. Data: 2012-08-02 20:42:02
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Quoted:
    > maX (a...@i...pl)
    > in news:jvbd03$2og$1@atena.e-wro.net

    > No tak. Napisane tam, że standard wymaga dwóch linii 12V

    Dlatego najłatwiej odróżnić to po tabliczce - na zasilaczu ATX 2.0 będą
    opisane dwie linie 12V (oznaczone najczęściej 12V1 i 12V2).
    Przy czym niektóre obecnie sprzedawane zasilacze mają tylko jedną linię 12V,
    ale one na tej linii mają 30-40 Amperów, więc i tak dają wystarczająco dużo
    mocy.

    > z których jedna służy wyłącznie do P4, a druga do reszty. :)

    Obecnie jedna służy do zasilania procesora, a druga do karty graficznej.

  • 58. Data: 2012-08-03 01:54:05
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    maX (a...@i...pl)
    in news:jvehgp$1q5$1@atena.e-wro.net

> [...]
    > energooszczędna i taki HD7750 lub GF640 (pułap cenowy 400 zł) biorą
    > tyle prądu co karty poprzedniej generacji za 250 zł (czyli ok. 60W).

    Dzięki za pomoc.
    Teraz muszę kupić jakąś płytę, tylko muszę wybrać pomiędzy Asus/Asrock i
    muszę zbadać, czym się różni H61 od H67 czy 8 czy coś tam. ;)

    MSz