  • Data: 2010-08-07 00:07:59
    Temat: Re: jak zepsuć sobie D5 w ułamku sekundy
    Od: q...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Ale one swieca w podczerwieni wiec jaki z tego bylby zysk ?

    Wykorzystuje się drugą harmoniczną promieniowania (532nm - barwa zielona). W
    pokazach stosuje się takie lasery impulsowe, ale tylko do "świecenia" ponad
    publicznością.

    > A sadzac po kolorze to byl jednak argonowy laser w uzyciu.
    > A one typowo maja moc kilku wat i potrafi papierosa podpalic.
    > No ale wiazka nie jest rozciagnieta na boki.

    Laser argonowy (ale nie pokrewny mu argonowo-kryptonowy) na pokazach stosuje
    się bez selekcji linii. Jego promieniowanie zawiera więc mieszaninę wielu
    linii. Najsilniejsze to 514, 488, 528nm, a także słabsze linie niebieskie. Na
    nagraniu filmowym raczej nie do odróżnienia od Nd-YAG z powodu ograniczeń w
    sposobie rejestracji barw.

    A jeżeli rzeczywiście stosowali laser argonowy, to rękawice miały raczej dawac
    wrażenie psychologiczne publice. Albo artysta się bał ("bo to panie, lasyr
    świci").

    Aby wywołać efekt linii w dymie scenicznym, nie jest potrzebna moc taka,
    która "podpala papierosa".

    A o co chodzi z tym, że "wiązka nie jest rozciagnieta na boki"? :)