  • 11. Data: 2024-06-19 21:04:29
    Temat: Re: jak ściemnić laptop
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Jun 2024 12:55:30 +0200, Ravenik napisał(a):

    > Jeśli ekran ma modulację jasności przez PWM, to ściemnienie może
    > spowodować zwiększenie efektu migotania oczy mogą się bardziej męczyć.

    Wydaje mi się (z naciskiem na: wydaje), że tam są już na tyle wysokie
    częsstotliwości, że efekt nie powinien być odczywalny.
    Specjalnie piszę: odczuwalny a nie widoczny, bo czas podświetlenia
    świetlówkami minął już lata temu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2024-06-19 23:42:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:414a2bfc-3946-4bca-9230-9388e485ed3f@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

    > Ale jak poniżej zera? Jak ściemnisz do zera to będzie ciemny do
    > zera, a poniżej zera miałby pochłaniać światło? :D Czy minimalne
    > ustawienie jest nadal za jasne?

    Powinieneś wiedzieć, że od około 20 lat telewizory nie pozwalają
    całkowicie ściemnić ekranu i zero (na OSD) jest nadal jakieś tam jasne.

    debil adroidowy mógłby ściemnić tv i wezwać serwis.

    Chyba każdy producent na swój strój ustala jak jasne.
    W nocy taki ekran razi.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 13. Data: 2024-06-20 02:48:28
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 19.06.2024 o 23:42, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > debil adroidowy mógłby ściemnić tv i wezwać serwis.
    >
    > Chyba każdy producent na swój strój ustala jak jasne.

    Może trzeba dużo mniejszyć kontrast?

    --
    animka

  • 14. Data: 2024-06-20 03:06:16
    Od: Ravenik <n...@a...pl>

    W dniu 19.06.2024 o 21:04, Adam pisze:

> [...]
    > częsstotliwości, że efekt nie powinien być odczywalny.
    > Specjalnie piszę: odczuwalny a nie widoczny, bo czas podświetlenia

    Jeśli chodzi o odczuwalność PWM to mam na telefonie (Galaxy S24 Ultra)
    480 pulsów na sekundę a jednak czasem ekran mnie męczy po dłuższym
    używaniu (niezależnie od ustawionej jasności) i muszę przejść wtedy do
    peceta. Co ciekawe ekran PC mnie nie męczy nigdy (Alienware AW2723DF /
    IPS) - on jest chyba flicker-free. Tak że odczuwalność i uciążliwość PWM
    bardzo zależy indywidualnie od osoby.

    Natomiast laptopy mają często ekrany bez pwm (nie zawsze) ale to też
    zależy od modelu laptopa co wiąże się też z tym jak jest wiekowy. Nie
    znamy modelu tego laptopa PiteRa.

  • 15. Data: 2024-06-20 08:53:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-19, PiteR <e...@f...pl> wrote:
> [...]
    >
    > debil adroidowy mógłby ściemnić tv i wezwać serwis.
    >
    > Chyba każdy producent na swój strój ustala jak jasne.

    Ale, że bo czerń nie jest czarna, czy że zmiany w obrębie sąsiadujących
    ustawień są zbyt duże (jest np. tylko 10 poziomów w tym najciemniejszy
    wciąż zbyt jasny)?

    Na to ostatnie, to pewnie zalezy i od laptopa i systemu i od dostepnych
    aplikacji. Przykładowo na swoim pod Linuksem mogę praktycznie płynnie
    ustawiac jasność w taki sposób:

    xrandr --output eDP-1 --brightness wartości_w_tym_ułamkowe

    Zmiany o 0.05 widzę bez problemu. Nie wiem jaka jest rzeczywista
    rozdzielczość. Przyjmuje 0 a nawet ujemne robiąc inwersje.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2024-06-20 20:50:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:2mQcO.1024$zQFd.690@fx06.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

    > Ale, że bo czerń nie jest czarna, czy że zmiany w obrębie
    > sąsiadujących ustawień są zbyt duże (jest np. tylko 10 poziomów w
    > tym najciemniejszy wciąż zbyt jasny)?

    to i to chyba

> [...]
    >
    > Zmiany o 0.05 widzę bez problemu. Nie wiem jaka jest rzeczywista
    > rozdzielczość. Przyjmuje 0 a nawet ujemne robiąc inwersje.

    Jakoś nie wierze że możesz spod systemu ściemnić ekran do tego stopnia
    że będziesz widział tylko zarysy białego tekstu na czarnym tle

    imho jest próg poniżej, którego układ zasilania ledów krewędzi nie
    schodzi.

    Myślałem że bios może wszystko zarządzić ale nie.
    Zero to nie czarny ekran.

    https://ibb.co/FnWmFv7

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 17. Data: 2024-06-20 21:32:36
    Od: szopen <s...@e...szop>

    On 16.06.2024 02:55, PiteR wrote:
    > poniżej zera? da się w ogóle?
    >
    > czy tylko okulary przeciwsłoneczne? folia?

    Wsadź potencjometr w obwód zasilania podświetlenia matrycy i skręć na maksa :-)

    --
    szopen

  • 18. Data: 2024-06-20 21:44:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>