  • 11. Data: 2011-08-12 14:02:43
    Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-12, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Chwilka. Z jednego silnika benz. po 10kkm zlewam czarny olej, z drugiego
    > taki sam olej spływa jeszcze złocisty. To znaczy, że taki sam olej raz
    > myje, a raz nie?

    Duzo tez zalezy od silnika, jego kondycji itp. Czesto jest tez tak ze
    konstrukcja silnika nie pozwala zlac calosci oleju i gdzies tam zostanie
    te czarne 0.3l ktore nada kolorek nowemu.

    --
    Artur

  • 12. Data: 2011-08-12 14:04:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-08-2011 14:02, AZ pisze:

    > Duzo tez zalezy od silnika, jego kondycji itp. Czesto jest tez tak ze
    > konstrukcja silnika nie pozwala zlac calosci oleju i gdzies tam zostanie
    > te czarne 0.3l ktore nada kolorek nowemu.

    Raczej stawiam na kondycję + czystość spalania...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 13. Data: 2011-08-12 14:05:40
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Chwilka. Z jednego silnika benz. po 10kkm zlewam czarny olej, z drugiego
    > taki sam olej spływa jeszcze złocisty. To znaczy, że taki sam olej raz
    > myje, a raz nie?

    Od nowości lejesz? Jak nie, to może wcześniej był tam jakiś syf i teraz
    olej go stopniowo wypłukuje?

  • 14. Data: 2011-08-12 14:07:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-12, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Raczej stawiam na kondycję + czystość spalania...

    Pewnie tak. Ale wracajac do meritum - niektore oleje sobie slabo radza z
    myciem, w silniku jest szlam i osady. Zadaniem oleju jest wymywac ten caly
    syf i wiazac w sobie.

    Stare, ale dobre o olejach:
    http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
    http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM
    http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s

    --
    Artur

  • 15. Data: 2011-08-12 14:08:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-08-2011 14:05, to pisze:

    > Od nowości lejesz? Jak nie, to może wcześniej był tam jakiś syf i teraz
    > olej go stopniowo wypłukuje?

    Tak. Jeden był od nowości (ten co spływa czarny). A ten drugi
    prawdopodobnie zalewany takim samym, zresztą nie mam gwarancji bo
    używany był ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 16. Data: 2011-08-12 14:13:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-08-2011 14:07, AZ pisze:

    > Stare, ale dobre o olejach:
    > http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
    > http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM
    > http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s

    No cóż, kultowy program. Nie to co teraz, współczesna sieczka...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 17. Data: 2011-08-12 14:44:59
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Ryba"

> [...]
    >
    > Kupiłem w końcu nissana micre o którą kiedyś tu pytałem.
    > rok 2007, silnik 1,2 z LPG, przebieg 94 tys.
    > Poprzedni właściciel podobno jeździł na lotosie 10W40.
    >
    > Patrzyłem na bagnet i olej jest jasny, ale nie wiem kiedy był
    > wymieniany.
    > Chciałbym poczekać ze 2-3 miesiące bo staram się olej wymieniać zawsze
    > przed
    > zimą. A w tym czasie i tak nie przejedzie wiecej niż 2 tys.
    > Chyba nic się nie stanie?
    >
    > Zalać do Mobilem 10W40 czy może Lotosem (nie mam pewności na 100%, że

    Możesz spokojnie jeździć - nic się nie stanie.

    ps. może mi ktoś wytłumaczyć fenomen wymiany oleju w samochodach
    ciężarowych?

  • 18. Data: 2011-08-12 15:17:10
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-08-12 14:13, DoQ pisze:

    > No cóż, kultowy program. Nie to co teraz, współczesna sieczka...

    Zajebisty program, dobrze ze ktos to chociaz na YT wrzucil.
    Bo na TVP i jej "misje" to liczyc nie mozna :/

    --
    Karolek

  • 19. Data: 2011-08-12 15:27:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-08-2011 15:17, Karolek pisze:

    > Zajebisty program, dobrze ze ktos to chociaz na YT wrzucil.
    > Bo na TVP i jej "misje" to liczyc nie mozna :/

    Podejrzewam że TVP zarobiłyby nawet parę PLN, gdyby wydali SONDĘ na DVD.
    Ale to trzeba trochę podziałać, widać żadnemu dupkowi się nie chce...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 20. Data: 2011-08-12 15:36:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 14:13:21 +0200, DoQ napisał(a):

    > No cóż, kultowy program. Nie to co teraz, współczesna sieczka...

    Kultowy, kultowy ... ale popatrz dokladniej - tez sieczka.
    Pozbierane widowiskowe filmiki, a czegos glebszego sie dowiedziales ?

    Np o ile jest lepszy Castrol od Selektola ? :-)

    J.