  • 1. Data: 2011-10-19 09:55:02
    Temat: jak prawidlowo zalozyc partycje
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    witam,
    naczytalem sie ostatnio o tym jak to windows xp zle zaklada partycje
    (wielkosc klastra). chcialbym zainstalowac xp 64bit na dysku wd raptor
    36gb 10k rpm, czy najpierw powinienem zalozyc partycje jakims programem
    czy moge ja sformatowac pod innym xp wybierajac rozmiar na 4096?

  • 2. Data: 2011-10-19 18:45:07
    Temat: Re: jak prawidlowo zalozyc partycje
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > najpierw powinienem zalozyc partycje jakims programem czy moge ja sformatowac
    > pod innym xp wybierajac rozmiar na 4096?

    Jeśli to dysk "Advanced Format" to załóż wcześniej partycję jakimkolwiek
    narzędziem, które potrafi zrobić to prawidłowo. Jest ich wiele, np. BootIT NG.

    latet

  • 3. Data: 2011-10-19 22:55:23
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 19-10-2011 20:45, Latet pisze:

    > Jeśli to dysk "Advanced Format" to załóż wcześniej partycję jakimkolwiek
    > narzędziem, które potrafi zrobić to prawidłowo. Jest ich wiele, np.
    > BootIT NG.
    >
    > latet

    a gdzie mozna sprawdzic czy to dysk Advanced Format?

  • 4. Data: 2011-10-20 00:05:30
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "K" napisał:

    > a gdzie mozna sprawdzic czy to dysk Advanced Format?

    Sprawdzając datę produkcji...
    Na litość boską, przecież to dysk sprzed blisko 10 lat, o oszałamiającej
    pojemności 36 GB.
    Jaki Advanced Format?

    JoteR

  • 5. Data: 2011-10-20 10:07:35
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 20-10-2011 02:05, JoteR pisze:

    > Sprawdzając datę produkcji...
    > Na litość boską, przecież to dysk sprzed blisko 10 lat, o oszałamiającej
    > pojemności 36 GB.
    > Jaki Advanced Format?
    >
    > JoteR

    4 lat i taka pojemnosc do tego zastosowania wystarcza. jak rozumiem
    problem 'zlego formatowania' przez win xp tego dysku nie dotyczy.

  • 6. Data: 2011-10-20 11:13:41
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > 4 lat i taka pojemnosc do tego zastosowania wystarcza. jak rozumiem
    > problem 'zlego formatowania' przez win xp tego dysku nie dotyczy.

    Dotyczy, bo nadal XP pewnie zalozy partycje zaczynajac od sektora
    wzietego z czapy. Tyle tylko, ze nie wystapi zwiazany z tym spadek
    wydajnosci widoczny niekiedy na dyskach z Advanced Format.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2011-10-20 19:24:00
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Vituniu" napisał:

    > Dotyczy, bo nadal XP pewnie zalozy partycje zaczynajac od sektora
    > wzietego z czapy.

    Ale że niby co?

    JoteR

  • 8. Data: 2011-10-20 20:26:28
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > 4 lat i taka pojemnosc do tego zastosowania wystarcza. jak rozumiem problem
    > 'zlego formatowania' przez win xp tego dysku nie dotyczy.

    Zgadza się. Taki dysk spokojnie można podzielić (w typowy sposób) i sformatowac
    spod XP.

    A dyski Advanced Format zwykle mają to wprost napisane na naklejce.

    latet

  • 9. Data: 2011-10-21 06:46:10
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ale że niby co?

    No mowie tylko, ze XP zawsze zle zaklada partycje,
    tylko zazwyczaj tego nie widac. ;)
    Takie ironizowanie starego pierdziela. Wybacz.

    XP zaklada pierwsza partycje nie tyle od czapy, co zawsze
    od tego samego, 63-go sektora . Przyznam, ze nie rozumiem
    dla czego akurat tam.

    W kazdym razie powoduje to mniejszy lub wiekszy spadek
    wydajnosci na wszystkim co nie jest pojedynczym dyskiem
    z sektorem 512B (czytaj: dyski flash, dyski z sektorem 4KB
    oraz macierze dyskowe)

    Ponadto uprzejmie, chcesz czy nie, zostawia Ci te 8MB
    wolnego miejsca, na wypadek gdybys kiedys jednak chcial
    miec 3 dyski i RAID 5 w swoim laptopie(*). :P

    Czytaj - jak dla mnie zachowuje sie nieelegancko.
    Co nie znaczy, ze z niego nie korzystam...
    Leniwy jestem czasem... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    O wyrownywaniu partycji w zjadliwym dla laika jezyku:
    http://storage.toshiba.eu/export/sites/toshiba-sdd/m
    edia/downloads/advanced_format/4KWhitePaper_TEG_po.p
    df

    PPS:
    Ten link "dla laikow", to nie przytyk do Ciebie, Latet. :)
    To na potrzeby googlarki i archiwum grupy raczej.

  • 10. Data: 2011-10-25 00:42:26
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "K" <g...@z...gov.pl> napisał w wiadomości
    > naczytalem sie ostatnio....

    Skoro się naczytałeś, to dlaczego instalujesz stary system i do tego 64
    bit?
    Za dużo czytasz, skup się na problemach ze sterownikami pod 64 bity...

    Feromon