  • 21. Data: 2024-06-21 00:43:48
    Temat: Re: jak ściemnić laptop
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Jun 2024 20:45:54 +0100, PiteR napisał(a):

    > in <news:v5204k$2ncg4$1@dont-email.me>

    > pierwszy kumaty i pisze na temat :)

    Stare laptopy tak miały - zwykły prawdziwy potencjometr mechaniczny.
    Przez wiele lat długo mi tego brakowało.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2024-06-21 01:14:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1skd14prwj9p8.gy5fe0yujmqj$.dlg@40tude.net>
    user Adam pisze tak:

    > Stare laptopy tak miały - zwykły prawdziwy potencjometr
    > mechaniczny. Przez wiele lat długo mi tego brakowało.

    widziałem taki

    co szokujące dla garbusów
    był tam potencjometr ciszej-głośniej.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 23. Data: 2024-06-21 12:24:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.06.2024 o 21:46, PiteR pisze:
    > in <news:v4vvb7$281ej$1@dont-email.me>

    > dell latitude 7280

    To ten najlepszy na świecie? ;)

    Robert

  • 24. Data: 2024-06-21 14:16:13
    Od: Ravenik <n...@a...pl>

    W dniu 20.06.2024 o 21:46, PiteR pisze:
    > in <news:v4vvb7$281ej$1@dont-email.me>

    > dell latitude 7280

    Tu piszą że ten ekran nie ma migotania/PWM:
    https://www.notebookcheck.net/Dell-Latitude-7280-760
    0U-FHD-Laptop-Review.200696.0.html

    Więc faktycznie problem leży gdzie indziej.

  • 25. Data: 2024-06-22 00:09:58
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Powinieneś wiedzieć, że od około 20 lat telewizory nie pozwalają
    > całkowicie ściemnić ekranu i zero (na OSD) jest nadal jakieś tam jasne.

    Ta, wiem. Jak oglądam TV w nocy to mnie nadal razi.

    Ale co ciekawe telefony pozwalają ściemnić ekran całkiem znacznie (choć
    nadal nie do zera).

    --
    Wraca nawalona wrona z imprezy. Leci i kracze:
    - Krrra, Krrra itd.

  • 26. Data: 2024-06-22 00:16:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Jakoś nie wierze że możesz spod systemu ściemnić ekran do tego stopnia
    > że będziesz widział tylko zarysy białego tekstu na czarnym tle

    Sprawdziłem to u siebie. To zmienia jasność ale wyświetlanego obrazu, a
    nie podświetlenia. Można ustawić zero i wtedy jest po prostu czarne (na
    poziomie czerni), ale ekran (podświetlenie) dalej świeci jak świecił.

    Ja jasność podświetlenia zmieniam u siebie wpisując wartości do
    /sys/class/backlight/intel_backlight/brightness (mam do tego skrypt
    podpięty pod klawisze) i tak faktycznie mogę ściemnić ekran bardzo mocno
    (choć poniżej wartości 6 ekran zaczyna migać). Wpisanie tam zera wyłącza
    podświetlenie całkowicie, wpisanie jedynki sprawia, że jest ledwo widoczny
    (i miga).

    --
    Rakieta z Ziemi wylądowała na Marsie. Kosmonauta wychodzi na zewnątrz i
    widzi małego ludzika.

  • 27. Data: 2024-06-22 00:17:07
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > był tam potencjometr ciszej-głośniej.

    Że logarytmiczny? No ma sens, ucho ma charakterystykę logarytmiczną, ale
    oko też.

    --
    Przychodzi facet do sąsiada ze skargą, że jego pies zagryzł mu króliki. A sąsiad na
    to, że króliki go prowokowały.

  • 28. Data: 2024-06-22 01:33:34
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Ta, wiem. Jak oglądam TV w nocy to mnie nadal razi.

    To nie ma w telewizorze ustawienia jasności?

    --
    animka

  • 29. Data: 2024-06-22 01:38:21
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Sprawdziłem to u siebie. To zmienia jasność ale wyświetlanego obrazu, a
    > nie podświetlenia. Można ustawić zero i wtedy jest po prostu czarne (na
    > poziomie czerni), ale ekran (podświetlenie) dalej świeci jak świecił.

    Przecież można wyłączyć w ustawieniach podświetlenie LED.

> [...]
    > podświetlenie całkowicie, wpisanie jedynki sprawia, że jest ledwo widoczny

    Tonie masz żadnych potrzebnych opcji tylko jakieś skrypty musisz posać?
    Jakiś przedpotopowy masz telewizor.

    --
    animka

  • 30. Data: 2024-06-22 01:42:31
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]

    > podświetlenie całkowicie, wpisanie jedynki sprawia, że jest ledwo widoczny

    To nie masz żadnych potrzebnych opcji tylko jakieś skrypty musisz pisać?
    Jakiś przedpotopowy masz telewizor.
    Może trzeba zmienic sterownik karty graficznej?

    --
    animka