  • 11. Data: 2013-02-24 22:49:33
    Temat: Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-24 21:53, kojot23344 pisze:

    > Żadnych bolców w gniazdku, instalacja "dwużyłowa".
    Koniecznie dorobić bolce, choćby były zwarciem N z PE(bolcem) w samym
    gniazdku, ale działające bolce być muszą do urządzeń "z bolcem", inaczej
    masz na wszystkich urządzeniach około połowę zasilania sieciowego na
    obudowie (z bardzo małą wydajnością prądową, ale jednak), co właśnie
    powoduje takie problemy, czasem coś połaskocze, a może też spowodować
    wiele uszkodzeń, np podczas podłączania czegoś "uziemionego" twoją ręką
    do czegoś co ma 115V na sobie. Np pendrive, aparat na usb, czy inne
    delikatne elektrycznie urządzenie może tego nie przeżyć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2013-02-25 00:48:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-02-24 22:49, BartekK pisze:

    > Koniecznie dorobić bolce, choćby były zwarciem N z PE(bolcem)

    Dobrze mówisz, ale używaj prawidłowych terminów. PE (protective earth)
    to jest żyła z uziemieniem ochronnym, a nie bolec w gniazdku.

  • 13. Data: 2013-02-25 09:34:42
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Podstawa to sprawdzić czy kabel napewno jest ekranowany czy przypadkiem nie ma
    tylko kilku nitek oplotu.
    > Opisywany przez innych efekt anteny przy dobrym kablu ekranowanym nie ma prawa
    powstać, bo praktycznie cała linia
    > sygnałowa jest schowana w ekranie. Jedynie zakłócenia może łapać końcówka wtyku,
    mowa tu o przypadku gdy kabel jest
    > wyciagnięty z gniazda i nie dotyka innych przedmiotów. Jednak pojemność takiej
    końcówki jest tak mała że zakłócenia
    > nie powinny być w żaden sposób odczuwane. W 99% winny jest podłej jakości kabel.

    Łatwo można sprawdzić, czy kabel "ekranowany" jest faktycznie porządnie
    ekranowany.
    Wystarczy wyjąć wtyk z kompa i mocno uścisnąć w dłoni kabel w dowolnym jego miejscu.
    Jeśli kabel jest lipny, to usłyszysz dodatkowy przydźwięk sieci, jeśli natomiast jest
    przyzwoicie
    ekranowany, to nie powstanie żaden dodatkowy przydźwięk, bo dobry ekran będzie
    blokował
    zakłócenia sieciowe przenoszone z dłoni.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 14. Data: 2013-02-25 12:45:47
    Od: "AC" <a...@p...onet.pl>

    Jedynym i najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest tzw. D-box, a po naszemu
    transformator separujący 1:1. Mam z tym zjawiskiem do czynienia od zawsze
    (podłączam kompy do systemów nagłaśniających) i skutecznie je usuwam w ten
    sposób pewny i działa. Moim zdaniem wszystkie powyższe posty to półśrodki.
    Przekonaj się i wypróbuj. Takowy transfomator bywał w starych telefonach
    (600 ohm uzwojenia) lub bywał w firmie Monacor, albo w sklepach ze sprzętem
    muzycznym pod nazwą D-box i to dopiero rozwiąże Twój problem.
    pozdr AC

  • 15. Data: 2013-02-25 14:48:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AC,

    1. Nie odpowiadaj nad cytatem!

    > Jedynym i najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest tzw. D-box, a po naszemu
    > transformator separujący 1:1.

    Niekoniecznie 1:1 ale to drobiazg.

    > Mam z tym zjawiskiem do czynienia od zawsze (podłączam kompy do
    > systemów nagłaśniających) i skutecznie je usuwam w ten sposób pewny
    > i działa.

    Do tej pory pełna zgoda...

    > Moim zdaniem wszystkie powyższe posty to półśrodki. Przekonaj się i
    > wypróbuj. Takowy transfomator bywał w starych telefonach (600 ohm
    > uzwojenia)

    Transformator w starych telefonach nie byl transformatorem
    separacyjnym tylko częścią mostkowego układu antylokalnego. Nie miał
    ani impedancji 600 omów ani przekładni 1:1. Na dokładke pasmo
    telefonicznie to 300-3400Hz a takiego pasma na estradzie na pewno byś
    nie chciał.

    > lub bywał w firmie Monacor, albo w sklepach ze sprzętem
    > muzycznym pod nazwą D-box i to dopiero rozwiąże Twój problem.

    Transformator jest rozwiązaniem ostatecznym i 100% skutecznym. Czy
    koniecznym w warunkach domowych - jakoś wątpię.

    Problemem rzeczywistym u pytajacego jest niewłaściwa instalacja
    elektryczna - bez przewodu ochronnego. Jeśli do tego dojdzie jeszcze
    łączenie ze sprzętem audio telewizora podłączonego do kablówki bez
    separatora, to juz jest kompletny Meksyk :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2013-02-25 16:09:10
    Od: "AC" <a...@p...onet.pl>

    wiadomości news:3331495709$20130225144804@squadack.com...
> [...]
    > łączenie ze sprzętem audio telewizora podłączonego do kablówki bez
    > separatora, to juz jest kompletny Meksyk :(

    Nie wiem czy z tym trafkiem z telefonu kolega próbował, ale ja podczas
    pierwszych prób tak i działa, a to pasmo telefoniczne to nie tylko sam
    transformator ogranicza, on przepuszcza nawet do 9 -10 kHz spoko. Rdzeń jest
    z takiego samego materiału ja trafka mikrofonowe.
    Z tą opornością pomyliło mi się ze słuchawką np. W66 - sorry.

    Pomijając to trafko z telefonu - uważam że oprócz tego od wszystkiego ma
    separację i to od czego by to nie było. Z laptopa do transformatorka można
    doprowadzić sygnał nawet skrętką, a z trafka do wzmacniacza kabelkiem
    ekranowanym i to raczej z dobrym ekranem. I transformator też zaekranować,
    najlepiej włożyć w jakiejś pudełko metalowe.
    Problem byłby wtedy gdyby po włożenu słuchawek do gniazda w kompie słyszałby
    te 50Hz wtedy to zupełnie inna "bajka"
    Dalej tkwię przy swoim :)
    AC

  • 17. Data: 2013-02-25 16:27:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AC,

    [...]

    > Nie wiem czy z tym trafkiem z telefonu kolega próbował,

    Przepracowałem w telekomunikacji prawie 10 lat. W tym zajmowałem się
    pomiarami teletransmisyjnymi. A telefonów w życiu rozebrałem tyle, że
    zapewne tylu nie widziałeś.

    > ale ja podczas pierwszych prób tak i działa, a to pasmo telefoniczne
    > to nie tylko sam transformator ogranicza, on przepuszcza nawet do 9
    > -10 kHz spoko.

    Jasne. Tylko z jakim tłumieniem? Poza tym - nie przepuszcza dołu, bo
    nie ma prawa go przepuszczać.

    > Rdzeń jest z takiego samego materiału ja trafka mikrofonowe.

    Chyba w życiu prawdziwego transformatora mikrofonowego nie widziałeś.
    Transformatorki telefoniczne sa nawijane na rdzeniu z grubych blach
    krzemowych - takich samych, jak transformatory sieciowe. Na dokładkę -
    ze wzgledu na składowa stałą - są to rdzenie ze szczeliną.
    Transformatory mikrofonowe i separacyjne audio robi się rdzeniach z
    cienkich blach permalojowych a w najwyzśzej klasie -
    nanokrystalicznych. Porównanie tych materiałów to jak porównywanie
    Kamaza do bolidu F1.

    > Z tą opornością pomyliło mi się ze słuchawką np. W66 - sorry.

    Impedancja znamionowa telefonu do rzeczywiscie 600 omów ale wkładka
    W66 ma znacznie mniejszą - transformator, który oprócz bycia elementem
    układu antylokalnego, dopasowuje też niską impedancję wkładek do
    linii.

> [...]
    > najlepiej włożyć w jakiejś pudełko metalowe.
    > Problem byłby wtedy gdyby po włożenu słuchawek do gniazda w kompie słyszałby

    Ależ ja nie twierdzę, że transformator nie zadziała. Napisałem
    wyraźnie - to rozwiązanie 100% skuteczne. Ale transformatory DOBREJ
    klasy są drogie i trudnodostępne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2013-02-25 17:55:43
    Od: kojot23344 <a...@o...pl>

    Tak jak podejrzewałem wpięcie rezystorków definitywnie załatwiło sprawę.
    Inne rozwiązania też były ciekawe ale finansowo - bez porównania do rezystorków,
    które i tak gdzieś znalazłem w domu. 1k były odpowiednie.
    Przy ich "wpinaniu" zapoznałem się z budową tego mojego kabla 10m.
    Wiadomo, z zewnątrz gruby i ładny, w środku 0,000000034nm. Ekranowania zero.
    No ale to chyba oczywiste. Na szczęście - rezystorki i po sprawie.
    Jakość dźwięku z komputera jest na tyle marna, że nie widzę sensu inwestowania
    w lepsze okablowanie itp.

    Dziękuję wszyskim za rady.

    --
    pozdro

  • 19. Data: 2013-02-25 19:09:42
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 24.02.2013 22:07, Gejzero SQ3OGX pisze:

> [...]
    > przedmiotów. Jednak pojemność takiej końcówki jest tak mała że
    > zakłócenia nie powinny być w żaden sposób odczuwane. W 99% winny jest

    Pojemność końcówki nie jest taka mała, żeby nie słyszeć. Na wzmacniaczu
    gitarowym z kablem zakończonym dużą wtyczką JACK można spokojnie szukać
    kabli w ścianie. Przynajmniej u mnie tak jest. A jak za okno wystawię to
    już solidnie buczy, ale mam linię wysokiego napięcia ok 20 m od okna.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 20. Data: 2013-02-25 20:17:19

    Dnia 25-02-2013 o 17:55:43 kojot23344 <a...@o...pl> napisał(a):

    > Jakość dźwięku z komputera jest na tyle marna, że nie widzę sensu
    > inwestowania
    > w lepsze okablowanie itp.

    ? Zainwestuj we wzmacniacz kina domowego z wejsciem optycznym i plyte
    glowna/karte muzyczna z takimz wyjsciem.