-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.176.97.52.216!
not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
Subject: Re: jak to na autostradzie
Date: Tue, 10 Dec 2024 00:31:32 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <vj7ukj$hvv$1@news.chmurka.net>
References: <1rylgtyp3au5l.lw9q4nled2mp$.dlg@40tude.net>
<visiat$jma$5@news.chmurka.net>
<y7qzzem0lsfm.f0zbd63z73h5$.dlg@40tude.net>
<vj1j5s$sbp$1@news.chmurka.net>
<i382ou9rzsd8$.3cw60gxk91d7$.dlg@40tude.net>
<vj7455$pjc$1@news.chmurka.net>
<will6bgu69mt.116cv9z7uv28y$.dlg@40tude.net>
<vj76vt$pjc$3@news.chmurka.net> <vj79d2$v43$1@news.chmurka.net>
<vj7orl$pjc$7@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 9 Dec 2024 23:31:32 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
posting-host="176.97.52.216"; logging-data="18431";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:UXJ4xyF4YabQ9wpRvSa+ovyA2aU=
sha256:IbfVa84CcHC96nO26TVl380oeUWBDX/paxaZF4hdSCc=
sha1:hqSK+oXOewL+wX+K8rQfBT2m9rc=
sha256:xDp7d5dTFZHp8qb0px0EtrZmDwefGzDzJ877usKuqAw=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <vj7orl$pjc$7@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2726792 pl.soc.prawo:860711
[ ukryj nagłówki ]W dniu 9.12.2024 o 22:52, Robert Tomasik pisze:
> W dniu 09.12.2024 o 18:29, io pisze:
>
>> A jak łoś, jeleń czy dzik zechce przeskoczyć między Wami to nie
>> zdążysz. Bo to 'działa' na nieruchome przeszkody na drodze o ile
>> poprzedzający też ma swojego zająca itd albo wyłącznie na nim
>> żerujemy. Do tej kolizji ma się nijak bo ta przyczepa nie była
>> widoczna z daleka bo nie miała ciągłych powierzchni od których światło
>> by się odbiło.
>
> No i teraz będzie niekończąca się dyskusja, czy zauważę, czy nie.
> Autostrady są ogrodzone, więc raczej boję się zostawionego bieżnika
> ciężarówki, jakiejś odpadniętej od innego pojazdu części czy ładunku,
> niż Łosia - samobójcy. Jak zaszarżuje, to przede wszystkim ten, w
> którego ewentualnie wpadniesz na dystansie 100 metrów będzie poza
> jezdnią, bo on wolniejszy ode mnie, ale jednak dość szybki.
Ktoś twierdził inaczej?
>
> Po za tym wiele zwierząt ma tyle rozsądku, by pod pojazd nie wbiegać.
> Najczęściej taki zwierz widząc nadjeżdżający pojazd zaczyna przed nim
> uciekać w kierunku, w którym widzi taką możliwość - co przeważnie jest
> tym samym kierunkiem, w którym jedziesz, bo mu drogę ucieczki
> oświetlasz. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej zwolnić, a jak
> już jest to w miarę bezpieczne, to wyłączyć światła na chwilę powiedzmy
> do postojowych (u mnie elektronika nie pozwala na wyłączenie w nocy
> całkiem). Zwierzątko samo znajdzie pobocze. Chyba, ze jest zakręt, to on
> sam pójdzie prosto w las. Podobno zająca można w ten sposób zagonić na
> śmierć - padnie z wycieńczenia, a głupek na pobocze nie ucieknie.
Większość zwierząt przebiega przez jezdnię nie patrząc na samochody albo
dla odmiany wpatruje się i nie schodzi. Oglądnij sobie filmiki na YT.
>
> Co do tej konkretnej sytuacji, to jakby jechał za poprzedzającym
> pojazdem, to albo tamten by na nią wpadł, albo ten ominął. No ale to
> była taka ogólna dygresja co o taktyki jazdy w nocy, a nie zarzut do
> autora filmu, że jechał pasem obok. Ktoś pierwszy jechać musi i nadal
> nie uważam za normalne porzucanie nieoświetlonych przyczep na
> autostradzie. Nad tym powinna panować autostrada. Autostrada, to taka
> droga, gdzie możemy mieć nieco więcej pewności.
Ale nikt przed nim nie jechał i w ogóle nie wiadomo po co pisałeś o
jechaniu za kimś. A co napisałeś to skomentowałem jak wyżej.
>
>>> Uważam, że to dwa różne problemy. To, że przywalił w nią, to jedno.
>>> Ale to, ze jej tam nie powinno być, to druga sprawa.
>> No może. A czemu nie powinno?
>
> Ze trzy razy podchodziłem do odpisania Ci tu i nic mądrego mi do łba nie
> przychodzi. No jak nie rozumiesz takiej prostej konstatacji, że
> autostrada nie jest właściwym miejscem dla nieoświetlonych przyczep, to
> ja już tego nie ogarnę. Przyjmij, jak w religii jako dogmat, ze nie
> jest. Natomiast nadal pozostaje kwestia, czy ktoś ponosi za to winę, czy
> był to zwykły pech. Jeśli ktoś to celowo tam postawił, to ja bym mu
> imputował przestępstwo z art. 174 kk - ale wątpię. Jeśli po prostu ktoś
> "olał" zagrożenie, no to mamy do wyboru art. 72 kw, 73 kw (poprzedni
> kierujący, który przejechał obok i nie wydzwonił 112) albo 91 kw.
> Najbardziej pasuje mi ostatni, ale pod warunkiem, że ktoś to
> "pozostawił", a nie jest to wynik wiatru albo kolizji.
A wychodzi, że to przyczepa robót drogowych.
> Ja mam zboczenie
> i widząc taką nieoświetloną przyczepę jednak starałbym się innych
> użytkowników ostrzec, nie wzmagając zagrożenia mój samochód na
> awaryjnych światłach 100~150 metrów za przeszkodą i telefon 112 wydaje
> mi się takim właściwym algorytmem. Jak się dało, to próba zepchnięcia
> poza jezdnię przeszkody, ale nadal pojazd mój za przeszkodę, by
> ewentualny pechowiec ewentualnie przywalił ww przyczepę, a nie mnie.
Po zderzeniu czy przed?
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.24 00:32 io
- 10.12.24 00:33 io
- 10.12.24 00:36 io
- 10.12.24 00:38 Pixel(R)??
- 10.12.24 00:41 Pixel(R)??
- 10.12.24 00:43 Pixel(R)??
- 10.12.24 00:45 Marcin Debowski
- 10.12.24 00:51 Marcin Debowski
- 10.12.24 01:09 Pixel(R)??
- 10.12.24 01:59 io
- 10.12.24 01:59 io
- 10.12.24 02:01 io
- 09.12.24 23:14 Pixel(R)??
- 09.12.24 23:09 Robert Tomasik
- 09.12.24 23:11 Robert Tomasik
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-31 Duńskie precedensy w sprawie odsprzedawania terytoriów USA [Wyspy Dziewicze (1917)]
- 2025-01-31 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-31 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-31 kupujmy części