eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2009-10-25 08:46:50
    Temat: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia w
    KLX 300. Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi? Po ostatnim wypadzie
    qmpel jadacy za mna potwierdzil moje przypuszczenia - tyl potwornie nie
    trzyma. Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?

    m.


  • 2. Data: 2009-10-29 12:01:51
    Temat: Re: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
    Od: "Piotr Kosior" <p...@w...pl>


    Użytkownik "sailling8" <s...@U...fm> napisał w wiadomości
    news:hc13a9$37f$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia w
    > KLX 300. Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi? Po ostatnim wypadzie
    > qmpel jadacy za mna potwierdzil moje przypuszczenia - tyl potwornie nie
    > trzyma. Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?
    >
    > m. Jedziesz pan do serwizu płacisz 12345677zł i może panu wyregulują



  • 3. Data: 2009-10-29 12:31:45
    Temat: Re: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Piotr Kosior pisze:
    > Użytkownik "sailling8" <s...@U...fm> napisał w wiadomości
    > news:hc13a9$37f$1@inews.gazeta.pl...
    >> Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia w
    >> KLX 300. Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi? Po ostatnim wypadzie
    >> qmpel jadacy za mna potwierdzil moje przypuszczenia - tyl potwornie nie
    >> trzyma. Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?
    >>
    >> m. Jedziesz pan do serwizu płacisz 12345677zł i może panu wyregulują
    >
    >
    klonowic.vlan3.corcoran.lubman.net.pl

    czy szanowni Panowie chcą stracic dostep do netu?

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
    '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
    '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat


  • 4. Data: 2009-10-29 12:47:12
    Temat: Re: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-25 09:46:50 +0100, "sailling8"
    <s...@U...fm> said:

    > Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia
    > w KLX 300.

    Nie ma czegoś takiego. Zawsze ustawia się pod masę zwodnika, jgo styl
    jazdy, preferencje.


    > Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi?

    Stosownym. Gęstrzy olej to obejście problemu, właściwym rozwiązaniem
    powinno być dobranie odpowiednich sprężyn, co oczywiście nie zawsze
    jest opłacalne itepe.


    > Po ostatnim wypadzie qmpel jadacy za mna potwierdzil moje
    > przypuszczenia - tyl potwornie nie trzyma.

    A jak dokładnie się to objawia?


    > Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?

    Ugięcie pod jeźdzcem, czyli SAG (przez niektórych w tym przypadku
    nazywany dynamicznym, w przeciwieństwie do statycznego , czyli pod masą
    samego motocykla) powinien mieć 40-50% skoku zawieszenia. Kompresja,
    odbicie, tłumienie - stosownie od preferencji i warunków w jakich się
    jeździ, ale również stanu zawiasów.
    Ustaw wszystko na środek, zastanów się czy za twardo, czy za mięko,
    skręć o połowę we właściwą stronę, powtarzaj aż do dobrania ustawień, z
    którymi będzie Ci dobrze.


    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco



  • 5. Data: 2009-11-05 08:54:43
    Temat: Re: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

    Użytkownik "sailling8" napisał w wiadomości
    > Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia w
    > KLX 300. Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi? Po ostatnim wypadzie
    > qmpel jadacy za mna potwierdzil moje przypuszczenia - tyl potwornie nie
    > trzyma. Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?

    Tak jak Sebastian napisał należy zacząć od środkowych ustawień,
    a następnie kręcić na wyczucie zawsze o połowę dostępnej regulacji.
    Pamiętaj tylko, że ustawienia do crossu są z definicji twarde, a do
    enduro miękkie. Subiektywnie będziesz odczuwał lepsze trzymanie
    obu kół na na miękkich ustawieniach ale jednocześnie pogarszać się
    będzie tzw precyzja prowadzenia przodu. Z kolei im twardziej tym
    mniejsza będzie zdolność do szybkiej odpowiedzi zawiasu na
    nierównościach i większy poślizg na twardszych nawierzchniach ale
    lepsze prowadzenie na miękkim.
    Wykluczam przypadek całkowitego braku tłumienia w obu kierunkach
    czyli padniętego zawiasu bo wtedy jedzie się na samych sprężynach i
    nie ma mowy o żadnych sensownych regulacjach ponieważ motocykl
    już żyje własnym życiem.
    Objawy padniętego przodu to uczucie podwijania się koła po motocykl
    i walenie w zakręt, padniety tył to z kolei jednoczesne pompowanie
    koła w obu płaszczyznach.
    --
    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: