  • 1. Data: 2013-02-24 18:58:19
    Temat: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
    Od: kojot23344 <a...@o...pl>

    Dźwięk z komputera stacjonarnego jest przesyłany do wzmacniacza
    10 metrowym kablem. Od strony komputera minijack a we wzmacniaczu RCA.
    Problem jest taki, że gdy komputer jest wyłączony zachodzi zjawisko
    dosyć głośnego buczenia w głośnikach. Na oko 50Hz. Kabel pewnie
    zbiera zakłócenia z sieci elektrycznej. Po włączeniu komputera
    oraz załadowaniu windowsa buczenie zanika całkowicie. Gdy kabel
    jest wyjęty z komputera jest także takie samo buczenie. Sieć
    elektryczna w pomieszczeniu nie posiada uziemienia czy jak to się
    tam nazywa. Chodzi mi o to, że przewody w sieci są dwa a nie trzy.

    Co zrobić żeby nie było buczenia?

    --
    pozdro

  • 2. Data: 2013-02-24 19:03:20
    Temat: Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 24-02-2013 18:58, kojot23344 pisze:

> [...]
    > elektryczna w pomieszczeniu nie posiada uziemienia czy jak to się
    > tam nazywa. Chodzi mi o to, że przewody w sieci są dwa a nie trzy.

    Przewód ekranowany?

  • 3. Data: 2013-02-24 19:11:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    kojot23344 pisze tak:

    > Problem jest taki, że gdy komputer jest wyłączony zachodzi zjawisko
    > dosyć głośnego buczenia w głośnikach.

    Sprawdź omomierzem czy po wyłączeniu kompa jest połączenie
    masy komp - wzmacniacz.

    Możesz też np dorobić przedwzmacniacz napięciowy do karty w kompie a
    kabel zdusić małym rezystorem żeby żyła sygnałowa nie zostawała w
    powietrzu gdy wyłączysz komp.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2013-02-24 20:34:25
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-24 18:58, kojot23344 pisze:
> [...]
    > elektryczna w pomieszczeniu nie posiada uziemienia czy jak to się
    > tam nazywa. Chodzi mi o to, że przewody w sieci są dwa a nie trzy.

    Buczenie jest, gdy przewód robi ci za antenę, i zbiera te 50Hz z
    otoczenia. Gdy karta dźwiękowa zainicjuje się i swoje wyjście, to
    impedancja załączonego wzmacniacza wyjściowego stłumi "wiszącą w
    powietrzu" antenę i jest cisza. Skoro to pomaga, to dodaj po rezystorze,
    tak np 1kOhm, na każdy kanał (L-masa, R-masa) i antenowanie powinno
    zniknąć, tak bez komputera, jak przy wyłączonym komputerze, a przy
    włączonym - stłumienie sygnału przez takie obciążenie nie będzie znaczące.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-02-24 21:22:52
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

> [...]
    > elektryczna w pomieszczeniu nie posiada uziemienia czy jak to się
    > tam nazywa. Chodzi mi o to, że przewody w sieci są dwa a nie trzy.

    A komputer jest przyłączony do gniazdka z bolcem, czy nie? Bo jak nie,
    to masz 110V 50Hz na obudowie.

  • 6. Data: 2013-02-24 21:25:35
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]
    > elektryczna w pomieszczeniu nie posiada uziemienia czy jak to się
    > tam nazywa. Chodzi mi o to, że przewody w sieci są dwa a nie trzy.

    Walczyłem z czymś takim w gitarze córki. Zrobiłem tak:
    - kabel ekranowany, oryginalny nie nadawał się i trzeszczał
    - Uziemienie wejścia wzmacniacza - to pomogło najwięcej
    - wbudowałem wtórnik fet do gitary

    Co do uziemienia, nie jest ważne uziemienie jako takie, ale brak
    napięcia między masa wzmacniacza a otaczającymi przdmiotami metalowymi,
    wtedy sygnał przez pojemnosć nie będzie przenikał. Ja mam blok
    ekranowany blachą, dałem bolec gniazdka do kaloryfera. Między
    kaloryferem a blachą jest niewielka oporność. Myślałem o podłączeniu do
    tej blachy, ale dałem sobie spokój ze względu na burzę. Mam za oknem
    linię wysokiego napięcia i efekt tego uziemienia jest dobry. Został
    niewielki brum wynikający z pola magnetycznego (zależy od połozenia
    gitary, w położeniu prostopadłym do drutów praktycznie zanika). Uwaga
    przedmioty metalowe nie uziemione w pobliżu styku goracego JACK
    pogarszają brum!!!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 7. Data: 2013-02-24 21:53:10
    Od: kojot23344 <a...@o...pl>

    > A komputer jest przyłączony do gniazdka z bolcem, czy nie? Bo jak nie, to masz 110V
    50Hz na obudowie.

    Żadnych bolców w gniazdku, instalacja "dwużyłowa".

    --
    pozdro

  • 8. Data: 2013-02-24 21:58:41
    Od: kojot23344 <a...@o...pl>

    W dniu 2013-02-24 20:34, BartekK pisze:

> [...]
    > wzmacniacza wyjściowego stłumi "wiszącą w powietrzu" antenę i jest cisza.

    Dokładnie i ja tak myślał.

> [...]
    > a przy włączonym - stłumienie sygnału przez takie obciążenie nie będzie znaczące.

    O to to, coś mi się takiego obiło o uszy, będę robił próby.

    dzięki

  • 9. Data: 2013-02-24 22:04:35
    Od: kojot23344 <a...@o...pl>

    W dniu 2013-02-24 19:11, PiteR pisze:

    > Sprawdź omomierzem czy po wyłączeniu kompa jest połączenie
    > masy komp - wzmacniacz.

    Jutro sprawdzę. Rozumiem, że powinno być połączenie. (wiedza moja bardzo niska jest)
    A jak nie to co, normalnie na chama przewodem połączyć?

    > Możesz też np dorobić przedwzmacniacz napięciowy do karty w kompie a
    > kabel zdusić małym rezystorem żeby żyła sygnałowa nie zostawała w
    > powietrzu gdy wyłączysz komp.

    Nie, to już za dużo roboty.

    dzięki

  • 10. Data: 2013-02-24 22:07:44
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kojot23344" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > elektryczna w pomieszczeniu nie posiada uziemienia czy jak to się
    > tam nazywa. Chodzi mi o to, że przewody w sieci są dwa a nie trzy.

    Podstawa to sprawdzić czy kabel napewno jest ekranowany czy przypadkiem nie
    ma tylko kilku nitek oplotu.
    Opisywany przez innych efekt anteny przy dobrym kablu ekranowanym nie ma
    prawa powstać, bo praktycznie cała linia sygnałowa jest schowana w ekranie.
    Jedynie zakłócenia może łapać końcówka wtyku, mowa tu o przypadku gdy kabel
    jest wyciagnięty z gniazda i nie dotyka innych przedmiotów. Jednak pojemność
    takiej końcówki jest tak mała że zakłócenia nie powinny być w żaden sposób
    odczuwane. W 99% winny jest podłej jakości kabel.
    Ja na takie długie połączenie kupowałem dobry kabel mikrofonowy i obydwoma
    żyłami zamkniętymi w jednym ekranie puszczałem sygnał jednego kanału. Do
    połączenie stereo trzeba było dać 2 takie kable ale sprawowało się
    wyśmienicie. Nawet "wiszący" w powietrzu koniec kabla pozostawał "cichy" :)

    Piotr sq3ogx