-
Data: 2024-12-09 23:09:45
Temat: Re: jak to na autostradzie
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 09.12.2024 o 18:31, J.F pisze:
>>>> Po co? Dla kolejnego, który w nią przydzwoni?
>>> A jak chcesz zabrać tę przyczepę? Po uderzeniu nie wiadomo, czy
>>> nadaje się do jazdy, ale nawet odholować to trzeba jakims
>>> pojazdem.
>> O tego jest Straż Pożarna
> SP lawet nie ma, gdyby była potrzebna. Czy ma odpowiedni hak do tej
> przyczepki, to tez nie jestem pewien. A SP wie, gdzie ma odholować
> w razie potrzeby ?
Ale ma wciągarkę na tzw. techniku, która nawet porzuconą wciągarkę
wywleczesz poza pas jezdni - o przewymiarowanym trójkącie ostrzegawczym
nie wspominając. Będzie taka potrzeba, to potną hydrauliką na kawałki i
wyniosą w rękach. Dwie roty bojowe, to na rękach to wywalą na pobocze.
Widać, że nigdy nie brałeś udziału w akcji ratunkowej.
>> No i tu właśnie sedno. Co bedzie, jak kolejny przydzwoni w ten
>> przerośnięty trójkąt ostrzegawczy i się okaże, ze Policja ustawiła
>> pułapkę?
>
> Jak nie swieci, to wina Policjantów :-) Jak swieci, to wina
> dzwoniącego :-)
Wiesz, co to tymczasowy plan organizacji ruchu? To wymaga
niezatwierdzenie, uzgodnienia.
>
>> NA autostradzie chyba (bo u nas nie ma) ściąga się patrol
>> zarządcy autostrady i niech walczy z problemem.
> O tyle właściwe, że przyczepka może związana z robotami drogowymi na
> autostradzie. Gorzej jak droga gorsza i zarządca patroli nie ma :-)
To jest Straż Pożarna oraz Zarządzanie Kryzysowe danej konkretnej Gminy.
>>>> A poważnie, to nie wyobrażam sob ie jechać szybciej, niż
>>>> droga hamowania na zasięgu widzialności. Może dlatego, że
>>>> większość jeżdżę nocami i ro po drogach, gdzie pląta się masa
>>>> zwierząt albo wręcz gruntowych, gdzie nigdy nie wiesz, co
>>>> leży.
>>> Na gruntowych to może i jedziesz 20km/h. Bo ja z kolei nie
>>> wyobrazam sobie jechania przez Polskę 20km/h, czy nawet 30.
>>> Może w gęstej mgle ...
>>
>> Światła drogowe oświetlają na te 150 metrów, a to na suchej
>> nawierzchni ~125 km/h. Na mokrej ~90 km/h. Do ogarnięcia.
> Na autostradzie mierne szanse włączenia. Choc bywa, że montują
> przesłony na środku.
W mojej okolicy innych nie przypominam sobie. Gorsze są S-ki.
>
> Na innej drodze też często trzeba przełączyć.
Nie w górach, gdzie masz zakręt za zakrętem. Albo Twoje długie, albo
Wasze krótkie oświetlające odcinek miedzy Wami. Najgorsze jest wejście w
ciemność w chwili mijania.
>
>> Ja u nas za miastem bardzo często jeżdżę na tempomacie 70 km/h.
>> Uważam to za taką optymalną prędkość nocną.
> Jak sobie wracasz 10 km do domu, to może i optymalna, jak masz w
> planach 500km, to niezbyt.
To nie planuję 500 km bocznymi i to po nocy. Po za tym weź mi pokaż
miejsce, gdzie masz 500 km bez możliwości poruszania się wyższej klasy
drogami - w Polsce. Boi na pobliskiej mi Słowacji, to nocą naprawdę bywa
bardzo ciekawie. Przede wszystkim oni w miastach (poza bardzo dużymi)
wyłączają światła. Jedziesz sobie w całkowitych ciemnościach dziesiątki
kilometrów i tam nie ma ludzi po ulicach. Warto się przejechać tu w
Karpatach.
>
> Cięzarówkom wolno 70, to często tyle pojedziesz, jak wyprzedzić
> trudno.
U mnie bywa to kilkadziesiąt kilometrów. Popatrz sobie na trasę Nowy
Sącz - Brzesko na Google. Tam na ~50 kilometrach jest kilka miejsc,
gdzie możesz kogoś wyprzedzić. Ale wszyscy jadą 70 km/h. Jak anwet kogoś
wyprzedzisz,n to jedziesz swoje 70 km/h, tyle, ze 50 metrów dalej.
>
>> Chyba, że znajdzie się ktoś przede mną, kto jedzie szybciej.
>> Ustawiam się za nim te 50~100 metrów i jadę. Ja swoimi krótkimi
>> mu nie przeszkadzam. Widzę w swoich światłach jego światła. Jak
>> przydzwoni w Łosia, Jelenia, czy Dzika, to zdążę wyhamować.
> Oby :-) A powienienes wyprzedzic, zatrzymać i pouczyc, że za szybko
> jedzie w tych warunkach :-)
Ja uważam się za normalnego. O Ciebie mam obawy, skoro masz takie pomysły.
>> Uważam, że to dwa różne problemy. To, że przywalił w nią, to
>> jedno. Ale to, ze jej tam nie powinno być, to druga sprawa.
> Ale odpowiedzialność finansową za kolizję ponosi już on :-)
Bo skoncentrował się na "biciu piany".
> No chyba, ze faktycznie wiatr ... tak czy inaczej - zakładamy, ze
> pracownicy ustawili prawidłowo, i poszli do domu. I teraz masz
> problem, kogo wzywać ... ale może są jakies sposoby.
W ostateczności nadzieja w Strażakach. Takich rzeczy się nei zostawia.
Ten rozwalił tylko samochód. Tam mógł się ktoś zabić.
--
(~) Robert Tomasik
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.24 23:11 Robert Tomasik
- 09.12.24 23:12 Robert Tomasik
- 10.12.24 06:25 Shrek
- 10.12.24 06:33 Shrek
- 10.12.24 06:34 Shrek
- 10.12.24 06:36 Shrek
- 10.12.24 06:41 Shrek
- 10.12.24 06:42 Shrek
- 10.12.24 06:45 Shrek
- 10.12.24 06:48 Shrek
- 10.12.24 08:40 J.F
- 10.12.24 08:43 J.F
- 10.12.24 08:45 J.F
- 10.12.24 08:46 J.F
- 10.12.24 08:50 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=