eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 93

  • 31. Data: 2016-10-02 12:50:35
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Slowo klucz na dlugowiecznosc silnika to brak wysilenia a nie marka rodzaj paliwa.


  • 32. Data: 2016-10-02 13:00:35
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Jest taki silnik. Robiony wg konstrukcji z lat 6/70-tych ale na
    > współczesnych dobrych materiałach.
    >
    > Nazywa się 1HZ
    > Nie mylić z 1Hz ;)
    >
    > Silnik obliczony na trwałość 1 mln km, ale w użytkowaniu przez typowego
    > "bambusa" w Afryce, co to jedynie umie się podpisać trzema krzyżykami ;)
    > Nie ważne, co się do niego wleje - czy ON, czy butelkę whisky - pojedzie.
    > Naprawić go można młotkiem i kluczem francuskim.
    >
    > Tyle, że niestety, oficjalnie tych aut nie można w Europie kupić, bo nie
    > spełniają różnych kretyńskich norm :(

    Ile pali?


  • 33. Data: 2016-10-02 13:24:37
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pewno z 250g na konia na godzine.


  • 34. Data: 2016-10-02 13:57:30
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-02 o 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...
    >
    >> Jest taki silnik. Robiony wg konstrukcji z lat 6/70-tych ale na
    >> współczesnych dobrych materiałach.
    >>
    >> Nazywa się 1HZ
    >> Nie mylić z 1Hz ;)
    >>
    >> Silnik obliczony na trwałość 1 mln km, ale w użytkowaniu przez typowego
    >> "bambusa" w Afryce, co to jedynie umie się podpisać trzema krzyżykami ;)
    >> Nie ważne, co się do niego wleje - czy ON, czy butelkę whisky - pojedzie.
    >> Naprawić go można młotkiem i kluczem francuskim.
    >>
    >> Tyle, że niestety, oficjalnie tych aut nie można w Europie kupić, bo nie
    >> spełniają różnych kretyńskich norm :(
    >
    > Ile pali?
    >

    To nie jest dobre pytanie.

    W tamtejszych warunkach - czyli jakieś sawanny, lasy tropikalne, czy
    inne takie "okoliczności przyrody", jakie często statystycznemu
    europejczykowi się nie śniły, najważniejsze pytanie to "jak daleko można
    dojechać, aby ewentualnie wrócić". Pytanie o zużycie paliwa często nie
    ma uzasadnienia - zwłaszcza, jak jedzie się na reduktorze i z pomocą
    wyciągarki.

    Na czarnym zużycie typowego oleju napędowego dla prędkości ok. 120 km/h
    nie powinno przekraczać 12 l / 100 km.
    Ale tu też zastrzeżenia:
    - kwestia, czy jedziemy z włączonym napędem na 1 czy 2 osie
    - kwestia przełożeń
    - który model samochodu
    - na ile doposażony (może ważyć ok. 4 ton)

    No i kwestia, czy auto wyprawowe, czy przeprawowe, czy zwykły cywilny
    HZJ70.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 35. Data: 2016-10-02 15:00:48
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > To nie jest dobre pytanie.
    >
    > W tamtejszych warunkach - czyli jakieś sawanny, lasy tropikalne, czy
    > inne takie "okoliczności przyrody", jakie często statystycznemu
    > europejczykowi się nie śniły, najważniejsze pytanie to "jak daleko można
    > dojechać, aby ewentualnie wrócić". Pytanie o zużycie paliwa często nie
    > ma uzasadnienia - zwłaszcza, jak jedzie się na reduktorze i z pomocą
    > wyciągarki.
    >
    > Na czarnym zużycie typowego oleju napędowego dla prędkości ok. 120 km/h
    > nie powinno przekraczać 12 l / 100 km.
    > Ale tu też zastrzeżenia:
    > - kwestia, czy jedziemy z włączonym napędem na 1 czy 2 osie
    > - kwestia przełożeń
    > - który model samochodu
    > - na ile doposażony (może ważyć ok. 4 ton)
    >
    > No i kwestia, czy auto wyprawowe, czy przeprawowe, czy zwykły cywilny
    > HZJ70.

    Takie spalanie byłoby dośc przyzwoite.


  • 36. Data: 2016-10-02 15:32:00
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obstawiam ze samochod z takim silnikiem pali tyle ile palily amerykanskie samochody z
    lat szescdziesiatych. 12 litrow pewno na 50 lilometrow w srodowisku miejsko drogowym.


  • 37. Data: 2016-10-02 18:40:17
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Obstawiam ze samochod z takim silnikiem pali tyle ile palily
    > amerykanskie samochody z lat szescdziesiatych. 12 litrow pewno na 50
    > lilometrow w srodowisku miejsko drogowym.
    >
    I mowisz ze jest lepszy od nowych aut i ze chciałbys takim jezdzic i moc go
    kupic?

    Hmm...
    Po co?
    Dla samego trucia?

    bo ekonomicznie to jakis absurd - nawet jak takie auto przejedzie bez
    problemu 500 tysiecy km to straty w paliwie zrównowaza jego wydłużoną
    zywotnosc.


  • 38. Data: 2016-10-02 18:47:37
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie koleguj sie z tym co Ci powiedzial ze ja powiedzialem ze chcialbym takim jezdzic.
    On klamie.


  • 39. Data: 2016-10-02 20:07:12
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Powiedzcie mi o co chodzi. Słyszałem takie opowieści ze silnik po szlifie wału bardzo
    szybko wyzional ducha. Nawet po 20 tys


  • 40. Data: 2016-10-02 20:09:58
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-02 o 18:40, Budzik pisze:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
    >
    >> Obstawiam ze samochod z takim silnikiem pali tyle ile palily
    >> amerykanskie samochody z lat szescdziesiatych. 12 litrow pewno na 50
    >> lilometrow w srodowisku miejsko drogowym.
    >>
    > I mowisz ze jest lepszy od nowych aut i ze chciałbys takim jezdzic i moc go
    > kupic?
    >
    > Hmm...
    > Po co?
    > Dla samego trucia?

    Euro 4 to trucie? Czy masz coś innego na myśli?

    Chyba, że masz na myśli jakieś współczesne "nieszczęścia" TDI, kopcące
    przy każdym mocnym przyśpieszeniu i wożące bombę chemiczną w postaci
    katalizatorów. Bojące się wjechać szybciej choćby w 10-centymetrową kałużę.


    >
    > bo ekonomicznie to jakis absurd - nawet jak takie auto przejedzie bez
    > problemu 500 tysiecy km to straty w paliwie zrównowaza jego wydłużoną
    > zywotnosc.
    >


    Jakie 500 tys km?
    Tyle to na takim silniku przejedzie bez wymiany oleju. i bez
    jakiegokolwiek tkania palcem.

    Poczytaj troszkę o Toyotach LC serii HZJ na silnikach 1HZ. Auto
    praktycznie nie występuje na rynku wtórnym, a jeśli już, to w
    absurdalnych cenach.

    Jeśli chcesz porównywać, to w tych samych grupach - czyli bierz pod
    uwagę auta o masie własnej powyżej 2 ton, z napędem na obie osie i
    osadzone na ramie. Zostają jakieś Iveco, Mercedesy i ich klony, Pajero
    Classic (Pajero II chyba skończyli produkować w 2014 roku) i jeszcze
    kilka, może kilkanaście firm.
    Nie mam na myśli przeprawówki.
    Wystarczy auto wyprawowe, nawet nie uzbrojone - masz coś zdecydowanie
    lepszego w aspekcie spalania?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: