  • 11. Data: 2010-11-01 21:50:47
    Temat: Re: jak oszukać wersję językową przy instalowaniu sterów?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 01-11-2010 22:41, jeo stancey napisał/a:

    > Bo mam także na tym samym komputerze w7 (dual-boot) który z kolei nie
    > chce się uruchomić przy wYłączonym AHCI :) a jak ma być dual-boot to
    > ciągłe przełączanie w BIOSie jest jak się domyślasz męczące :(
    >
    > A poza tym to czyż przy włączonym AHCI dysk przypadkiem nie ma
    > większego transferu?

    Minimalnie szybszy, dochodzi np. NCQ

    > Skąd! Przecież nie ma tam plików typu inf - jest pakiet instalacyjny z
    > Setup.exe i kupa dll-i (w środku też - po rozpakowaniu). To chyba
    > przez menedżera urządzeń się wóczas nie da, prawda?

    Podaj symbol tej płyty (albo link do strony ze sterownikami)

    PS. Nie chce mi się teraz szukać tego wpisu do rejestru dla XP, tu masz
    dla Visty i 7: http://support.microsoft.com/kb/922976/pl

    Aby rozwiązać ten problem samodzielnie, włącz w rejestrze sterownik AHCI
    przed zmianą trybu SATA dysku rozruchowego. W tym celu wykonaj
    następujące kroki:

    1. Zamknij wszystkie programy oparte na systemie Windows.
    2. Kliknij przycisk Start, wpisz regedit w polu Rozpocznij
    wyszukiwanie, a następnie naciśnij klawisz ENTER.
    3. Jeśli zostanie wyświetlone okno dialogowe Kontrola konta
    użytkownika, kliknij polecenie Kontynuuj.
    4. Zlokalizuj i kliknij jeden z następujących podkluczy rejestru:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services
    \Msahci
    HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services
    \IastorV
    5. W prawym okienku kliknij prawym przyciskiem myszy polecenie Start
    w kolumnie Nazwa, a następnie kliknij polecenie Modyfikuj.
    6. W polu Dane wartości wpisz wartość 0, a następnie kliknij
    przycisk OK.
    7. W menu Plik kliknij polecenie Zakończ, aby zamknąć Edytor rejestru.

    --
    Cz.

  • 12. Data: 2010-11-01 22:27:50
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 1 Nov 2010 09:23:04 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <c...@c...go
    oglegroups.com>
    od jeo stancey <j...@g...com> :

    >Jak mam zainstalować sterownik do "Intel ICH7R/DH SATA AHCI" na XP?
    >
    >Jeśli ktokolwiek wie to BŁAGAM o pomoc!

    Prawdopodobnie potrzebujesz sterownika z nieco przerobionym plikiem
    INF, jak to zrobić onestar opisał tu:

    http://www.tomshardware.co.uk/forum/245184-12-g33m-b
    lue-screen-ahci-enabled

    Poszukaj w sieci, jest więcej opisów.

  • 13. Data: 2010-11-01 23:05:35
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 1 Lis, 22:50, Czarek <c...@n...fm> wrote:

    > link do strony ze sterownikami:

    http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr
    =Y&DwnldID=17412&lang=eng
    http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr
    =Y&DwnldID=18859&lang=eng
    http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr
    =Y&DwnldID=17312&lang=eng
    itd.

    >     4. Zlokalizuj i kliknij jeden z nast puj cych podkluczy rejestru:
    >        HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Service
    s\Msahci
    >        HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Service
    s\IastorV

    Szukam szukam i nic! Jakoś tam nie ma żadnego z tych podkluczy...

  • 14. Data: 2010-11-01 23:13:29
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 1 Lis, 22:48, "Przemek" <r...@o...pl> wrote:
    > jeo stancey nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:

    > Przeczytaj wątek:
    > "wXP zmienia sprzęt"
    > Mniej więcej od mejla:
    > Przem

    Tak, próbowałem zainstalować ów sp46692.exe - ale otrzymuję komunikat,
    że JUŻ mam go zainstalowanego!
    To dlaczego więc XP nie chce się zabutować przy włączonej opcji AHCI w
    BIOSie?

    BTW. Czy ów sp46692.exe aby na pewno obsługuje SouthBridge ICH7R/DH ?
    Po rozpakowaniu poleceniem Sp#####.exe -e -f<path> -s
    i tak nie można znaleźć tych plików:
    a. iaahci.cat
    b. iaahci.inf
    c. iastor.cat
    d. iastor.inf
    e. iastor.sys
    f. txtsetup.oem

  • 15. Data: 2010-11-01 23:55:05
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-01 22:21, jeo stancey pisze:

> [...]
    > więc zainstalować?
    >
    > Pakiet instalacyjny nie ma plików inf, wszystko jest typu setup.exe

    Poszukaj na google sterownika AHCI dla swojej płyty głównej i
    zainstaluj. Potem zrestartuj komputer.

    --
    animka

  • 16. Data: 2010-11-01 23:57:53
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-01 22:41, jeo stancey pisze:
    > Skąd! Przecież nie ma tam plików typu inf - jest pakiet instalacyjny z
    > Setup.exe i kupa dll-i (w środku też - po rozpakowaniu). To chyba
    > przez menedżera urządzeń się wóczas nie da, prawda?

    To ten setup.exe się nie uruchomi jak na niego klikniesz? Nie chce
    instalować?

    --
    animka

  • 17. Data: 2010-11-02 00:00:10
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-02 00:05, jeo stancey pisze:

> [...]
    \Msahci
    \IastorV

    > Szukam szukam i nic! Jakoś tam nie ma żadnego z tych podkluczy...

    Bo nie masz zainstalowanego sterownoka do AHCI.

    --
    animka

  • 18. Data: 2010-11-02 00:49:35
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 1 Lis, 23:27, Tomasz Jasiński <B...@i...invalid> wrote:
    > Prawdopodobnie potrzebujesz sterownika z nieco przerobionym plikiem
    > INF, jak to zrobić onestar opisał tu:
    >
    > http://www.tomshardware.co.uk/forum/245184-12-g33m-b
    lue-screen-ahci-e...

    Ten link mi pomógł - ale nic nie modyfikowałem lecz w tym sensie
    pomógł, że nie wiedziałem, że spokojnie można rozpakować ten pakiet
    instalacyjny:
    http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr
    =Y&DwnldID=18859&lang=eng
    poleceniem:
    iata96enu.exe -a -a

    To rozpakowało sterowniki do katalogu C:\Program Files\Intel\...

    Potem wybrałem z Mendżera Urządzeń "aktualizuj sterownik" dla wpisu z
    grupy "Kontrolery IDE ATA/ATAPI"
    i wymusiłem podanie powyższej ścieżki samemu i podałem iaAHCI.inf

    Po rebucie i włączeniu w BIOSie AHCI teraz XP śmiga jak mała rakietka!

  • 19. Data: 2010-11-02 15:26:21
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    animka nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Poszukaj na google sterownika AHCI dla swojej płyty głównej i zainstaluj.
    > Potem zrestartuj komputer.

    Z wyłaczonym sterownikiem w biosie system powie, że się drajwer nie
    zainstaluje, bo nie ma odpowiedniego urządzenia, z włączonym sterownikiem
    się nie odpali bo 0x0000007b i koło się zamyka.
    Przem

  • 20. Data: 2010-11-02 18:28:34
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-02 16:26, Przemek pisze:
    > Z wyłaczonym sterownikiem w biosie system powie, że się drajwer nie
    > zainstaluje, bo nie ma odpowiedniego urządzenia, z włączonym sterownikiem
    > się nie odpali bo 0x0000007b i koło się zamyka.

    To trzeba coś w tym komputerze wymienić, zmodernozować. Widocznie
    komputer jakiś do kitu.

    --
    animka