  • Data: 2019-12-16 22:04:47
    Temat: Re: jak widać pieszych w deszczu nocą
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.12.2019 o 21:31, pueblo pisze:

    > Nie rozumiem. Jeśli nie dostosował, to to jest przyczyna wypadku i jest
    > winien. Jeśli nie uznajemy go winnym, to znaczy, że nie można
    > powiedzieć że nie dostosował.
    >
    > Na moje oko jechał 50 góra 60. Gdyby jechał szybciej, to ta próba
    > ominięcia wyglądałaby inaczej.

    Jeśli nagranie nie jest przyspieszone ani zwolnione to z google maps
    wychodzi 40metrów w około dwie sekundy. Więc 70, ale to pi razy drzwi.

    Tak czy inaczej w najbardziej optuymistycznej wersji równo z
    ograniczeniem, w pesymistycznej +20. To nie jest szczególnie ostrożnie i
    "dostosowanie". A nie - tam jest 40.

    > Pusta, dobrze oświetlona jezdnia, dwupasmowa.
    > To napisz, jak ty byś jechał w takich okolicznościach
    Pewnie wolniej.

    > (czyli prawidłowo,
    > gdzie priorytetem jest bezpieczeństwo pieszych, jak rozumiem).

    A to pewnie jeszcze wolniej.

    W jakiej
    > odległości od przejścia, do jakiej prędkości byś zwolnił. No, chyba że
    > są inne opcje. Może wcześniejsza zmiana pasa? Poza tym, czy jesteś
    > pewien, że tuż przed przejściem nie spojrzałbyś gdzieś indziej - w bok,
    > na telefon, itp.

    Sorry - chcesz powiedzieć, że wina pieszej, bo się w telefon gapiłeś?

    > Sądzisz, że uniknął byś potrącenia w takiej sytuacji? A jeśli nie -
    > czułbyś się winny?

    Ad 1. Raczej nie
    Ad 2 - braku zachowaniu szczególnej ostrożności - tak.

    --
    Shrek