  • Data: 2019-12-16 21:31:22
    Temat: Re: jak widać pieszych w deszczu nocą
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj Shrek, 16 gru 2019 w
    news:5df7d829$0$17353$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Nie rżnę. Nawet jeśli nie uznać go za winnego spowodowania
    > wypadku/kolizji (co jest dyskusyjne), to akurat to, że nie zachował
    > i nie dostosował jest bezdyskusyjne.

    Nie rozumiem. Jeśli nie dostosował, to to jest przyczyna wypadku i jest
    winien. Jeśli nie uznajemy go winnym, to znaczy, że nie można
    powiedzieć że nie dostosował.

    Na moje oko jechał 50 góra 60. Gdyby jechał szybciej, to ta próba
    ominięcia wyglądałaby inaczej.
    Pusta, dobrze oświetlona jezdnia, dwupasmowa.
    To napisz, jak ty byś jechał w takich okolicznościach(czyli prawidłowo,
    gdzie priorytetem jest bezpieczeństwo pieszych, jak rozumiem). W jakiej
    odległości od przejścia, do jakiej prędkości byś zwolnił. No, chyba że
    są inne opcje. Może wcześniejsza zmiana pasa? Poza tym, czy jesteś
    pewien, że tuż przed przejściem nie spojrzałbyś gdzieś indziej - w bok,
    na telefon, itp.
    Sądzisz, że uniknął byś potrącenia w takiej sytuacji? A jeśli nie -
    czułbyś się winny?