eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak to jest z dieslami?Re: jak to jest z dieslami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jak to jest z dieslami?
    Date: Wed, 27 Apr 2011 11:30:09 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 22
    Message-ID: <ip8nmt$2b1$1@node2.news.atman.pl>
    References: <ip3avv$22j0$1@news.mm.pl> <ip3ckh$e3v$2@news.net.icm.edu.pl>
    <ip3q46$l50$1@news.vectranet.pl> <ip4158$kue$1@news.net.icm.edu.pl>
    <c1.01.3QJM8W$0IW@mike.oldfield.org.pl> <ip5ql2$tk6$1@news.dialog.net.pl>
    <c1.01.3QJs1B$0Iq@mike.oldfield.org.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-76-241-65.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1303896605 2401 89.76.241.65 (27 Apr 2011 09:30:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Apr 2011 09:30:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <c1.01.3QJs1B$0Iq@mike.oldfield.org.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2364209
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-26 19:31, Adam Płaszczyca pisze:

    > Dalej tak samo.

    Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem - olej można doprowadzić do
    temperatury/zakresu temperatur zalecanego przez producenta (czyli
    jedziesz normalnie samochodem, olej osiąga temp. pracy), pałując ostrzej
    zwiększa się temperatura do pewnej granicy powyżej, której olej zaczyna
    tracić swoje właściwości smarne (oczywiście nie odbywa się to binarnie
    tylko płynnie) - poruszanie się samochodem z prędkością bliską
    maksymalnej przez dłuższy okres czasu powoduje przekroczenie tej
    granicy, następnie ustalenie się temperatury na jakimś poziomie i dalej
    - zagotowanie oleju. Poruszanie się z prędkościami bliskimi maksymalnym
    przez dłuższy okres czasu jest fajne ale na krótką metę (a w samochodach
    tuningowanych na 2-3 takie przejazdy), bo silnik pracuje na oleju o
    gorszych właściwościach smarnych. Można tę granicę temperaturową
    przesunąć w górę używając olejów przeznaczonych do sportu ale one mają
    gorsze smarowanie przy niższych temp.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: