  • Data: 2010-08-06 21:52:57
    Temat: Re: jak zepsuć sobie D5 w ułamku sekundy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Janko Muzykant" i3hcev$3u8$...@n...onet.pl

    > Określony jakością optyki, wiązkę lasera półprzewodnikowego kształtuje się
    soczewkami.

    I Ty rzekomo jesteś robotnikiem? :)

    > Ale coś jednak.

    Tak -- na kilometrze może daje się to odczuć, ale nie na 10 metrach. :)
    Przysięgam Ci, że 10 metrów w świetle lasera to żadna różnica w powietrzu. :)
    (ani tym bardziej żaden stosunek nieseksualny zwany ilorazem) Co innego
    w światłowodzie, gdzie taki promyk stale odbija się od granic różnych
    ośrodków optycznych. :) Ale i tam tłumienie nie jest (biorąc w użycie
    najnowsze słowa języka polskiego) zajebiste. :)

    > No i czas pracy, im bliższa odległość, tym dłuższe wystawianie na promieniowanie.

    Tego nie pojmuję. :)

    > Przy laserach estradowych tak nie jest. A spójnością laserową określa się raczej
    monochromatyczność, a nie zbieżność.

    Nie wiem, co to laser estradowy -- pewnie to nie jest laser.

    Wiesz, jak zbudowany jest laser?
    Dlaczego daje takie właśnie spójne ,,kwadratowo'' światło? :)
    (monochromatyczne_do_bólu i równoległe)

    Czy takie równoległe światło można skupić za pomocą soczewki?
    Pewnie tak, ale w jednym ,,punkcie'', po którym już będzie nieskupione. :)

    Czy można świecić laserem jak rozżarzoną kulką? Raczej nie. :)

    -=-

    Już wtedy, gdy tłumaczyłeś mi ,,kompresję'' i twierdziłeś, że CMY/CMYKi
    są niepotrzebne dla ,,zwykłych'' ludzi, uważałem, że znasz się na tym,
    o czym piszesz ,,tak sobie''. Teraz widzę, że nie myliłem się zbyt mocno. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'