  • Data: 2017-08-17 15:51:27
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Stare rozwiązanie - w Maluchach, cewka na dwa końce, dzięki czemu z aparatu
    > zapłonowego wywalono palec, został tylko przerywacz. Dwa cylindry, iskra
    > jednocześnie, jedna pruje w spaliny, druga w sprężaną mieszankę, auto
    > jedzie. Wiec niemal na pewno sytuacja iskrowo-paliwowa u ciebie jest taka
    > sama. Nie sądzę, by doprowadzenia świec były zrównoleglone.
    > O ile dobrze zrozumiałem, jak nie, to pardon...

    No myślałem właśnie o takim rozwiązaniu: smok z dwiema głowami zionącymi
    ogniem :-)

    Jedna cewka zapłonowa z dwoma uzwojeniami wysokiego napięcia obsługująca
    dwie świece.

    I tak, zgadzam się, że to stary patent. To jest 2004 Passat z silnikiem
    V6/2,8l który był zdaje się popularny w latach 1999-2001 w samochodach
    Audi, które przesiadły się na nowszy, 3-litrowy V6 a ten stary zaczęto
    montować w lepsiejszych Passatach.

    Obecnie silniki mają cewkę zintegrowaną z fajką, z tego co widuję :-)