eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkmRe: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
  • Data: 2016-10-10 21:15:58
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jak nie ma zamkow to luzu sie nie sprawdza waleczkami. Szlifuje sie wal na wymiar
    podany przez fabryke i musi byc dobrze. Zamki to dupochron przed obroceniem panewki w
    przypadku zatarcia. Taki relikt lat minionych. Jak sie zatarlo to walu nie da sie
    obrocic. W czasie pracy sie nie zaciera. Bedzie sie tluklo. Zaciera sie po wylaczeniu
    jak spadaja obroty i nie ma smarowania. Jak nie ma zamkow i wal jest zlutowany z
    panewkami to jak by silnik dal sie uruchomic to zniszczyl by blok albo korbowody.
    Chwile by popracowal i bylo by duzo czesci do wymiany, jak by ktos mial pecha to blok
    do wyrzucenia. Wspolczesna panewka ma kilka warstw. Jest stalowa blacha nosna. Potem
    jest warstwa brazu i na koncu nakladany galwanicznie stop cyny. Przy zatarciu
    najpierw ulega zniszczeniu stop cyny i wal pracuje na brazie. Polaczenie stal braz ma
    spora odpornosc na zatarcie w warunkach niedostatecznego smarowania. Ale wieczne nie
    jest. Od zapalenia sie kontrolki cisnienia oleju i zmiany dzwieku silnika warstwa
    brazu umozliwia bezpieczne wylaczenie silnika bez fizycznego zatarcia go.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: