  • 11. Data: 2010-04-09 07:27:49
    Temat: Re: jak to jest z tą wymianą oleju w manualnej skrzyni biegów ?
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    news:hpl2tt$nm1$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Bywa tak w niektórych samochodach i coś mi się wydaje że Toyota właśnie
    > do nich należy.
    > Jeszcze pytanie jak się wymienia tam sprzęgło, bo może też trzeba
    > ściągnąć skrzynię, to i wtedy przy okazji następnej wymiany możesz sobie
    > zmienić olej.

    Ludziska co wy opowiadacie. W większości aut nie ma korka spustowego oleju w
    skrzyni biegów. Ściąga się go wężykiem właśnie przez śrubkę kontrolną i
    tamtędy również zalewa nowy olej. Ściąganie skrzyni do wymiany oleum? Bez
    jaj. No chyba, że producenci są nienormalni.

    W esperynie nie mam korka spustowego oleju ze skrzyni i nawet do głowy mi
    nie przyszło żeby ją zrzucać do wymiany:)

  • 12. Data: 2010-04-09 07:38:57
    Od: "Fakir" <m...@o...pl>

    >ciekawe. A mógłbyś mi powiedzieć przy jakim kilometrażu ten olej się
    >kwalifikuje do wymiany ? mam instrukcję w pdfie do yarisa i chyba
    >muszę ją dokładniej przeglądnąć, bo dotychczas nie doszukałem się w
    >niej żadnej wzmianki.

    w E12 wymiana oleju w skrzyni wg instrukcji co 60 kkm

    pzdr

    I'm protected by SpamBrave
    http://www.spambrave.com/

  • 13. Data: 2010-04-09 08:06:20
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    dzięki ludzie, pomogliście. W sobotę mechanik będzie się z tym męczył,
    bo ja muszę póki co kupić porządną grzechotkę i klucze płaskie.
    Najbardziej to jestem ciekaw tego, ile drobnego żelastwa wyleci jak
    spuścimy ten olej.

    Pozdrawiam wszystkich

  • 14. Data: 2010-04-09 16:34:22
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Mateusz pisze:
    > Najbardziej to jestem ciekaw tego, ile drobnego żelastwa wyleci jak
    > spuścimy ten olej.

    U mnie nic, bo pewnie gdzieś w skrzyni jest jakiś magnes który wszystko
    zbiera. Pamiętaj zlewa się olej na ciepłym silniku, żeby zleciało więcej.

    --
    krzysiek82

  • 15. Data: 2010-04-09 16:35:14
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    > Odkręć cały silnik, opuść od strony skrzyni w dół na tyle żeby skrzynia
    > oparła się o ziemie (przyda się takie ustawienie jak to będziesz potem
    > skręcał) i wtedy to jest do zrobienia w 4h w jedną osobę :)

    w jtd nie wchodzi coś takiego w grę.

    --
    krzysiek82

  • 16. Data: 2010-04-09 16:36:14
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    SET pisze:
    > W esperynie nie mam korka spustowego oleju ze skrzyni i nawet do głowy mi
    > nie przyszło żeby ją zrzucać do wymiany:)

    nawet tak dla sportu :)? a tak serio to nie widziałem , auta żeby korka
    nie było.

    --
    krzysiek82

  • 17. Data: 2010-04-09 16:38:03
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > bo ja muszę póki co kupić porządną grzechotkę i klucze płaskie.
    > Najbardziej to jestem ciekaw tego, ile drobnego żelastwa wyleci jak

    Można sie zdziwić ze prawie nie ma, w skrzyniach są magnesy które zbierają
    opiłki.

    Buniek

  • 18. Data: 2010-04-09 20:15:02
    Temat: Re: jak to jest z t? wymian? oleju w manualnej skrzyni biegów ?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Fakir" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > w E12 wymiana oleju w skrzyni wg instrukcji co 60 kkm

    I tak samo w e11.

    --
    Yogi(n)

  • 19. Data: 2010-04-11 11:17:25
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Został wymieniony olej w skrzyni i nadal objawy są takie same...
    beznadzieja...
    dodam też, że głośna praca jest na wszystkich biegach praktycznie ale
    na początku jak silnik jest jeszcze nierozgrzany to jest cicho.

    a powiedzcie mi jak wygląda sprawa z rozrządem ? nie mam pojęcia
    kompletnie czym to się je ale moze to łańcuch rozrządu hałasuje.
    Czytałem na forum toyoty, że łańcuch powinien wytrzymać cały okres
    życia silnika.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-01-12 15:37:23
    Od: c...@g...com

    Corolla E12 2002 1,6 338.000 km oleju i sprzęgła nie wymieniałem od nowości.