    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak zaprogramowac AT91SAM7S256
    Date: Thu, 19 Feb 2009 02:05:06 +0100
    Sender: a...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    slawek7 pisze:

    > Zainstalowałem program SAM-BA a zgodnie z opisem razem z nim instalują
    > się sterowniki. Zresztą port nie wykrywa urądzenia USB. On się nawet
    > nie pyta o sterowniki.

    Czy prawidłowo podłączone są pullup'y linii USB?

    > Możesz mi cos więcej powiedzieć o tym programowaniu przez JTAG.
    > Z ARM mam nieiwele do czynienia, chcę mu tylko wgrac oprogramowanie i
    > juz mam z tym problem.

    Ogólnie mówiąc to:
    http://www.at91.com/Document/Controleurs/cVisualisat
    ion.php?idVisualisation=69

    A po polsku - potrzebujesz sondę JTAG, najprostsza to podłączony do
    komputera portem LPT bufor 74LVC244 lub '245 (tzw. Wiggler); do tego
    program openocd, plik konfigurujący go (wiele przykładów w sieci) i już.
    Z programem openocd łączysz się przez telnet.
    Samo programowanie Flasha odbywa się np. komendami:

    flash erase_sector 0 0 0
    flash write_bank 0 nazwapliku.bin 0

    Program openocd może się łączyć także z gdb - można krok po kroku
    debugować program, podglądać rejestry i pamięć, ustawiać pułapki w RAMie
    itd.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/