-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jak to jest z dieslami?
Date: Wed, 27 Apr 2011 11:30:09 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 22
Message-ID: <ip8nmt$2b1$1@node2.news.atman.pl>
References: <ip3avv$22j0$1@news.mm.pl> <ip3ckh$e3v$2@news.net.icm.edu.pl>
<ip3q46$l50$1@news.vectranet.pl> <ip4158$kue$1@news.net.icm.edu.pl>
<c1.01.3QJM8W$0IW@mike.oldfield.org.pl> <ip5ql2$tk6$1@news.dialog.net.pl>
<c1.01.3QJs1B$0Iq@mike.oldfield.org.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-76-241-65.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1303896605 2401 89.76.241.65 (27 Apr 2011 09:30:05 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Apr 2011 09:30:05 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <c1.01.3QJs1B$0Iq@mike.oldfield.org.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2364209
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-26 19:31, Adam Płaszczyca pisze:
> Dalej tak samo.
Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem - olej można doprowadzić do
temperatury/zakresu temperatur zalecanego przez producenta (czyli
jedziesz normalnie samochodem, olej osiąga temp. pracy), pałując ostrzej
zwiększa się temperatura do pewnej granicy powyżej, której olej zaczyna
tracić swoje właściwości smarne (oczywiście nie odbywa się to binarnie
tylko płynnie) - poruszanie się samochodem z prędkością bliską
maksymalnej przez dłuższy okres czasu powoduje przekroczenie tej
granicy, następnie ustalenie się temperatury na jakimś poziomie i dalej
- zagotowanie oleju. Poruszanie się z prędkościami bliskimi maksymalnym
przez dłuższy okres czasu jest fajne ale na krótką metę (a w samochodach
tuningowanych na 2-3 takie przejazdy), bo silnik pracuje na oleju o
gorszych właściwościach smarnych. Można tę granicę temperaturową
przesunąć w górę używając olejów przeznaczonych do sportu ale one mają
gorsze smarowanie przy niższych temp.
--
Pozdrawiam,
Maciek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.04.11 19:04 CeSaR
- 27.04.11 19:30 wit
- 27.04.11 21:25 zdan
- 27.04.11 22:43 Adam Płaszczyca
- 27.04.11 22:44 Adam Płaszczyca
- 28.04.11 01:27 cbnet
- 28.04.11 08:51 Mariusz Chwalba
- 28.04.11 13:55 Hektor
- 28.04.11 14:05 cbnet
- 28.04.11 15:28 Jakub Witkowski
- 28.04.11 17:31 Dykus
- 28.04.11 17:37 Dykus
- 28.04.11 21:53 Adam Płaszczyca
- 28.04.11 22:09 cbnet
- 28.04.11 22:20 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=