eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak w silniku wykrywany jest zapłon?Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
  • Data: 2017-08-13 11:18:56
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:598ff774$0$644$65785112@news.neostrada.pl...
    >>A cóż to za auto - Syrena 105L, silnik 3 cylindry 2 suwy, typ S31, moc
    >>29.4 kW/40KM.
    >>Jazda na 2 garach całkowicie realna (na jednym nie próbowałem, pewnie do
    >>warsztatu doturla, choć nie ryzykowałbym takim przeciążaniem silnika), ale
    >>120 to już nie wyciągnie, zrywności nie będzie, ale pojedzie, ORAZ
    >>DOWIEZIE do celu, nawet nie tak powoli, spoko. Mocy może 1/3-1/2 wtedy,
    >
    > Na moje oko to gdzies polowe mocy ... ale dynamika auta nadal wieksza niz
    > malucha :-)

    No, wiadomo. Tylko, że ów i tak mniej dynamiczny Maluch, to kopcił 1/3
    ilości wachy, chłeptanej przez jadącą na 2 garach Skarpetę... :P
    Wiem, że montowano do Syren elektroniczne zapłony, układ pozostawał, bo to
    była by chyba głupota przebudowywać coś, co DZIAŁA. Natomiast udoskonalić -
    jak najbardziej. Wiem, że w tych elektronicznych zapłonach były takżze
    układy dające snop iskier. Znałem kogoś, kto zjechał chłeptaniem w Skarpecie
    do ok 7/100, mówił mi, że to niewielkim kosztem utrudnionego rozruchu,
    zwłaszcza zimą (Skarpeta, ze sprawnym układem elektrycznym i paliwowym,
    paliła przy -20 w 2, góra 3 sekundy, a niekiedy i szybciej, ainni chechłali,
    memłali, aż żal było słyszeć, że akumulator zdycha)


    >
    >>Chyba, że układ paliwowy zapaćkany syfami z paliwa, co w latach 80.
    >>niestety, było wręcz powszechne, to wtedy różnie. I żadnego komputera do
    >>tego nie było trzeba.
    >>A dziś - jeden gar jąknie i ma się unieruchomić? Ech, ta wysilona
    >>technika...
    >
    > Pod tym wzgledem to Syrena wzor niezawodnosci.

    Zgadza się. Konstrukcja Syreny jest bardzo dobra, problemem natomiast była w
    tych czasach, powiedzmy, bieda i bylejakość, marne części i często niezbyt
    dobre usługi, tyle, że czesto lepszego w okolicy nie było. W serwisówce
    "ściągaj łożysko ściągaczem nr 5", a jak warsztat? Jeb, jeb, młotem i
    meslem, też ściagnął. Ale, czy takie łożysko będzie jeszcze dobre? Może i
    nie widać uszkodzeń, ale chyba bym się bał jechać... Napisane - dokręcaj
    śruby głowicy (kruchy alustop AK9 OIDP) momentem nie pomnę x, w kolejności
    podanej, a warsztat? Zwykłym kluczem, po kolei, czy odkręcać, czy zakręcać,
    a naprężenia robiły swoje. Moment też przypadkowy i w najlepszym razie te
    dziwne przedmuchy :P. Nawet w laptopie mam cyferki 1-2-3-4 przy radiatorze
    procka... I dokręcam je lekko, do wyraźnego oporu, sprawdzając, czy się nie
    odkręci. (A za pastę robi smar grafitowy, bo nie miałem "normalnej", wbrew
    pozorom, w tej roli jest świetny - sprawdzone testem burn-in, utrzymał
    temperaturę)

    > Trzy cewki, trzy przerywacze, trzy kondensatory - a dwa wystarcza do
    > jazdy :-)

    Byle to było wyregulowane, to Skarpeta pruła przez szosę, aż miło :))
    No, na 2 garach "trochę" mniej miło, ale też jechała, 80 bez problemu,
    dopiero wyżej robiło się średnio. Silnik to niezbyt raczej lubił, bo
    nierówne obciążenie, to raczej go szybciej zużyje... ale dawał radę.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: