-
31. Data: 2016-10-02 12:50:35
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Slowo klucz na dlugowiecznosc silnika to brak wysilenia a nie marka rodzaj paliwa.
-
32. Data: 2016-10-02 13:00:35
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...
> Jest taki silnik. Robiony wg konstrukcji z lat 6/70-tych ale na
> współczesnych dobrych materiałach.
>
> Nazywa się 1HZ
> Nie mylić z 1Hz ;)
>
> Silnik obliczony na trwałość 1 mln km, ale w użytkowaniu przez typowego
> "bambusa" w Afryce, co to jedynie umie się podpisać trzema krzyżykami ;)
> Nie ważne, co się do niego wleje - czy ON, czy butelkę whisky - pojedzie.
> Naprawić go można młotkiem i kluczem francuskim.
>
> Tyle, że niestety, oficjalnie tych aut nie można w Europie kupić, bo nie
> spełniają różnych kretyńskich norm :(
Ile pali?
-
33. Data: 2016-10-02 13:24:37
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Pewno z 250g na konia na godzine.
-
34. Data: 2016-10-02 13:57:30
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2016-10-02 o 13:00, Budzik pisze:
> Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...
>
>> Jest taki silnik. Robiony wg konstrukcji z lat 6/70-tych ale na
>> współczesnych dobrych materiałach.
>>
>> Nazywa się 1HZ
>> Nie mylić z 1Hz ;)
>>
>> Silnik obliczony na trwałość 1 mln km, ale w użytkowaniu przez typowego
>> "bambusa" w Afryce, co to jedynie umie się podpisać trzema krzyżykami ;)
>> Nie ważne, co się do niego wleje - czy ON, czy butelkę whisky - pojedzie.
>> Naprawić go można młotkiem i kluczem francuskim.
>>
>> Tyle, że niestety, oficjalnie tych aut nie można w Europie kupić, bo nie
>> spełniają różnych kretyńskich norm :(
>
> Ile pali?
>
To nie jest dobre pytanie.
W tamtejszych warunkach - czyli jakieś sawanny, lasy tropikalne, czy
inne takie "okoliczności przyrody", jakie często statystycznemu
europejczykowi się nie śniły, najważniejsze pytanie to "jak daleko można
dojechać, aby ewentualnie wrócić". Pytanie o zużycie paliwa często nie
ma uzasadnienia - zwłaszcza, jak jedzie się na reduktorze i z pomocą
wyciągarki.
Na czarnym zużycie typowego oleju napędowego dla prędkości ok. 120 km/h
nie powinno przekraczać 12 l / 100 km.
Ale tu też zastrzeżenia:
- kwestia, czy jedziemy z włączonym napędem na 1 czy 2 osie
- kwestia przełożeń
- który model samochodu
- na ile doposażony (może ważyć ok. 4 ton)
No i kwestia, czy auto wyprawowe, czy przeprawowe, czy zwykły cywilny
HZJ70.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
35. Data: 2016-10-02 15:00:48
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...
> To nie jest dobre pytanie.
>
> W tamtejszych warunkach - czyli jakieś sawanny, lasy tropikalne, czy
> inne takie "okoliczności przyrody", jakie często statystycznemu
> europejczykowi się nie śniły, najważniejsze pytanie to "jak daleko można
> dojechać, aby ewentualnie wrócić". Pytanie o zużycie paliwa często nie
> ma uzasadnienia - zwłaszcza, jak jedzie się na reduktorze i z pomocą
> wyciągarki.
>
> Na czarnym zużycie typowego oleju napędowego dla prędkości ok. 120 km/h
> nie powinno przekraczać 12 l / 100 km.
> Ale tu też zastrzeżenia:
> - kwestia, czy jedziemy z włączonym napędem na 1 czy 2 osie
> - kwestia przełożeń
> - który model samochodu
> - na ile doposażony (może ważyć ok. 4 ton)
>
> No i kwestia, czy auto wyprawowe, czy przeprawowe, czy zwykły cywilny
> HZJ70.
Takie spalanie byłoby dośc przyzwoite.
-
36. Data: 2016-10-02 15:32:00
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Obstawiam ze samochod z takim silnikiem pali tyle ile palily amerykanskie samochody z
lat szescdziesiatych. 12 litrow pewno na 50 lilometrow w srodowisku miejsko drogowym.
-
37. Data: 2016-10-02 18:40:17
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
> Obstawiam ze samochod z takim silnikiem pali tyle ile palily
> amerykanskie samochody z lat szescdziesiatych. 12 litrow pewno na 50
> lilometrow w srodowisku miejsko drogowym.
>
I mowisz ze jest lepszy od nowych aut i ze chciałbys takim jezdzic i moc go
kupic?
Hmm...
Po co?
Dla samego trucia?
bo ekonomicznie to jakis absurd - nawet jak takie auto przejedzie bez
problemu 500 tysiecy km to straty w paliwie zrównowaza jego wydłużoną
zywotnosc.
-
38. Data: 2016-10-02 18:47:37
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie koleguj sie z tym co Ci powiedzial ze ja powiedzialem ze chcialbym takim jezdzic.
On klamie.
-
39. Data: 2016-10-02 20:07:12
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Slawek h <s...@g...com>
Powiedzcie mi o co chodzi. Słyszałem takie opowieści ze silnik po szlifie wału bardzo
szybko wyzional ducha. Nawet po 20 tys
-
40. Data: 2016-10-02 20:09:58
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2016-10-02 o 18:40, Budzik pisze:
> Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
>
>> Obstawiam ze samochod z takim silnikiem pali tyle ile palily
>> amerykanskie samochody z lat szescdziesiatych. 12 litrow pewno na 50
>> lilometrow w srodowisku miejsko drogowym.
>>
> I mowisz ze jest lepszy od nowych aut i ze chciałbys takim jezdzic i moc go
> kupic?
>
> Hmm...
> Po co?
> Dla samego trucia?
Euro 4 to trucie? Czy masz coś innego na myśli?
Chyba, że masz na myśli jakieś współczesne "nieszczęścia" TDI, kopcące
przy każdym mocnym przyśpieszeniu i wożące bombę chemiczną w postaci
katalizatorów. Bojące się wjechać szybciej choćby w 10-centymetrową kałużę.
>
> bo ekonomicznie to jakis absurd - nawet jak takie auto przejedzie bez
> problemu 500 tysiecy km to straty w paliwie zrównowaza jego wydłużoną
> zywotnosc.
>
Jakie 500 tys km?
Tyle to na takim silniku przejedzie bez wymiany oleju. i bez
jakiegokolwiek tkania palcem.
Poczytaj troszkę o Toyotach LC serii HZJ na silnikach 1HZ. Auto
praktycznie nie występuje na rynku wtórnym, a jeśli już, to w
absurdalnych cenach.
Jeśli chcesz porównywać, to w tych samych grupach - czyli bierz pod
uwagę auta o masie własnej powyżej 2 ton, z napędem na obie osie i
osadzone na ramie. Zostają jakieś Iveco, Mercedesy i ich klony, Pajero
Classic (Pajero II chyba skończyli produkować w 2014 roku) i jeszcze
kilka, może kilkanaście firm.
Nie mam na myśli przeprawówki.
Wystarczy auto wyprawowe, nawet nie uzbrojone - masz coś zdecydowanie
lepszego w aspekcie spalania?
--
Pozdrawiam.
Adam