  • 31. Data: 2024-06-22 01:59:05
    Temat: Re: jak ściemnić laptop
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-21, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Sprawdziłem to u siebie. To zmienia jasność ale wyświetlanego obrazu, a
    > nie podświetlenia. Można ustawić zero i wtedy jest po prostu czarne (na
    > poziomie czerni), ale ekran (podświetlenie) dalej świeci jak świecił.

    Stąd moje pytanie o co bardziej chodzi. W tych ustawieniach i
    okolicznościach przyrody gdzie sam używam po bardziej ciemku laptopa
    zasadniczo nie muszę robić cyrków z samym podświetleniem.

    > Ja jasność podświetlenia zmieniam u siebie wpisując wartości do
    > /sys/class/backlight/intel_backlight/brightness (mam do tego skrypt
    > podpięty pod klawisze) i tak faktycznie mogę ściemnić ekran bardzo mocno
    > (choć poniżej wartości 6 ekran zaczyna migać). Wpisanie tam zera wyłącza
    > podświetlenie całkowicie, wpisanie jedynki sprawia, że jest ledwo widoczny
    > (i miga).

    To jest jakaś nieliniowa skala typu integer, chyba 16 bitowa.
    Bez skrytptu:
    echo 1 | sudo tee /sys/class/backlight/intel_backlight/brightness

    Przy czym jesli nie ustawisz jasności pikseli to będzie nadal dużo za jasno.
    Tak wygląda na Inspironie 5430 https://ibb.co/C76XZ0n
    Podświedlenie klawiatury na niższej wartości dla porównania.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2024-06-22 11:18:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > ucho ma charakterystykę logarytmiczną, ale
    > oko też.

    A inne zmysły?

    Robert

  • 33. Data: 2024-06-23 18:26:57
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Mój TV jakby nie świecił, ale może niedowidzę?
    Z tym że ma podświetlenie matrycy od tyłu, a nie krawędziowe, może to różnica?
    Natomiast w lapku HP denerwuje mnie, że podświetlenie klawiatury działa tylko
    wówczas, gdy pracuje się na ekranie lapka - gdy chcesz
    używać wyłącznie zewnętrznego monitora, podświetlenie klawiatury gaśnie.
    Można przełączyć się w tryb Extended (Win 10 - i tak robię), wówczas nieużywany
    "czarny" ekran lapka jest jakoś podświetlany i
    delikatnie srebrzy.

    -----
    > Jak oglądam TV w nocy to mnie nadal razi.
    > Ale co ciekawe telefony pozwalają ściemnić ekran całkiem znacznie (choć nadal nie
    do zera).

  • 34. Data: 2024-06-23 21:22:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v59ici$gci$1@news.chmurka.net>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

> [...]
    > działa tylko wówczas, gdy pracuje się na ekranie lapka - gdy
    > chcesz używać wyłącznie zewnętrznego monitora, podświetlenie

    ożesz
    inżynierowie nie przewidzieli.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 35. Data: 2024-06-23 21:31:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v53kcv$lou$2@news.chmurka.net>
    user Robert Wańkowski pisze tak:

    > To ten najlepszy na świecie? ;)

    tak

    mieści się do plecaka za 39zł
    bardzo go lubię, mam 4.

    ale widzę konkurenta

    dell latitude 7480

    ma dwa złącza pamieci. Mozna wsadzić wiecej RAM.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 36. Data: 2024-06-23 22:34:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.06.2024 o 21:31, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > ale widzę konkurenta
    >
    > dell latitude 7480
    >
    > ma dwa złącza pamieci. Mozna wsadzić wiecej RAM.

    Mam (miałem) 6410 i wystarczał do robienia w 3D u klienta, ale urwał się
    zawias i chyba zwarcie się zrobiło.
    Te 7480 jakieś tanie, tak ma być?
    https://allegro.pl/oferta/dell-latitude-7480-i5-6-ge
    n-8-256-ssd-15225757056

    Robert

  • 37. Data: 2024-06-23 23:06:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v5a0ss$17d$1@news.chmurka.net>

    > Mam (miałem) 6410 i wystarczał do robienia w 3D u klienta, ale
    > urwał się zawias i chyba zwarcie się zrobiło.
> [...]

    Tani bo ekran 1366 x 768 i 6 gen

    https://www.ebay.co.uk/itm/395478092519

    Ważna dla mnie, że ma HDMI i zasilanie nie z tyłu jak 7470
    a w lewo. Obudowa jest chyba z amelinium albo magnezu.
    Wentylator ukryty w lini zawiasów.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 38. Data: 2024-06-24 11:04:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 cze 2024 o 11:18, Robert Wańkowski pisze:

    > A inne zmysły?

    Zmysł równowagi chociażby czy wewnętrzny zegar?
    Oko i ucho nie są zmysłami.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 39. Data: 2024-06-24 14:21:10
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Mam (miałem) 6410 i wystarczał do robienia w 3D u klienta, ale urwał się
> [...]

    ? Klasa A Laptop w bardzo dobrym stanie, drobne ryski na obudowie
    laptopa widoczne na zdjęciach.

    ? Matryca Klasa A Matryca może posiadać ryski na matrycy, odbicia od
    klawiatury.
    Po co komu taki laptop.
    Laptop Dell LATITUDE 7480 (512 GB SSD, 16 GB RAM)

    --
    animka

  • 40. Data: 2024-06-24 17:17:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.06.2024 o 23:06, PiteR pisze:
    > Tani bo ekran 1366 x 768

    Pasował by mi gdyby nie te 768. 900 w poprzednim to było na granicy wygody.

    Robert