  • 1. Data: 2011-05-01 18:51:50
    Temat: jak z automatu wyrownac jasnosc zdjec?
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    Mam dużą ilość zdjęć zrobionych do filmkiu time-lapse i okazało się, że różnią
    się między sobą jasnością powodując denerwujące mruganie. Nie wiem czym to jest
    spowodowane - czy lampa tak nierówno błyska, czy automatyka aparatu szaleje - w
    każdym razie przydało by się je trochę wyrównać. Najlepiej byłoby dostosować
    jasność na poszczególnych zdjęciach wg. jakiegoś nieruchomego fragmentu np.
    ściany. Pytanie czym i jak to zrobić? Jakiś skrypt w Gimpie?

  • 2. Data: 2011-05-01 19:34:43
    Temat: Re: jak z automatu wyrownac jasnosc zdjec?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-01 20:51, Mirek pisze:
> [...]
    > jasność na poszczególnych zdjęciach wg. jakiegoś nieruchomego fragmentu np.
    > ściany. Pytanie czym i jak to zrobić? Jakiś skrypt w Gimpie?

    Nie wiem, czym wyrównać, ale na przyszłość proponuję stosować ustawienia
    manualne, a nie auto. Na lampie też.

  • 3. Data: 2011-05-01 19:49:49
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    > Nie wiem, czym wyrównać, ale na przyszłość proponuję stosować ustawienia

    > manualne, a nie auto. Na lampie też.

    Ja to doskonale wiem, ale to aparat Ixus 55 (jedny jaki mam, na którym chodzi
    CHDK), dodatkowo full manual (gdyby był) też by się nie sprawdził, bo zdjęcia
    były robione w dzień i w nocy.

  • 4. Data: 2011-05-01 20:01:59
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-01 21:49, Mirek pisze:

    > Ja to doskonale wiem, ale to aparat Ixus 55 (jedny jaki mam, na którym chodzi
    > CHDK), dodatkowo full manual (gdyby był) też by się nie sprawdził, bo zdjęcia
    > były robione w dzień i w nocy.

    To ci nie pomogę, bo robiłem tylko do kilkudziesięciu minut filmów
    poklatkowych aparatami z trybem M. Nie mam pojęcia jak radzić sobie z
    nocą. Chyba trzeba zaakceptować, że w nocy jest ciemno?

  • 5. Data: 2011-05-02 08:48:29
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 01-05-2011 20:51, Mirek rzecze:

    > ściany. Pytanie czym i jak to zrobić? Jakiś skrypt w Gimpie?

    Może imagemagick?
    http://www.imagemagick.org/script/command-line-optio
    ns.php#equalize

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 6. Data: 2011-05-02 09:40:34
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    > Może imagemagick?

    > http://www.imagemagick.org/script/command-line-optio
    ns.php#equalize

    Tak. imagemagick jest mi znany - robiłem nim różne resajzy, levele a nawet
    dodawanie stopera do filmiku, ale funkcja equalize działa na cały obraz -
    podobnie jak automatyka aparatu. Ja potrzebuje ustawić jednakową jasność na
    nieruchomym elemencie (tła) - tzn, ustawić jasność całego obrazu, ale mierząc
    tylko ten fragment. Nie twierdzę, że imagmagick to nie potrafi, ale nie wiem jak
    to zrobić.

  • 7. Data: 2011-05-02 11:48:50
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 02-05-2011 11:40, Mirek rzecze:

> [...]
    > tylko ten fragment. Nie twierdzę, że imagmagick to nie potrafi, ale nie wiem jak

    Trzeba by chyba napisać skrypt, który z każdego obrazka wytnie (crop)
    zadany fragment, "pomierzy" go (coś w rodzaju "convert obrazek.jpg
    -scale 1x1! -colorspace HSL txt:- " plus jakiś awk do wydłubania
    samej jasności) i odpowiednio zmodyfikować (-modulate) cały obrazek.

    Ale może po prostu to by się sprawdziło?
    http://www.imagemagick.org/Usage/photos/#brightening

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 8. Data: 2011-05-02 12:00:35
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 02-05-2011 13:48, Dominik & Co rzecze:

    > Ale może po prostu to by się sprawdziło?

    Aha- jest jeszcze taka stronka ze skryptami:
    http://www.fmwconcepts.com/imagemagick/

    Nie przyglądałem się bliżej, ale może coś z tego dałoby się
    wykorzystać?

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 9. Data: 2011-05-04 16:05:50
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    > (coś w rodzaju "convert obrazek.jpg

    > -scale 1x1! -colorspace HSL txt:- " plus jakiś awk do wydłubania

    > samej jasności) i odpowiednio zmodyfikować (-modulate) cały obrazek.

    Sprytne, tylko trzeba by wyliczyć to modulate z tego L, żeby L po modulate było
    stałe...
    Ale zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem inny efekt - coś w rodzaju
    "rolling shutter" + błysk lampy? No zobaczcie sami:
    http://www.youtube.com/watch?v=vFHD-ODsZxU
    Wygląda jakby nierównomierność latała góra - dół.